Skrevet av Emne: Hvordan få igang forbrenningen igjen, vekten står stille!  (Lest 19416 ganger)

Utlogget chumpsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

åssen løser dere "6 måltid om dagen" problematikken? med tanke på 3 timers mellomrom?  takk.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
åssen løser dere "6 måltid om dagen" problematikken? med tanke på 3 timers mellomrom? takk.

Forstår ikke helt problemet. Er jo bare å spise hver tredje time det. Er man ikke hjemme så tar man med seg mat. En god ide kan være å noen ganger i uka lage mye mat for så å dele det opp i poesjoner og fryse ned eller oppbevare i kjøleskap i praktisk embalasje, på den måten slipper man å lage maten hver gang man skal spise og det er lett og ta med seg hvis man skal ut.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget chumpsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

ja, jeg er i enig i det at man tar med seg maten.. ikke noe problem. mener bare at det er vanskelig å få timene til å gå opp, sove 8 timer, gå 1 time, så spise 6 ganger, med tre timers mellomrom..

jeg får ikke timene til å gå opp.. men er kanskje bare meg...  går det an å ha 2 timers, og 3 timers mellomrom?

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Mye rett i det du skriver ovenfor, men selv tester jeg ut nettopp det du sier ikke går ant. Har så langt holdt meg stabil på vekta og har hatt fremgang i styrke. Mao har fettprosent gått ned, mens musklatur har økt. Bare holdt på siden 15 juni enda. Så jeg er veldig spent på hvordan dette skal ende.

Ligger rundt 2600+ kcal pr dag

En må være veldig bevist på hvordan kostholdet påvirker hormonene for at dette skal fungere. Lett å gå i feller...

Har ikke sagt at det ikke er mulig, men at det ikke er det mest effektive man kan gjøre. Det er jo ikke annet enn logisk. Det er jo også veldig avhengig av hvor stort kaloriunderskudd man genererer. Hvis man holder det rimelig nær vedlikehold, er det selvfølgelig mulig å dra av seg litt fett og legge på seg litt muskler samtidig, men det er nok ikke det mest effektive man kan gjøre. Men det er jo min mening. Selv synes jeg det er mer interessant med korte bulke- og deffesykluser. På den måten klarer man også å holde en grei fettprosent hele tiden.

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
ja, jeg er i enig i det at man tar med seg maten.. ikke noe problem. mener bare at det er vanskelig å få timene til å gå opp, sove 8 timer, gå 1 time, så spise 6 ganger, med tre timers mellomrom..

jeg får ikke timene til å gå opp.. men er kanskje bare meg...  går det an å ha 2 timers, og 3 timers mellomrom?

Det MÅ ikke være 3 timers mellomrom. 2 timers mellomrom går greit det også. Hvis du blir veldig sulten mellom måltidene kan du alltids ta en frukt (ikke druer eller banan) for å ikke skli ut Smiley
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Om du spiser tre eller seks ganger om dagen har ingenting å si. Spesielt interesserte kan se på studien under.

Sitat
Meal frequency and energy balance

Bellisle F, McDevitt R, Prentice AM.

INSERM U341, Hotel Dieu de Paris, France.

Several epidemiological studies have observed an inverse relationship between people's habitual frequency of eating and body weight, leading to the suggestion that a 'nibbling' meal pattern may help in the avoidance of obesity. A review of all pertinent studies shows that, although many fail to find any significant relationship, the relationship is consistently inverse in those that do observe a relationship. However, this finding is highly vulnerable to the probable confounding effects of post hoc changes in dietary patterns as a consequence of weight gain and to dietary under-reporting which undoubtedly invalidates some of the studies. We conclude that the epidemiological evidence is at best very weak, and almost certainly represents an artefact. A detailed review of the possible mechanistic explanations for a metabolic advantage of nibbling meal patterns failed to reveal significant benefits in respect of energy expenditure. Although some short-term studies suggest that the thermic effect of feeding is higher when an isoenergetic test load is divided into multiple small meals, other studies refute this, and most are neutral. More importantly, studies using whole-body calorimetry and doubly-labelled water to assess total 24 h energy expenditure find no difference between nibbling and gorging. Finally, with the exception of a single study, there is no evidence that weight loss on hypoenergetic regimens is altered by meal frequency. We conclude that any effects of meal pattern on the regulation of body weight are likely to be mediated through effects on the food intake side of the energy balance equation.

Utlogget Benobel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 86


Utlogget chumpsy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Hei igjen folkens.. Tar opp igjen en gammel tråd. Er fortsatt på slankeren. Og forbrenningen er fortsatt skakkkjørt.. MEN jeg har tatt av meg 7 kg siden sist.. Ikke mange kg med tanke på hvor lenge siden det har vært.. 


Jeg veier nå 90-91 kg..  Og har nå bestemt meg for å begynne med styrketrening for å øke forbrenningen og få mer muskler... ( Endelig har jeg tro på det )

Mitt mål er å gå ned minst 20 kg til..  Jeg skal ned til byen imorgen og høre med de ulike treningssentrene..

Tusen takk for all støtten jeg har fått fra dere på forumet. Dere aner ikke hvor mye det betyr for meg..

Jeg kommer nok til å mase senere om tips og råd...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!