Skrevet av Emne: Løgn og bedrag  (Lest 4244 ganger)

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Løgn og bedrag
« #15 : 23. juli 2005, 07:39 »
Bygge muskler bare ved å spise?? Da må det være fordi at kroppen blir så feit at den bygger muskler av den ekstra vekta... Musklene vokser da bare av motstand som blir en smule for tung for muskelen?

Hehe... nei, faktisk: Hormonell balanse fører til muskelvekt. Naturlig økt veksthormon gjennom kostholdet fører til muskelvekst. Har sett det med egne øyne. (Til tross for at jeg er tynn som en flis.)

Det beste er jo selvfølgelig å trene i tillegg. Mat og trening sammen er den beste veien til optimal hormonbalanse.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Løgn og bedrag
« #16 : 23. juli 2005, 14:50 »
Ok, mulig at det stemmer til en viss grad. men noen betydelig forskjell er da ikke mulig å få til, om en ikke trener, spiser dårlig, og legger om til bare optimalt kosthold.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

SV: Løgn og bedrag
« #17 : 23. juli 2005, 15:04 »
Det jeg har lest av stoff som virker vitenskapelig om dette sier det samme som flexxo anngående hormoner.

Tror Soye har gode poenger anngående innsats versus muskelvekst. Jeg tror ikke folk er for lite i GYM'en men jeg tror mang har for lav innsats/intensitet mens de er der.. har f.eks. flere ganger sett folk bryte midt i et sett for å lese og skrive tekstmelding. Og så har du de som står og prater med kompisen 90% av tiden..

Selv blir jeg tom i blikket og bestemt i bevegelsene idet jeg går inn i trimrommet.. det eneste jeg ser er knebøy-stativet.. alt annet fader ut på en måte..

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Løgn og bedrag
« #18 : 23. juli 2005, 15:24 »
Er ikke dette litt selvmotsigende?

Virker igrunn sånn ja..
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Looper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

SV: Løgn og bedrag
« #19 : 23. juli 2005, 15:52 »
Monsterlige mengder med proteiner i forhold til de andre næringsemnene har jeg aldri fått noen rasjonelle argumenter for eller god dokumentasjon. Mine tanker rundt dette er at det rett og slett er en myte de fleste blir foret med for å holde god forretning med salg av proteinpulver. Hvis man er "average Joe" kroppsbygger og velger proteinpulver istedenfor litt ekstra kjøtt, mener jeg man er på feil sted. Det ville i så fall bare vært en utvei på grunnlag av praktiske grunner.

Jeg blir gjerne glad for å få dokumentasjon på hvorfor et så stort inntak av for eks 4-5g per kg kroppsvekt har noe for seg. Jeg mener personen som har et større inntak av proteiner enn karbohydrater gjør helt feil (når det gjelder vekst). Når begynte "visdomsord" fra kroppsbyggerguruer med kjemisk assistane å bety mer enn vitenskapelig termer? Naivt.
- Whether you think you can, or think you can't - you are probably right

- Eat to live, not live to eat

- Excess body fat is ugly and dangerous!

- Hjerte er kroppens viktigste muskel, så hvorfor ikke trene den?

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Løgn og bedrag
« #20 : 23. juli 2005, 15:59 »
Monsterlige mengder med proteiner i forhold til de andre næringsemnene har jeg aldri fått noen rasjonelle argumenter for eller god dokumentasjon. Mine tanker rundt dette er at det rett og slett er en myte de fleste blir foret med for å holde god forretning med salg av proteinpulver. Hvis man er "average Joe" kroppsbygger og velger proteinpulver istedenfor litt ekstra kjøtt, mener jeg man er på feil sted. Det ville i så fall bare vært en utvei på grunnlag av praktiske grunner.

Jeg blir gjerne glad for å få dokumentasjon på hvorfor et så stort inntak av for eks 4-5g per kg kroppsvekt har noe for seg. Jeg mener personen som har et større inntak av proteiner enn karbohydrater gjør helt feil (når det gjelder vekst). Når begynte "visdomsord" fra kroppsbyggerguruer med kjemisk assistane å bety mer enn vitenskapelig termer? Naivt.

Dette innlegget var vel ment for den andre tråden vel? Den med han som ville teste dietten med kun proteiner, og ikkeno' annet?

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Løgn og bedrag
« #21 : 23. juli 2005, 16:04 »
Ok, mulig at det stemmer til en viss grad. men noen betydelig forskjell er da ikke mulig å få til, om en ikke trener, spiser dårlig, og legger om til bare optimalt kosthold.

Jeg har hatt mer framgang ved bra kosthold uten å trene, enn jeg hadde noen gang før jeg la om kostholdet. Absolutt merkbar forskjell. Andre la også merke til det. Jeg kjenner ingen andre som har gjort det samme, så jeg snakker bare av egen erfaring... men for min del så stemmer teori med praksis i alle fall.

...men selvfølgelig, trening er en essensiell del av det å optimalisere hormonbalansen. Det skal være sagt. En bodybuilder kan ikke bare spise, og ikke trene. Cheesy

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Løgn og bedrag
« #22 : 23. juli 2005, 16:08 »
Tror Soye har gode poenger anngående innsats versus muskelvekst. Jeg tror ikke folk er for lite i GYM'en men jeg tror mang har for lav innsats/intensitet mens de er der.. har f.eks. flere ganger sett folk bryte midt i et sett for å lese og skrive tekstmelding. Og så har du de som står og prater med kompisen 90% av tiden..

Ja, mange lider av det "henge-på-gymen-for-å-være-tøff-syndromet". Jeg tror det er delvis latskap og delvis usikkerhet. Er veldig mange som ikke har noe treningsopplegg, men bare velger en tilfeldig øvelse der og da. Det blir det veldig lite effektiv trening av. Folk henger jo på gymen i flere timer. Unødvendig.

Utlogget Looper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

SV: Løgn og bedrag
« #23 : 24. juli 2005, 03:18 »
Dette innlegget var vel ment for den andre tråden vel? Den med han som ville teste dietten med kun proteiner, og ikkeno' annet?

Nei, det er av relevanse til emne, "løgn og bedrag". Å basere kostholdet sitt på proteiner blir for drøyt og det er altfor mye pågang om dette. Jeg er helt enig i argumentet om at man trenger ekstra proteiner når man trener vektløfting, gjerne 2g x kroppsvekt, men å påstå at det dobbelte av det og mer er nødvendig, er bare ren ønsketenkning og naivt. Jeg har ikke sett en eneste studie, eller noe som helst vitenskapelig indikering for at man trenger monsterlige mengder med proteiner. Allikevel forer industrien oss med dette og folk går fem på.

Så lenge en svæææær kroppsbygger sier det, så må det være rett, right?
- Whether you think you can, or think you can't - you are probably right

- Eat to live, not live to eat

- Excess body fat is ugly and dangerous!

- Hjerte er kroppens viktigste muskel, så hvorfor ikke trene den?

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

SV: Løgn og bedrag
« #24 : 25. juli 2005, 08:55 »
Dønn enig med looper.

I den grad whey-pulver hjelper er det mest fordi man øker kalori-inntaket ved å inkludere pulveret i kosten.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Løgn og bedrag
« #25 : 25. juli 2005, 09:13 »
I den grad whey-pulver hjelper er det mest fordi man øker kalori-inntaket ved å inkludere pulveret i kosten.

...med mindre man bruker det i behandling av sykdom (blant annet AIDS). Da har det en annen funksjon... Men da er det vel ikke det vanlige proteinpulveret som selges overalt heller.

Men jeg er helt enig i at det er ulogisk og unødvendig med ekstreme mengder protein. Derfor har jeg slutta å sløse penger på pulver. Liker best mat jeg. Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!