Skrevet av Emne: Rygg og biceps  (Lest 2971 ganger)

Utlogget candbury

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Rygg og biceps
« #15 : 15. juli 2005, 00:48 »
fo å få tykkelse på ryggen må man trene øvelser der man trekker albuene ned i en bue der de er framover, ikke utover. Nedtrekk med smaltgrep er et godt eksempel. du merker at  albuene går ned på fremside av hodet ikke på sidene. På denne måten blir tykkelsen på den brede ryggmuskelen (latisimus dorsi) trent. Viss du har albune ut mot fra hodet vil bredden bli trent.

Jeg mener dette er genetisk opp til et visst nivå der kroppsbyggere kan tenke på å trene tykkelse/bredde av ryggen med tanke på symetri.

Ro øvelser trener godt tykkelsen av ryggen. Desuten er Roøvelser viktige for å få trent nedre trapezius (en mye viktigere del en øvre, som er kjent som "oksenakke" muskelen) og Rhombe muskelen som holder skulderbladene sammen å får en god holdning.

Utlogget christer88:)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

SV: Rygg og biceps
« #16 : 15. juli 2005, 14:41 »
Det tar alltid tid md teknikken og for å få pump,  på biceps: prøv å stam setemuskel og knyttneve alt det du makter mens du tar øvelsen, man ska bli rød i hendene:P å på rygg så vil chins og roing md stang alltid være de 2 beste øvelsene på rygg vaffal de mest effektive:P;)
@ your sevice:D Hva gir en dag uten trening, nemlig ingen meining:P

Utlogget AnaPollisH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 114
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 114

  • Det går bare én vei..
SV: Rygg og biceps
« #17 : 16. juli 2005, 10:01 »
La oss svare gutten enkelt og greit;
- Markløft tar en del på underarmene, derfor du antagelig kjente det først på underarma under bicepscurlen.
- Selvfølgelig skal du kjenne det tar på korsryggen, markløft er en øvelse med hovedsaklig fokus på rygg.

Beste øvelsene for å bygge bredde; nedtrekk, chins, jo bredere grep jo bedre.
Beste øvelsene for å bygge tykkelse; ro, ro til fiskeskjær min venn...
14. plass AF NM 2004

Utlogget xerion

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 396
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 396

  • kroppen min er som chili.. STERK!
SV: Rygg og biceps
« #18 : 16. juli 2005, 13:10 »
Takk for svar folkens! Smiley mye bra å lese her!

Zahl, jeg kommer snart til Vormedal jeg også Wink

Utlogget XlnC

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Rygg og biceps
« #19 : 18. juli 2005, 22:59 »
Et lite spørsmål, jeg ser mange på gymmet som ror ved å slenge overkroppen bakover, dvs at de ikke har en rett rygg og et bryst som skyter utover..

Er denne metoden noe "effektiv"? Med tanke på at man får kjørt til tungt osv..?
XlnC Han Keege

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Rygg og biceps
« #20 : 18. juli 2005, 23:41 »
Et lite spørsmål, jeg ser mange på gymmet som ror ved å slenge overkroppen bakover, dvs at de ikke har en rett rygg og et bryst som skyter utover..

Er denne metoden noe "effektiv"? Med tanke på at man får kjørt til tungt osv..?

Det beste er å ro strikt med overkroppen rolig, men litt "juks" er greit i positiv fase så lenge du senker vekten kontrollert i negativ fase (altså ikke bare "slipper" den ned).

fo å få tykkelse på ryggen må man trene øvelser der man trekker albuene ned i en bue der de er framover, ikke utover. Nedtrekk med smaltgrep er et godt eksempel. du merker at albuene går ned på fremside av hodet ikke på sidene. På denne måten blir tykkelsen på den brede ryggmuskelen (latisimus dorsi) trent. Viss du har albune ut mot fra hodet vil bredden bli trent.

Hva mener du er forskjellen på tykkelse og bredde på den samme muskelen, altså i dette tilfellet latisimuss dorsi? Jeg bare spør...  Wink

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget candbury

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Rygg og biceps
« #21 : 19. juli 2005, 01:13 »
Kanskje du tok meg der HITman, men om du ikke trener tykkelse å bredde på den samme muskelen er det hvertfall  gode retningslinjer..

Jeg mener selv at latisimus doris blir tykkere om jeg trener roing o.l. en periode. Men det er vel vanskelig for en enkel muskel å utvikle seg ulikt.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Rygg og biceps
« #22 : 20. juli 2005, 15:33 »
Kanskje du tok meg der HITman, men om du ikke trener tykkelse å bredde på den samme muskelen er det hvertfall gode retningslinjer..

Jeg mener selv at latisimus doris blir tykkere om jeg trener roing o.l. en periode. Men det er vel vanskelig for en enkel muskel å utvikle seg ulikt.

 Smiley

Det mest riktige å si er vel at omtrent alle ryggøvelser tar på alle musklene i ryggen, men at nedtrekksøvelser tar forholdsvis mer på latissimus dorsi og teres major (bredde), mens roøvelser tar mer på musklene mellom skulderbladene - midtre trapezius og rhomboidene (ryggtykkelse).

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!