Skrevet av Emne: Alkoholfri!  (Lest 15322 ganger)

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkoholfri!
« #120 : 16. august 2005, 11:35 »
Jeg er fullt og helt med på den med å nyte et par halvlitere, osv. Har selv en treningskamerat som gjør dette så og si helg, og det er jo selvfølgelig ikke sannsynlig at et så lite forbruk skal være avhengighetsskapende. Men når det går over til å drikke, altså for rusen alene sin skyld, det er da jeg absolutt ikke har noen forståelse. For all del, drikk og kos dere, men jeg ser ikke nødvendigheten av å bli såpass påvirket at en gjør ting en aldri kunne funnet på i edru tilstand. Det er bare dette jeg prøver å få frem. Men dette har jeg absolutt ingenting imot å si: Jeg eier ikke forståelse for fyll. Det er bare tåpelig, og en elendig unskyldning for å finne på ting en aldri ville gjort ellers.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Alkoholfri!
« #121 : 16. august 2005, 12:27 »
Franklin,

a) Lettoel og oel kan smake relativt likt. Rart at folk kun drikker lett oel naar de kjoerer bil eller er gravide?

b) Du kan ogsaa faa vin og champagne uten alkohol, men dette blir ogsaa drukket kun av gravide og sjaafoerer.

Naar man koser seg med et par halvlitere og et par vinglass saa vil man ogsaa kjenne "rusen".

Saa naar du sier at du er med paa den med aa nyte et par halvlitere, men ikke for rusen sin skyld, da motsier du deg selv...


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Alkoholfri!
« #122 : 16. august 2005, 12:31 »
Franklin,

a) Lettoel og oel kan smake relativt likt. Rart at folk kun drikker lett oel naar de kjoerer bil eller er gravide?

b) Du kan ogsaa faa vin og champagne uten alkohol, men dette blir ogsaa drukket kun av gravide og sjaafoerer.

Naar man koser seg med et par halvlitere og et par vinglass saa vil man ogsaa kjenne "rusen".

Saa naar du sier at du er med paa den med aa nyte et par halvlitere, men ikke for rusen sin skyld, da motsier du deg selv...


Nå er jo antagelsen din feil da, om hvem som KUN drikke de alkoholfrie eller alkoholreduserte utgavene.

Det du derimot sier nå er at alkohol er et nytelsesmiddel, og det er jo stort sett helt riktig. MEN alkohol kan også være et "biprodukt" du får med på kjøpet men ikke helt vil ha. F.eks. god vin så er det først og fremst smaken og komplementeringen med resten av måltidet som teller -alkoholen er i prinsippet betydningsløs, men det frembringer en smak man setter pris på. Men det er ikke rusen under måltidet man søker.

Selvsagt satt på spissen, men jeg måtte bare..... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Alkoholfri!
« #123 : 16. august 2005, 12:34 »
Joda U&C, jeg ba om det Wink


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

SV: Alkoholfri!
« #124 : 16. august 2005, 14:05 »
Synes det er visse folk ser veldig svart\hvit på dette. Selv om man drikker seg beruset hver helg, er man ikke alkoholiker. Det hadde blitt det samme og si at hvis du røyker hver dag får du lunge kreft, og dette er det jo ikke alle som får. Det som skal til får å bli alkoholiker er jo veldig induvinduelt.

Og en annen ting så snakker du; Franklin om drikke kulturer i andre land.
Hva vet du om dette? Ja i frankrike drikker de vin til maten og dette sier du er helt greit, og at dette er i kontrolerte former. Men tror du ikke folk i frankrike går ut og fester på lørdagen. Da blir det vin hver dag + fyll på lørdagen da er det jo ikke så veldig mye bedre en i norge.

Og en annen ting, fikk du med deg saken om at danske fabrikk medarbeidere streiket på grunn av at de bare fikk lov å drikke øl i mat pausen. De fikk vanlig lov til å drikke en 6-pack i løpet av en dag. Tror du alle som jobbet på fabrikken her er alkoholikere. Har vært i danmark før, og vil ikke si at det er verken flere eller mindre fulle folk der en her hjemme.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkoholfri!
« #125 : 16. august 2005, 23:24 »
Nå vil jeg vel egentlig ikke si svart på hvitt hva en blir alkoholiker av. Men jeg bare sier at dersom de hadde hatt problemer med å droppe alkoholen en dag, ja da burde de ane at de har et problem. Og nettopp det at de streiket for å få drikke oftere i løpet av dagen, burde da være en smule alarmerende?
Edit: tenkte du forresten å bruke denne hendelsen i Danmark mot meg? har jeg nevnt danmark i mine innlegg kanskje?

Og angående helgefyll. Føler en seg nødt til å drikke seg full hver helg for å ha det gøy og ha en bra helg, burde en ikke ane en liten fare for at ting er i ferd med å gå galt? Klart, en kan ikke si at alle blir alkoholikere av det, men jeg vil tro at om en ser alkohol som en hjelp i helgen, så kan en kanskje begynne å drikke litt i flere andre ukentlige situasjoner, der alkohol liksom skal hjelpe. Tenker da på stress, for eksempel.

Det jeg vil frem til er, kos dere med alkoholen, men vær litt bevisst. Det er da oftest en selv som ser sist av alle om en har et problem, samme hva det består i. Og når en får problemer med alkohol er det hardt å slutte. Mange, mange alkoholikere kan si seg enige i det.

Og nok en gang, denne er myntet på dem som drikker mer enn litt, og som ikke ser det som særlig usannsynlig at en massiv fyllekule venter i nær fremtid.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

SV: Alkoholfri!
« #126 : 17. august 2005, 13:29 »
Tenkte ikke på å bruke hendelsen i danmark mot deg, men i et tidligere innlegg nevte du drikkekulturen i andre land. Det finnes ikke noe klare tall på hvor mange som er alkoholikere i norge eller noe annet land, på grunn av at det finnes ikke noen klar definisjon. Men en alkoholiker blir avhengig av selve alkoholen, har mange kammerater som drikker øl hver fredag og lørdag. Når fredan kommer så er det utrolig godt med øl, og ofte kan det bli en 6 pack eller mer. Og drikke øl på fredag er som og drikke brus på lørdag for unger. Jeg vet ikke om noe som er mer avslappene en noen pils til pizzan på fredan. Så når helga kommer så har jeg usaklig lyst på pils. Det har blit mindre og midre pils på meg pga at har begynt å trene litt sikkelig, men hadde jeg ikke trent og vært ganske seriøs så hadde jeg nok drukket pils hver helg. Har ikke noe med å si at man er eller blir alkoholiker.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkoholfri!
« #127 : 17. august 2005, 14:32 »
Sier ikke at noen øl til pizzaen er galt, men når det derimot blir at en er full, og alt det der, det er da jeg har problemer med å skjønne poenget. Men jeg så for lenge siden at diskusjonen i denne tråden aldri ville bli ferdig, så jeg skjønner ikke hvorfor vi fortsatt diskuterer. Men jeg vil gjerne prøve å oppsummere mine meninger raskt.

For all del, ta deg noen pils til grilling og mat og alt det der. Et par pils med venner er heller ikke det jeg har noe imot. Det jeg derimot synes ikke burde være slik det er, er når en drikker mer enn litt, og blir skikkelig god i gassen. Da gjør en ting en aldri ville funnet på i edru tilstand, og det er denne typen drikking jeg ikke har noe til overs for. Dette synet kan jeg ikke fatte at folk reagerer på. Hvorfor skal en drikke seg fra sans og samling? Hvis noen her er fan av å drikke mye mer enn litt,  hadde det vært topp om de kunne komme med en saklig begrunnelse for hvorfor dette er positivt.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

SV: Alkoholfri!
« #128 : 17. august 2005, 15:56 »
Noen har det morrsomere når de er sikkelig i farten. Sånn er det bare. Og når man sitter og drikker i lystig lag, drikker man ikke bare 4 pils og gir seg klokken 9. Man koser seg utover kvelden. Den ene pilsen etter den andre går automatisk ned utover kvelden. Men det er vansklig å forklare hvis du ikke har drukket før, men bare smakt. Det er et godt ordtak som sier mye vil ha mer. Og sånn er det mange som har det når de er på fest. Hvor mer du blir i slaget, jo mer mer vil du bli i slaget.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget stayXgold

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 874
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 874

SV: Alkoholfri!
« #129 : 08. september 2005, 14:10 »
Rart hvordan du ser ting i klarere perspektiv da du er yngre. Du ser ting for hvordan de er, ikke etter hva som blir sosialt akseptert. Men ettersom du blir eldre vil du merke at gruppepresset større. Spesielt i russetida etc.

Alkohol er sikkert moro til tider, skaper god stemning og en tør ting en er for feig til å utføre i vanlig tilstand. Det er ikke så farlig om hu jenta du har sikla på i 4 månder avviser deg på dansegulvet, du var drita, og neste dagen er det jo glemt. Men, ta de positive sidene ved alkohol og lag ei liste og sammenlikn med de negative. Jeg kommer iallefall opp med langt mindre positive sider. Jeg drikker ikke selv og har vel egentlig aldri gjort det, jeg stod imot det verste gruppepresset oppgjennom ungdomsskolen/vidregående og ser da ingen grunn til å drikke meg sanseløs nå. Jeg respekterer helt og fult at folk drikker, men det er rett og slett bare ikke noe for meg. Jeg setter meg selv heller ikke på noen slags pidestall og skriker ut at jeg er bedre enn andre, men har rett og slett for mye å tape og for lite å vinne på å drikke. Grunner til at jeg ikke drikker: Jeg har opplevd nok skade med alkohol fra barndommen av, jeg har nok alkoholisme i familien som jeg har, jeg har ikke noe problem med å drite meg ut i edru tilstand, jeg liker ikke å ikke ha kontroll over meg selv, jeg liker ikke ødelegge for trening jeg bruker mye tid på, jeg liker ikke kaste bort penger, jeg liker ikke å bli drittsekk, jeg liker ikke lage bråk pga latterlige årsaker, blablabla.
Respekterer selvsagt at folk drikker, 95% av folk jeg bryr meg om drikker. Men velger bare å ikke gjøre det selv, jeg syntes også alkohol smaker dritt. Skal jeg drikke leske for å kose meg, ønsker jeg ikke å sitte å truge i meg dritt jeg ikke liker. Syntes Cola passer vel så godt med en fotballkamp/en hyggelig middag jeg.

Merker jeg var litt seint ute med innlegget her men.  Wink
Perseverance
Against all opposition
Crushing all limitaions
Pure strength through solitude
Discipline and determination

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkoholfri!
« #130 : 09. september 2005, 21:44 »
Rart hvordan du ser ting i klarere perspektiv da du er yngre. Du ser ting for hvordan de er, ikke etter hva som blir sosialt akseptert. Men ettersom du blir eldre vil du merke at gruppepresset større. Spesielt i russetida etc.

Alkohol er sikkert moro til tider, skaper god stemning og en tør ting en er for feig til å utføre i vanlig tilstand. Det er ikke så farlig om hu jenta du har sikla på i 4 månder avviser deg på dansegulvet, du var drita, og neste dagen er det jo glemt. Men, ta de positive sidene ved alkohol og lag ei liste og sammenlikn med de negative. Jeg kommer iallefall opp med langt mindre positive sider. Jeg drikker ikke selv og har vel egentlig aldri gjort det, jeg stod imot det verste gruppepresset oppgjennom ungdomsskolen/vidregående og ser da ingen grunn til å drikke meg sanseløs nå. Jeg respekterer helt og fult at folk drikker, men det er rett og slett bare ikke noe for meg. Jeg setter meg selv heller ikke på noen slags pidestall og skriker ut at jeg er bedre enn andre, men har rett og slett for mye å tape og for lite å vinne på å drikke. Grunner til at jeg ikke drikker: Jeg har opplevd nok skade med alkohol fra barndommen av, jeg har nok alkoholisme i familien som jeg har, jeg har ikke noe problem med å drite meg ut i edru tilstand, jeg liker ikke å ikke ha kontroll over meg selv, jeg liker ikke ødelegge for trening jeg bruker mye tid på, jeg liker ikke kaste bort penger, jeg liker ikke å bli drittsekk, jeg liker ikke lage bråk pga latterlige årsaker, blablabla.
Respekterer selvsagt at folk drikker, 95% av folk jeg bryr meg om drikker. Men velger bare å ikke gjøre det selv, jeg syntes også alkohol smaker dritt. Skal jeg drikke leske for å kose meg, ønsker jeg ikke å sitte å truge i meg dritt jeg ikke liker. Syntes Cola passer vel så godt med en fotballkamp/en hyggelig middag jeg.

Merker jeg var litt seint ute med innlegget her men. Wink

Syns du forklarer det på en veldig grei måte. Du går ikke til angrep mot de som unner seg en øl eller 15 i helgene og det respekterer jeg. Det går faktisk an å få fram et poeng på en saklig måte! Honnør Smiley
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!