Skrevet av Emne: Chins  (Lest 3784 ganger)

Utlogget Mr. Junior

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

  • skinnypeople.com sa du? neei..
Chins
« : 18. juli 2005, 19:25 »
Har pers på 15 strikte reps i chins, men når jeg skal kjøre de i doggcrap-stil sliter jeg litt mer..

På gymet har en slags maskin som gir assistanse når man tar chins, bruker den pgr. av de syke negativene. Men det som skjer er at jeg blir utslitt (helt kjøttdeig) i underarmene før ryggen svir.

Er det mulig å ta chins i "vanlig" (strikt selvfølgelig)? Føler det tar mye mer på ryggen...
Så kan jeg eller kjøre bredt og smalt nedtrekk med lange negativer de andre dagene.

står muligens et sted fra før, men føler eg har lest om doggcrap sammenhengende i 2 uker no  Book
No pain!

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

SV: Chins
« #1 : 18. juli 2005, 19:27 »
Hvis det er underarmene som svikter kan du jo bruke drareimer da....
Konebanker og totalonanist

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Chins
« #2 : 18. juli 2005, 22:05 »
Har pers på 15 strikte reps i chins, men når jeg skal kjøre de i doggcrap-stil sliter jeg litt mer..

På gymet har en slags maskin som gir assistanse når man tar chins, bruker den pgr. av de syke negativene. Men det som skjer er at jeg blir utslitt (helt kjøttdeig) i underarmene før ryggen svir.

Er det mulig å ta chins i "vanlig" (strikt selvfølgelig)? Føler det tar mye mer på ryggen...
Så kan jeg eller kjøre bredt og smalt nedtrekk med lange negativer de andre dagene.

står muligens et sted fra før, men føler eg har lest om doggcrap sammenhengende i 2 uker no Book

Vil ikke anbefale å kjøre chins i "vanlig tempo", da blir det jo ikke skikkelig DC-trening av det.  Wink Jeg tror du fort vil venne deg til øvelsen, hvis ikke kan du jo forsøke med rack-chins, som er en litt lettere variant. Alternativt bruke drareimer.

PS: Det viktigste er tross at ikke at øvelsen "tar" på den og den måten, men at du kjører til failure og øker fra gang til gang!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Mr. Junior

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

  • skinnypeople.com sa du? neei..
SV: Chins
« #3 : 18. juli 2005, 23:08 »
Vil no virkelig mene at det er meningen chins ska ta på ryggen da.. Men okey, får bare kjøre på  Food
No pain!

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Chins
« #4 : 19. juli 2005, 00:07 »
Vil no virkelig mene at det er meningen chins ska ta på ryggen da.. Men okey, får bare kjøre på Food

Det er ikke verre enn at du bytter ut øvelsen idet du ikke lenger har framgang. Å bytte ut øvelser hvor framgangen har stoppet opp, er et hovedpoeng i DC, som du sikkert har skjønt. Så lenge du har framgang og blir sterkere, blir du også større, og da er alt såre vel.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Chins
« #5 : 20. juli 2005, 17:30 »
Chins er øvelse jeg vil anbefale deg og ikke bruke i starten på DC hvis persen din er på 15stk. Jeg hadde 25stk som pers da jeg startet DC for leeenge siden og det er umulig nesten å øke i chins når persen ikke er langt over 30 etter min mening. På 1/2år la jeg bare på 10kg og gikk ned mange reps.

Et godt råd vil heller være å hive inn rack chins som er en mye bedre øvelse enn chins

Just my 2cents
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Chins
« #6 : 20. juli 2005, 17:35 »
Chins er øvelse jeg vil anbefale deg og ikke bruke i starten på DC hvis persen din er på 15stk. Jeg hadde 25stk som pers da jeg startet DC for leeenge siden og det er umulig nesten å øke i chins når persen ikke er langt over 30 etter min mening. På 1/2 la jeg bare på 10kg og gikk ned mange reps.

Et godt råd vil heller være å hive inn rack chins som er en mye bedre øvelse enn chins

Rack chins er en fin øvelse, men lett å "jukse" i ved å bruke beina/hofta/ryggen. Selv synes jeg chins er en bedre øvelse, men det forutsetter jo at du minst når rep-rangen på 11-15 inkl. RP-sett, noe mange ikke er sterke nok til. Øker selv bra i chins DC-style.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Chins
« #7 : 20. juli 2005, 17:42 »
Rack chins er en fin øvelse, men lett å "jukse" i ved å bruke beina/hofta/ryggen. Selv synes jeg chins er en bedre øvelse, men det forutsetter jo at du minst når rep-rangen på 11-15 inkl. RP-sett, noe mange ikke er sterke nok til. Øker selv bra i chins DC-style. Smiley

H

Ja i starten er rack chins nesten umulig uten juks. Husker jeg en gang ente opp i en roingliggnede form Grin , men det var pga jeg hadde ingen motstand i benken. Jeg klarte foresten å ungå å jukse på den med 2enkle tips. 1. bruk 1sek mer på å komme opp. 2. dra skuldrene bak før jeg løfter meg opp slik at de er låst (akkurat som i alle dra øvelser til rygg).

Husker at det tok meg måneder å øke fra 11rep RP til 16rep RP når jeg chinset, nå sverger jeg til rack chins
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget Mr. Junior

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 150

  • skinnypeople.com sa du? neei..
SV: Chins
« #8 : 21. juli 2005, 09:28 »
Som sagt så er jeg så heldig å ha en "Chins-maskin" der jeg trener.. Fungerer slik at man står på en slags plate, hvor man kan justere hvor mye vekt man vil ha til å assistere. Får kjøre på der, helt til jeg klarer å kutte ut denne hjelpen.

Men MED rp-set klarer jeg fint 15 reps dc-style, henter meg nemlig fort inn igjen. Kan det være en idé å kjøre RP sett på denne øvelsen helt fra starten av..?
No pain!

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: Chins
« #9 : 21. juli 2005, 11:23 »
Når du kjører i chin assist får du ikke helt den samme bevegelsen som i fri chins. Den bevegelsen du får strekker ikke så mye på lats som fri chins gjør om jeg husker helt rett. Altså de fleste henter seg fort inn igjen. Bare hold deg til 15rep SS en stund til
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!