Skrevet av Emne: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?  (Lest 65774 ganger)

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #75 : 17. august 2005, 12:35 »
Hva sikter du til her?

Forstyrret søvnfunksjon med mareritt, rare drømmer etc. Det er ikke gjort nok forskning på dette. Det står også på den linken til TN's artikkel om produktet.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #76 : 17. august 2005, 13:02 »
Nå er det vel ikke så veldig langvarige studier som er gjort på dette. Sannsynligvis max ca 8 uker. Dette er litt lite for å avdekke bivirkninger av. F.eks hadde legemiddelet Voixx alvorlige bivirkninger først etter 2 års sytematisk og regelmessig bruk. Om høye doser av ZMA skulle ha bivirkninger, så burde dette forskes på seriøst over lengre tid. Etter det som mange her på forumet rapporterer, samt det man ellers kan lese av brukererfaringer på nettet, så er det grunn til å tro at at det skjer et eller annet enn bare positive ting ved store inntak av ZMA. Man bør aldri være for bastant i forhold til kosttilskudd som ikke har samme krav til dokumentasjon som vanlige legemidler.

Det du i praksis sier her er jo at man kan melde seg ut av samfunnet. Hvem er det som har forsket på langtids skadevirkninger av mobilbruk ? Eller at innpusting av gassene som en bil med aircondition avgir inne i bilen er sunt over mange år ?

Man kan vel bare si at langtidsstudier finnes i veldig liten grad på noe som helst. Men noen sjanser må man vel ta.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #77 : 17. august 2005, 13:26 »
Det du i praksis sier her er jo at man kan melde seg ut av samfunnet. Hvem er det som har forsket på langtids skadevirkninger av mobilbruk ? Eller at innpusting av gassene som en bil med aircondition avgir inne i bilen er sunt over mange år ?

Man kan vel bare si at langtidsstudier finnes i veldig liten grad på noe som helst. Men noen sjanser må man vel ta.....

Hehe. Det kan kanskje tolkes sånn. Men mobilbruk har vi alle nytte av, for de fleste av oss er det en nødvendighet for å kommunisere med omverdenen. Aircondition gir jo også udiskutable fordeler i form av komfort inne i bilen.

Når det gjelder kosttilskudd, så kan det diskuteres hvorvidt det er nødvendig og gir særlige fordeler som oppveier de eventuelle ulempene(bivirkninger, kostnader etc). Dette spesielt med tanke på at man ikke kan dokumentere særlig stor effekt av de fleste kosttilskudd på markedet idag.

Dersom ZMA gir STORE fordeler ved trening, men helt minimale bivirkninger, så det kan det jo hende at det er verdt det. Men om det viser seg at ZMA faktisk forstyrrer søvnen, og gir mareritt og rare drømmer, men bare har en minimal effekt på treningen, så kan man jo ikke si at produktet er særlig bra.

Men dette vet vi jo for lite om, for det har ikke vært forsket nok på disse bivirkningene av ZMA.

Men klart, noen sjanser må man jo ta.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #78 : 17. august 2005, 16:00 »
Utifra erfringene er det vel en del som tyder på at ZMA tvert i mot er -positivt- for søvnen da? Og hjelper mot kramper ol? På meg virker det ikke som at ZMA har farlige bivirkninger gitt.

Men er det ikke noen som vet symptomer på magnesium, zink og b6-OVERDOSE? For det finnes vel en overdose av alle sammen? Om man enn skal opp i mange gram om dagen... så fall vil det vel være hensiktsmessig å sammenlikne
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #79 : 17. august 2005, 19:02 »
Utifra erfringene er det vel en del som tyder på at ZMA tvert i mot er -positivt- for søvnen da? Og hjelper mot kramper ol? På meg virker det ikke som at ZMA har farlige bivirkninger gitt.

Men er det ikke noen som vet symptomer på magnesium, zink og b6-OVERDOSE? For det finnes vel en overdose av alle sammen? Om man enn skal opp i mange gram om dagen... så fall vil det vel være hensiktsmessig å sammenlikne
Jeg hadde bare rare drømmer osv de første nettene, personlig så syns jeg at jeg sover bedre og dypere nå! Og når jeg først våkner så er jeg lys våken Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #80 : 17. august 2005, 23:13 »
Jeg hadde bare rare drømmer osv de første nettene, personlig så syns jeg at jeg sover bedre og dypere nå! Og når jeg først våkner så er jeg lys våken Smiley

I følge infoen under profilnavnet ditt så er du jo narkoman, så det er ikke så rart at du har rare drømmer.
Gloria in Excelsis Deo


JohnBlond

  • Gjest
SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #81 : 19. august 2005, 16:53 »
Har ikke lest hele tråden her.

Det er vitamin B6 i ZMA som påvirker drømmene. Fant en kort greie på en oversikt over vitaminer:

Vitamin B6 has been used to reestablish dream recall on waking BUT high doses at night or overdoses may produce nightmares or vivid-restless dreams.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #82 : 19. august 2005, 20:07 »
Har ikke lest hele tråden her.

Det er vitamin B6 i ZMA som påvirker drømmene. Fant en kort greie på en oversikt over vitaminer:

Vitamin B6 has been used to reestablish dream recall on waking BUT high doses at night or overdoses may produce nightmares or vivid-restless dreams.
Der har vi den!! Tongue
Fortsetter nå samme dose allikevel, selvom det kunne være tegn på overdose B6 Wink

Utlogget Whitestone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #83 : 21. august 2005, 09:57 »
Hvordan pleier dere ta zma? står 6 kapsler på tom mage 1/2time før trening på min boks Xtreme Pro ZMA. men ser noen tar det før de legger seg..

Hva er riktig, og har best effekt?
GAK POWER  sjekk ut: www.ganddalak.no

 --Smerte er midlertidig, ÆRE varer evig!--

Utlogget Whitestone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #84 : 21. august 2005, 10:28 »
altså alle 6 kapslene rett før jeg legger meg! takk.

men hvorfor står det før trening på boksen mens mange tar det før leggetid, gir det noe forskjellig virkning?
GAK POWER  sjekk ut: www.ganddalak.no

 --Smerte er midlertidig, ÆRE varer evig!--

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #85 : 21. august 2005, 10:38 »
altså alle 6 kapslene rett før jeg legger meg! takk.

men hvorfor står det før trening på boksen mens mange tar det før leggetid, gir det noe forskjellig virkning?

ZMA har best virkning hvis du tar det mellom kveldsmåltidet og leggetid, aller best på tom mage.

Utlogget Whitestone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #86 : 21. august 2005, 23:34 »
skal tas alle dager?ja? eller bare treningsdager?
GAK POWER  sjekk ut: www.ganddalak.no

 --Smerte er midlertidig, ÆRE varer evig!--

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #87 : 22. august 2005, 08:44 »
skal tas alle dager?ja? eller bare treningsdager?
Alle dager.

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #88 : 22. august 2005, 19:33 »
Noen som tar tilskudd av copper til ZMA for å holde forholdet zink/copper på rett sti ?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: ZMA, tidenes sjukeste tilskudd..?
« #89 : 22. august 2005, 19:40 »
Er ikke det nødvendig først når man er oppe i rundt 60mg+ sink daglig?
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!