Skrevet av Emne: Til alle vegetarianerne der ute.  (Lest 5469 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #30 : 13. februar 2006, 00:45 »
Så så ikke bli amper her nei... Argue
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #31 : 13. februar 2006, 00:50 »
Hørte rykter om at du er en drittunge som kan kysse meg i ræva. Så fikk jeg det bekreftet.

Wow.. lurer på hvem som endte opp som en drittunge der. Smiley
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #32 : 13. februar 2006, 00:56 »
Veslevoksne folk klarer jeg heller ikke.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #33 : 13. februar 2006, 00:58 »
Er ikke mye du klarer virker det som Cheesy
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #34 : 13. februar 2006, 01:05 »
Hva mer er det jeg ikke klarer da, ettersom det "ikke er mye du klarer virker det som"...?
La det ligge, ok, ikke drit deg ut.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #35 : 13. februar 2006, 10:40 »
Jeg planla å komme med noe kjøttprat... men gidder ikke... Tråden har blitt Kjøttfarse...
 :Smiley Kjøtthuer!! rofl

Nei, seriously... Se på sauen og kua.. de er skapt for å spise gress og ting...
Se på tigeren, den er skapt for å spise Kjøtt...

Vi har tenner med noen av tigerens egenskaper og noen av gresseternes egenskaper.. vi har også en fordøyelse med enzymer til å fordøye både kjøtt og "gress"...

Vi er skapt for et bredt kosthold, bestående av grønnsaker, Kjøtt, Fisk, Frukt og Fiber. Smiley

Now pass the steak!!! Spise

Hvis Gud ikke hadde ment at vi skulle spise dyr, hvorfor er de lagd av kjøtt da??
Meat tastes like murder, and murder tastes fucking great!!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #36 : 13. februar 2006, 12:39 »
Morra'ri.
Gloria in Excelsis Deo


JohnBlond

  • Gjest
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #37 : 25. juli 2006, 08:37 »
noen som har ett bra argumenter mot følgende?
En veggis sier ; jeg spiser ikke kjøtt, fordi jeg liker ikke å stappe lik i munnen.
Og jeg sier ; (kjapp kommentar som sitter så det suser).

følg ut og send til meg, har en høne å plukke med en venninne.

Du sier: "Lik er hele det døde dyret. Jeg stapper bare små biter av lik i munnen, men med krydder og tilbehør selvsagt."

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #38 : 25. juli 2006, 10:18 »
La oss dyrke masse korn som vi kan fore hønene med slik at de kan legge egg og så bare kaster vi hønene når de dør for vi kan jo ikke spise dem, stakkars hønene. Vi er tross alt vegetarianere.

Hvorfor skulle en vegetarianer fore hønene slik at de kan legge egg, når vegetarianere ikke spiser egg?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Danvil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

  • Master your mind, master your body.
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #39 : 25. juli 2006, 10:24 »
Vegetarianere er ikke mere glad i dyr enn oss andre. De bare hater planter og vil bli kvitt dem i tillegg.
Realist, men ikke mindre positiv av den grunn Grin
T R E N I N G S L O G G

JohnBlond

  • Gjest
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #40 : 25. juli 2006, 11:18 »
Hvorfor skulle en vegetarianer fore hønene slik at de kan legge egg, når vegetarianere ikke spiser egg?


Det er et godt spørsmål. Det kommer litt ann på hvilken type vegetarianer det er snakk om. Ovo-lakto vegetarianere spiser egg- og melkeprodukter, mens andre igjen ikke spiser egg, men spiser melkeprodukter og så har vi selvsagt veganerne som kun spiser planteprodukter. Jeg forsøkte å inkludere alle vegetarianere i min uttalelse Smiley

andreassk

  • Gjest
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #41 : 25. juli 2006, 13:04 »
Så skal SV'er og Palestinaforskjemper komme å ødelegge stemmningen  Grin

"Grovt regnet trengs det 100kg plantefor for at en gris skal kunne legge på seg 10kg. For at et menneske som spiser gris, skal kunne legge på seg 1 kg, trengs det 10kg svinekjøtt, som igjenn krever 100kg plantefor. Hadde dette mennesket da spist planteføde, da hadde 10kg vært nok.

Et jordstykke som gir en avling på 100kg korn, gir nok mat til at ti mennesker kan legge på seg 1kg. Hvis foret gies til en gris, kan bare et menneske legge på seg 1kg ved å spise svinekjøttet.

Regnestykket er meget forenklet, og det er flere forhold det ikke tas hensyn til her. Men det viser tydelig at å dyrke korn til dyrefor istedenfor til menneskeføde kan være sløsing på ressurser."

(Fra ei skolebok)

Bryr vi virkelig oss om sulten i Afrika, eller vil vi heller spise kjøtt, slik at vi kan vokse oss svære av muskler vi skjeldent trenger?

Jeg stemmer for å slippe kassevis av kondomer over hele Afrika med fly. Slik at det ikke fødes flere enn det er mat til..


JohnBlond

  • Gjest
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #42 : 25. juli 2006, 14:11 »
Så skal SV'er og Palestinaforskjemper komme å ødelegge stemmningen  Grin

"Grovt regnet trengs det 100kg plantefor for at en gris skal kunne legge på seg 10kg. For at et menneske som spiser gris, skal kunne legge på seg 1 kg, trengs det 10kg svinekjøtt, som igjenn krever 100kg plantefor. Hadde dette mennesket da spist planteføde, da hadde 10kg vært nok.

Et jordstykke som gir en avling på 100kg korn, gir nok mat til at ti mennesker kan legge på seg 1kg. Hvis foret gies til en gris, kan bare et menneske legge på seg 1kg ved å spise svinekjøttet.

Regnestykket er meget forenklet, og det er flere forhold det ikke tas hensyn til her. Men det viser tydelig at å dyrke korn til dyrefor istedenfor til menneskeføde kan være sløsing på ressurser."

(Fra ei skolebok)

...


Tror jeg har lest det samme, og det handlet om konvertering av protein fra korn til protein i kjøttet til forskjellige dyr. Kua var mindre effektiv enn grisen som var mindre effektiv enn høner og fisk.

Merkelig nok tror jeg det vil være mat nok til verden dersom vi sluttet å spise så mye planteføde, men spiste mer og fetere animalsk føde fra små gårder. Kanskje jeg skriver bok om det en dag. Noen tanker uten referanser:

-De store gårdene hvor f.eks. kyr blir matet med korn innendørs er nok mest økonomisk lønnsom, men ikke mest areal-effektiv. Større deler av landarealet egner seg som beitemark for ku, sau, geit osv enn for dyrking av korn og andre gryn.
-Vi kunne avskaffet hele fast-food/junk-food industrien og latt de som jobber i disse bedriftene drevet smågårder istedenfor. Det ville vært sunt og koselig.
-Kua og andre drøvtyggere holder seg friskere og trives bedre med en diett av gress enn med en diett av gryn
-Det er mye mer gress enn gryn.
-Grønnsaker er noe av det mest energikrevende å lage per kalori.
-Dersom alle hadde gått over til en diett med lite karbohydrater, mye fett og lite til medium protein, ville vi alle spist ost, smør, egg, fett kjøtt, innmat, beinmarg, ister, spekk osv. Bruk hele dyret, ikke bare karbonadedeigen og kyllingbrystene!!
-Frykt ikke fettet. Teorien om at mettet fett og kolesterol i maten fører til hjerte-karsykdommer er gal.
-Mye karbohydrater er medvirkende til fedme og diabetes II.
-De som jobber i junkfood industrien idag kunne laget hjemmelagde pølser med ekte tarm, puddinger med kjøtt, blod og innmat og slik i magesekken, akkurat som på bondelandet i gamledager.
-Fokuset bør være på bedre arealutnyttelse, lykkelige og friske økologiske dyr, og ikke på lønnsomhet blant de store matvareselskapene og junkfoodselskapene.
-Fokuset bør være på mat som gir energi og næring, slik som hjemmelaget magesekkpudding med innmat og flesk.
-I de neste 10-20 årene vil mer intelligente roboter/maskiner med kunstig syn osv gjøre det mulige å automatisere mer kompliserte oppgaver på gården og i foredlingen av produktene enn før. Terminator som mater hønene, lufter dem og sitter i traktoren er fullt mulig om 20 år. Mark my words.
-Med større automatisering går kostnadene for produksjonen av kjøtt osv ned. Her snakker vi Termingjeter, robotiserte slakteri og foredlingsfabrikker.
-Maten vi spiser idag, eller som vi har spist de 10-50 år er en type mat som var lett å produsere billig med teknologien som eksisterte dengang. Skurtresker og samlebånd type teknologi.
-Etterhvert som teknologien utvikler seg, eller mange flere blir småbønder, vil den type vare som idag er vanskelig å produsere (som f.eks. magesekkpudding og upasteurisert brie) kunne produseres billig DERSOM etterspørselen øker (se hjernevasking nederst).
-Alternativet til smågårder, dersom de som jobbet i junkfoodindustrien vil gjøre noe annet, er å LA ALLE DYRENE LEVE FRITT UTE I NATUREN og så sender vi ut helautomatiske terminatorer som kan jakte på dyrene, slakte dem og effektivt og renslig håndtere dem og levere fersk magesekkpudding til butikkene eller direkte på døra om du vil.
-Fordelingen mellom melkeprodukter, egg, fugl, fisk, sau, kyr, geit osv må tilpasses de ulike leveområdene for optimal utnyttelse av arealene. Likeledes må man tenke på fordelingen mellom lokalprodusert og fjernproduserte varer.

Det høres ut som en enkel løsning, en helt tullete løsning eller kanskje noe som kan fungere på lang sikt. Det vanskeligste er at ideene er så langt vekk fra mainstream at det blir vrient å få til på kort sikt. Det må omfattende hjernevasking til for å få folk til å spise mindre karbs, mer fett, ikke frykte mettet fett og kolesterol, samt sette større pris på "the fat of the land" som en i bibelen sa at man burde spise istedenfor gryn.

Store endringer begynner i det små. For alt mulig genialt om tradisjonsrik og sunn mat: www.westonaprice.org

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #43 : 25. juli 2006, 17:40 »
Det er et godt spørsmål. Det kommer litt ann på hvilken type vegetarianer det er snakk om. Ovo-lakto vegetarianere spiser egg- og melkeprodukter, mens andre igjen ikke spiser egg, men spiser melkeprodukter og så har vi selvsagt veganerne som kun spiser planteprodukter. Jeg forsøkte å inkludere alle vegetarianere i min uttalelse Smiley

Man kan jo lure på om de som er "ovo" burde kalles vegetarianere? Det er noen som har argumentert med at å spise ikke-fertile egg burde være OK, men det er jo likevel byggematerialet for det som var tenkt å bli en kylling.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #44 : 25. juli 2006, 17:42 »
Hvorfor diskuterer folk korn vs kjøtt i forbindelse med "mat nok til verden". Det er vel nok mat nå? Er ikke problemet bare ressursfordelingen? Det er vel mer enn nok mat, men det er vi som er rike som eier nesten alt av det?
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!