Skrevet av Emne: Vanlig mat V.S Kosttilskudd  (Lest 4317 ganger)

Utlogget Looper

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 291
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 291

SV: Vanlig mat V.S Kosttilskudd
« #30 : 25. juli 2005, 19:43 »
Kan si enig med deg Franklin86. Det eneste jeg vil fram til er at man skal ikke se på tilskudd av næringsemner som protein og karbohydrater som erstatning for naturlig mat eller å påstå at det ikke spiller noen rolle. Det er naivt, men visse person ønsker å tro det allikevel selv om de ikke kan dokumentere det. Du lurer bare deg selv ved å tro det.

Jeg vil også nevne at det er ikke vits å ta tilskudd av proteiner og karbohydrater om man derimot ikke har "store problemer" med å få i seg alt gjennom variert, vanlig, naturlig mat. Personlig ser jeg ikke problematikken i å få i seg så mye som 200g proteiner gjennom vanlig mat hver dag (særlig for dere som spiser ofte).
- Whether you think you can, or think you can't - you are probably right

- Eat to live, not live to eat

- Excess body fat is ugly and dangerous!

- Hjerte er kroppens viktigste muskel, så hvorfor ikke trene den?

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Vanlig mat V.S Kosttilskudd
« #31 : 26. juli 2005, 00:51 »
Det er tydeligvis noen her som tror at det er noe magisk med de aminosyrene som blir prossesert for å øke prosentandelen proteiner pr gram og gjøre inntaket enklere. At dette er aminosyrer var en fremmed verden.. som romvesener kom med. Det vitner vel strengt tatt om en litt merkelig holdning til proteininntak i hele tatt.

Om du nå mener at man går glipp av mange vitaminer, antioksidanter osv som man vil få i seg i vanlig mat som i tillegg har proteiner, da forstår jeg poenget ditt, men da har du prøvd å fremme dette på en tåpelig måte. Prøver du derimot å si at kvaliteten på selve proteinet i proteintilskudd er dårligere og mindre egnet til å bygge muskelmasse/vedlikeholde muskelmasse er du ikke bare på jordet, du er ikke i rett bygd engang.

forøvrig venter jeg på dokumentasjon som viser at proteinet i kylling har bedre innvirkning på muskelvekst/vedlikehold enn det proteinet i proteintilskudd har. Kan bli spennende lesning.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Vanlig mat V.S Kosttilskudd
« #32 : 26. juli 2005, 03:11 »
Nå er det riktignok lenge siden jeg har postet på Treningsforum, men jeg har ikke glemt og fortrengt normene for debatt og diskusjon. Når en person kommer med en påstand (les: Looper), er det faktisk opp til denne personen å komme med dokumentasjon som støtter disse påstandene. At bevisbyrden i dette tilfellet skulle ligge hos de som bruker proteinpulver, er en meningsløs påstand.

Videre er det stor forskjell på å si "det går fint å få i seg 200 gram proteiner uten bruk av pulver" og "protein fra pulver er av dårlig kvalitet". Hva er _egentlig_ poenget ditt, Looper?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Vanlig mat V.S Kosttilskudd
« #33 : 26. juli 2005, 17:29 »
Det siste innlegget der blir litt tåpelig for mange av oss. For meg er 2g pr kroppsvekt-kg, 210g proteiner pr dag, og det å få i seg dette og gjerne litt i overkant av dette er vanskelig i en travel hverdag (...)

Håper nesten du tuller med det innlegget der, at det er trøbbel med 210 gram fra fast føde om dagen ?? Det er jo tross alt ikke mer enn totalt 40 gram á 5 måltider, og det er ikke spesielt vanskelig egentlig spør du meg. Nå ligger jo jeg fort vekk på 500 gram om dagen, og neppe mer enn 200 gram fra pulver. Og jeg vil tro jeg har det minst like travelt som deg.... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Vanlig mat V.S Kosttilskudd
« #34 : 26. juli 2005, 17:35 »
tja, det får du jo tro det du vil om, men jeg er _ekstremt_ lei kylling, jeg er _ekstremt_ lei tunfisk og jeg synes det er langt enklere å ta en shake til frokost, en shake etter trening og en shake til kvelds enn det er å lage mat deretter. Det at du velger å prioritere å lage dette og jeg ikke.. vel, det har fint lite med topic å gjøre.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Vanlig mat V.S Kosttilskudd
« #35 : 26. juli 2005, 17:38 »
Jo da, jeg skal si meg enig i det å bli ekstremt lei kylling, tunfisk, biff etc.... Been there done that for å si det slik.....

Men ved å lage én stor porsjon av mat om kvelden så har du lett mat for dagen etter. Slik gjør i hvert fall jeg det. Store porsjoner som splittes opp.


MEn som du sier, har vel lite med topic å gjøre, men finner du et godt middel mot å bli ekstremt matlei - send meg en PM. Tidvis er det ille ja.... Undecided
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Vanlig mat V.S Kosttilskudd
« #36 : 26. juli 2005, 17:44 »
Jeg spiste kyllingfilet 2-3 måltider om dagen vekselvis med tunfisk 2-3 måltider fra januar til mai i år.. Wink etter det er det utrolig befriende og spise en boks med yoghurt naturell med 250kcal til frokost og stole på at litt frukt, grønnsaker, vitamintilskudd og proteinpulver gjør susen.. Tongue


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!