Skrevet av Emne: Vektshormon og fettforbrenning  (Lest 2518 ganger)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Vektshormon og fettforbrenning
« : 09. juli 2005, 19:34 »
Clin Endocrinol (Oxf). 2005 Apr;62(4):449-57.

Supraphysiological growth hormone: less fat, more extracellular fluid but uncertain effects on muscles in healthy, active young adults.

Ehrnborg C, Ellegard L, Bosaeus I, Bengtsson BA, Rosen T.

Research Centre for Endocrinology and Metabolism, Department of Internal Medicine, Sahlgrenska University Hospital, S-413 45 Goteborg, Sweden. christer.ehrnborg@medic.gu.se

OBJECTIVES: To study the effects on body composition after 1 month's administration of supraphysiological doses of growth hormone (GH) in healthy, active young adults with normal GH-IGF-I axis. SUBJECTS AND METHODS: Thirty healthy, physically active volunteers (15 men and 15 women), mean age 25.9 years (range 18-35), participated in this study, designed as a randomized, double-blind, placebo-controlled, parallel study with three groups (n = 10: five men and five women in each group). The groups comprised the following: placebo (P), GH 0.1 IU/kg/day [0.033 mg/kg/day] (GH 0.1) and GH 0.2 IU/kg/day [0.067 mg/kg/day] (GH 0.2). RESULTS: In the pooled group with active GH treatment (n = 20) the results showed significant increases: IGF-I increased by 134% (baseline vs. after 1 month), body weight by 2.7%, fat free mass by 5.3%, total body water by 6.5% and extracellular water (ECW) by 9.6%. Body fat decreased significantly by 6.6%. No significant change in intracellular water was detected. The observed increase in fat free mass by 5.3% was explained by the ECW increase, indicating limited anabolic effects of the supraphysiological GH doses. Changes were noticeable in both genders, although more prominent in the male subjects. Fluid retention symptoms occurred in the majority of individuals. CONCLUSIONS: This is, to our knowledge, the first placebo-controlled trial to show the effects of supraphysiological GH doses on body composition and IGF-I levels in physically active and healthy individuals of both genders; the results indicate limited anabolic effects of GH with these supraphysiological doses. The role of GH as an effective anabolic doping agent is questioned.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Vektshormon og fettforbrenning
« #1 : 09. juli 2005, 19:43 »
Ganske høye doser,  men effekten er formidabel.

En måneds bruk resulterte i en reduksjon av fettprosent på 6.6% samtidig som fettfri masse økte med 5.3%.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Vektshormon og fettforbrenning
« #2 : 09. juli 2005, 21:03 »
Men dette er det er jo bare gammelt nytt.

Uansett er jeg enig med deg, dosene her er enorme - og spørsmålet blir i så fall å vurdere dette opp i mot kostnaden (som med alt annet) og ikke minst bivirkningene som gjerne slår inn ved slike doser.

Det skumle i så tilfelle er jo at dette er for små doser å regne for proffene..... woot
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Vektshormon og fettforbrenning
« #3 : 10. juli 2005, 02:03 »
Men dette er det er jo bare gammelt nytt.

Uansett er jeg enig med deg, dosene her er enorme - og spørsmålet blir i så fall å vurdere dette opp i mot kostnaden (som med alt annet) og ikke minst bivirkningene som gjerne slår inn ved slike doser.

Det skumle i så tilfelle er jo at dette er for små doser å regne for proffene..... woot

Ikke helt enig at det er gammelt nytt, jeg har sett en del studier hvor en anabol effekt har vært fraværende. Fettforbrenningseffekten er imidlertid blitt påvist mange ganger tidligere.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Vektshormon og fettforbrenning
« #4 : 10. juli 2005, 10:51 »
Dette skyldes vel først og fremst at det ikke er veldig mange studier som omhandler slike doser som denne studien her - jeg har i hvert fall ikke sett så mange av de. Og det er et velkjent fenomen at veksthormon i små doser ikke er spesielt anabolt - om anabolt i det hele tatt. Fettforbrenningsmessig så skal det ikke rare dosen til.

Det jeg er mest forundret over ved denne undersøkelsen er at man ser slike resultater på forholdsvis kort tid til HGH å være.

Selv må jeg si at jeg lurer litt på om man egentlig forstår veksthormonet fullt ut - mitt inntrykk er at man ikke akkurat gjør det og at man ikke fullt ut forstår alt hva det fører med seg.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!