Skrevet av Emne: Ketose? noen som har prøvd å spise kun protein og fett?  (Lest 24350 ganger)

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Kan jeg spørre om du har blitt syk av ketosen, eller hva?

Angående oppkarbing, er dette veldig nøye? At du for det meste spiser karbs på oppkarbing?

Dersom jeg fokuserer oppkarbingen på matvarer som grovbrød, melk, litt snop, boller, ofte en burger og sånn, går det greit da? Det er det jeg pleier å spise på spisedagen.



Tror ikke noen normale mennesker kan bli syk av ketose, det er en helt naturlig tilstand for kroppen å være i. Diabetikerne har en tilstand som ligner noe, men det er likevel ikke sammenlignbart, da sistnevnte tilstand forutsetter veldig høyt blodsukker i tillegg til ketosen... noen som godt skal gjøres hvis du har normale verdier med insulin i kroppen.

Ligg så høyt på karbene du bare klarer, så lavt som mulig på fettet og moderat på proteinene. Herlig godterifråtsing Tongue
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Kan jeg spørre om du har blitt syk av ketosen, eller hva?

Angående oppkarbing, er dette veldig nøye? At du for det meste spiser karbs på oppkarbing?

Dersom jeg fokuserer oppkarbingen på matvarer som grovbrød, melk, litt snop, boller, ofte en burger og sånn, går det greit da? Det er det jeg pleier å spise på spisedagen.

Nei, det er ikke mulig å bli syk av å spise lite karbohydrater. (I alle fall ikke hvis du ikke gjør noen grove feil.) Jeg har ble syk av å trene fem dager i uka, ikke spise matpakke på skolen, ikke ta noe kosttilskudd, og å bo sammen med en som hadde kyssesyken. Da rant begeret over, og etter det har det bare vært elendighet. Smiley

Ved oppkarbing bør du hovedsaklig fokusere på stivelse. Sukker vil i større grad bidra til å sparke deg ut av hormonell balanse. I tillegg har du ikke noe bruk for sukkeret, sånn praktisk sett. Fettet du spiser i denne sammenhengen vil sannsynligvis lagres på kroppen. Mye proteiner gjør at du fort blir dårlig i magen. Det er et valg du må ta selv. Hva er du villig til å ofre, hvor viktig er det for deg å bli fit? I alle fall vil jeg anbefale å ikke skeie helt ut de første to-tre gangene.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

^Merklig at du sier det der, for jeg har gått og tenkt på dette nå. Jeg har nå fått vondt i magen igjen og jeg tror som du sa at det kan være for mye proteiner som er selve årsaken.

I går stod jeg opp klokken 07.00 fordi jeg måtte jobbe og da ble det en del måltider. Det ble hele 10 måltider til sammen inkl. protein-midt på natten-shaken min. Merket jeg fikk vondt i magen i løpet av natten og nå i dag har jeg magesmerter. Er en slags sulthetsfølelse smerte. Jeg har hatt det før og gikk til legen, apotek osv. Jeg husker det gikk en lang stund før det gikk over...

Synspunkter?
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Skal begynne seriøst etter ferien. (altså fra mandag av). Har fett%på rundt 23% eller noe, satser på rundt 10%. Så det er vel en rundt 10kg, jeg vil ta av.



Edit:

Germ - er du i ketose nå? skal du ta av deg mye?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Flexxo har du noe meiersmør å anbefalle når det gjelder steiking?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Tine meierismør. Finnes det så mange typer?  Huh

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Vet ikke. Er nesten aldri i butikk. Wink
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Så lenge du holder deg unna plantemargarin, brelett og bremyk og sånn så går det bra.  2thumbsup

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Flexxo: Føler med deg i forhold til dine helseplager. Håper du snart blir frisk. Husk å tenke posetivt. Du er virkelig et menneske som bryr deg og hjelper ikke bare kjente, men alle. Takk for all hjelp du har gitt :-)

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Spiller det egentlig noen rolle om jeg tar et eple, eller om jeg tar en banan ca 30 min før trening? Jeg pleier å ta det med en shake.

ca 1 time før trening spiser jeg tunfisk+grønnsaker, og NORCEE
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Et eple er greit nok... det er en bra snack. Banan er litt verre. Banan er det dårligste frukten. Inneholder noe sånt som 22% sukker, i tillegg til at den er nesten tom for vitaminer og mineraler. Frukt er ok, men jeg ville anbefale å velge de gode: eple, nektarin, fersken, plomme... bær er også greit. Bare ikke banan.

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Jeg spiser en banan rett etter trening, men går utifra at det går greit!

Flexxo, du anbefallte en bok en gang i tiden! Litt morsom og lettlest tror eg du sa at den var. Hvilken var det igjen? Har du en link?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Natural Hormonal Enhancement er det sikkert. Du får den på http://www.davedraper.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=DDI&Product_Code=BNHE&Category_Code=DN.
Du kan lese et utdrag der, så ser du om du synes den er lettlest også. Jeg vil vel ikke akkurat påstå at den er så lett å lese, men den er artig i alle fall. Koster rundt 300,- kr, noe som etter min mening er altfor billig i forhold til hva du får for penga. Smiley

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
Handler den om kropp og mat generlt, eller er det mest ketose det går i?


BTW: Leste dere i VG at ketose dietter kan føre til dårlig ånde! HJELP! Wink
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

JohnBlond

  • Gjest
...
BTW: Leste dere i VG at ketose dietter kan føre til dårlig ånde! HJELP! Wink

Det er kun den første uken dersom du er uheldig og ikke i tillegg drikker nok vann. No big deal.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!