Skrevet av Emne: Rygg og biceps  (Lest 2962 ganger)

Utlogget xerion

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 396
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 396

  • kroppen min er som chili.. STERK!
Rygg og biceps
« : 13. juli 2005, 07:38 »
Jeg trente markløft igår og merket at jeg får bare pump i korsryggen. Kan dette være fordi jeg har liten overkropp og lange bein? Jeg kjenner det ikke i øvre del av rygg...

Så trente jeg biceps, hantel curl var første øvelse. Da jeg utførte øvelsen følte jeg at det tok mer på underarmene enn bicepsen. Dette irriterer meg litt for jeg syns ikke jeg trenger noe mer belastning på de musklene enn når jeg trener markløft. Det er litt drit å utføre øvelsene så feil at jeg kjenner det i helt feil muskelgruppe... Jeg kjenner det jo i bicepsen at jeg har trent men likevel..

Så en siste ting: jeg liker å trene rygg men jeg trenger enn tredje øvelse mellom Nedtrekk og Markløft. Jeg har prøvd meg på fremoverbøyd roing men er litt usikker på hvor den egentlig belaster. Er det øvre del av rygg og lats? Og hvor langt fram skal jeg bøye meg..?

Takk for svar! Mvh hilsen Korporal Xerion (fra Garden Smiley)

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Rygg og biceps
« #1 : 13. juli 2005, 08:02 »
Foroverbøyd roing er en øvelse for ryggtykkelse, altså primært musklene bak på ryggen og ikke så mye latsen. Stå med bøy i knærne og bøy deg framover, men ikke så mye at du er vannrett med gulvet. Det viktigste er at du holder korsryggen rett og står behagelig og stødig. Ta overhåndsgrep og dra stanga opp til øvre del av magen.

Angående bicepscurl. Ikke rart du synes det tok mest på underarmene. Det er fordi markløft, som du gjorde øvelsen før, tar mye på underarmer. Du kan eventuelt kjøre biceps først. Når du gjør markløft, husk å rette deg skikkelig opp og la skuldrene falle bakover samtidig som du skyter brystet ut, akkurat når du retter deg ut i topp-posisjonen. Det gjør at du trener trapezius og bakre del av øvre rygg mer.

Håper du skjønte denne forklaringen. Kanskje andre som får til å forklare bedre. Smiley
Treningsloggen min finner du her

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: Rygg og biceps
« #2 : 13. juli 2005, 15:15 »
Foroverbøyd roing er en øvelse for ryggtykkelse, altså primært musklene bak på ryggen og ikke så mye latsen. ...

... husk å rette deg skikkelig opp og la skuldrene falle bakover samtidig som du skyter brystet ut, akkurat når du retter deg ut i topp-posisjonen. Det gjør at du trener trapezius og bakre del av øvre rygg mer.

Håper du skjønte denne forklaringen. Kanskje andre som får til å forklare bedre. Smiley

Latsen dekker et stort område av ryggen, og den trenes absolutt under stangroing. Jeg skjønte heller ikke det du skrev om markløft og at traps trenes mer av å rulle skuldrene bakover i topp posisjon.
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget The Shadow

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

SV: Rygg og biceps
« #3 : 13. juli 2005, 16:48 »
Det kan kanskje sammenliknes med når man klemmer til helt på toppen av en bicepsøvelse, bare for å squeeze bicepsen helt sammen. Poenget er å kontrahere ryggen mellom skulderbladene og bakside skuldre HELT for å få til HELE bevegelsesmønsteret. Små detaljer som gjør øvelsen - og kroppen - komplett!

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Rygg og biceps
« #4 : 13. juli 2005, 17:31 »
Til IYF: Mente ikke at stangroing ikke tar på latsen, for det gjør den jo. Riktig at den tar på store deler av ryggen, men stangroing er ikke vanligvis regnet som en "ryggvidde" øvelse. Smiley
Treningsloggen min finner du her

Utlogget XlnC

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Rygg og biceps
« #5 : 13. juli 2005, 23:20 »
Kan noen anbefale en fin øvelse for å tykkelse på ryggen? Sliter litt med det...
XlnC Han Keege

Utlogget XlnC

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Rygg og biceps
« #6 : 13. juli 2005, 23:20 »
for å FÅ tykkelse.. osv..
XlnC Han Keege

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Rygg og biceps
« #7 : 13. juli 2005, 23:24 »
Markløft, stangroing, sittende roing bredt grep.
Treningsloggen min finner du her

Utlogget XlnC

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Rygg og biceps
« #8 : 13. juli 2005, 23:24 »
takker og bukker
XlnC Han Keege

Utlogget BigBull

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

SV: Rygg og biceps
« #9 : 14. juli 2005, 01:20 »
når man trener MARLØFTING så trener du hele ryggen din, så det er normalt og kjenne at du får pump i korsryggen..

Utlogget BigBull

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

SV: Rygg og biceps
« #10 : 14. juli 2005, 01:23 »
eg trener dette

markløft
chins
nedtrekk
Sittenderoing
stå roing..


Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Rygg og biceps
« #11 : 14. juli 2005, 13:28 »
hvorfor ta chins OG nedtrekk? Er ikke det "samme ulla" ? Eller er jeg helt  på jordet nå?
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget Erico

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Rygg og biceps
« #12 : 14. juli 2005, 13:47 »
Noen som har noen øvelser som funker for å få bredde på ryggen?
Sliter litt med det..

Utlogget The Shadow

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

SV: Rygg og biceps
« #13 : 14. juli 2005, 16:11 »
Prøv chins og nedtrekk m. bredt grep.

Utlogget dlopez

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 243

  • Vekt 75 - Høyde 1.75 Alder 23
SV: Rygg og biceps
« #14 : 14. juli 2005, 21:16 »
Jeg trente markløft igår og merket at jeg får bare pump i korsryggen. Kan dette være fordi jeg har liten overkropp og lange bein? Jeg kjenner det ikke i øvre del av rygg...

Så trente jeg biceps, hantel curl var første øvelse. Da jeg utførte øvelsen følte jeg at det tok mer på underarmene enn bicepsen. Dette irriterer meg litt for jeg syns ikke jeg trenger noe mer belastning på de musklene enn når jeg trener markløft. Det er litt drit å utføre øvelsene så feil at jeg kjenner det i helt feil muskelgruppe... Jeg kjenner det jo i bicepsen at jeg har trent men likevel..

Så en siste ting: jeg liker å trene rygg men jeg trenger enn tredje øvelse mellom Nedtrekk og Markløft. Jeg har prøvd meg på fremoverbøyd roing men er litt usikker på hvor den egentlig belaster. Er det øvre del av rygg og lats? Og hvor langt fram skal jeg bøye meg..?

Takk for svar! Mvh hilsen Korporal Xerion (fra Garden Smiley)
Godagen vegard håpe du har det bra i garden Smiley Einar hadde samme problemet som deg fekk ikje kontakt på punkter på kroppen når han trente.. Enten trene biceps på annen måte, jeg anbefaler scottcurl istedenfor hantelcurl det river med i biceps.. og mindre i underarm. Men mellom markløft og nedtrekk, hvorfor ikke trene bakside av skuldre?
Det er håp for alle!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!