Skrevet av Emne: Til alle vegetarianerne der ute.  (Lest 5468 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #45 : 25. juli 2006, 19:44 »
1) Vi har mer enn nok mat i verden, bare maten som DUMPES er nok til å fø flesteparten av jordens befolkning.

2) Indusdeltaet ALENE kan fø jorden om dyrket fornuftig.

3) Areal brukt til beite er ikke nødvendigvis egnet til matproduksjon, heller tvert imot, ser man på sauer i Norge går disse i fjellene om sommeren der man uansett ikke kan utnytte arealet til annen dyrking.


Alt i alt blir disse regnestykkene uinformerte, kunnskapsløse OG lite i kontakt med virkelighetens verden.. Alt som vanlig fra SV-kanten mao.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

andreassk

  • Gjest
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #46 : 25. juli 2006, 19:57 »
Jeg tok det bare fra ei bok.. Lærte slikt under Høyre regjeringa, men kanskje slipper vi slikt nå..

Det var forresten rart å se Høyre i sammarbeidregjering med et parti basert på kristendommen. Krf er vell neppe virkelighetens verden det heller Wink


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #47 : 25. juli 2006, 20:10 »
Tja, et parti som baserer sitt verdisyn på kristendommen er langt bedre, i mine øyne, enn et parti som baserer sitt verdisyn på diktatur som dreper og drepte millioner på millioner.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #48 : 25. juli 2006, 20:17 »
...et parti som baserer sitt verdisyn på diktatur som dreper og drepte millioner på millioner.. Wink

Er det Høyre sin støtte til Israel du tenker på her?
Gloria in Excelsis Deo


andreassk

  • Gjest
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #49 : 25. juli 2006, 20:26 »
Enten du liker det eller ikke, russerne drepte så mange tyskere at uten russerne ville det neppe vært noe Israel..

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #50 : 25. juli 2006, 21:35 »
Tja, Russerne gjorde en enorm militær innsats under andre verdenskrig.. Smiley Det skal man ikke stikke under en stol (det gjorde jo også tyskland da, dog på motsatt side). Det tilsier dog ikke at man skal forsvare Stalins konsentrasjonsleire, Pol Pot, Mao m.fl av den grunn.

Når det gjelder Israel JanB, så kan vi gjerne ta den diskusjonen (igjen), men da gjerne med noen som har tatt av seg sort-hvitt (med mye blodrødt ispedd) brillene.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #51 : 26. juli 2006, 10:07 »
Når det gjelder Israel JanB, så kan vi gjerne ta den diskusjonen (igjen), men da gjerne med noen som har tatt av seg sort-hvitt (med mye blodrødt ispedd) brillene.. Wink

Jeg har vel egentlig aldri diskutert det. Jeg har bare kommet med noen syrlige kommentarer for å terge deg litt. Jeg kan lite eller ingenting om Israel/Palestina, så jeg har ikke så mye å bidra med i en diskusjon. Jeg kan stille spørsmål, det er det eneste. F.eks så opplever jeg det som at de fleste (?) norske politikere er på palestinernes side, inklusive media, selv om de også fordømmer det som de ytterliggående palestinerne gjør (f.eks selvmordsbombing). Hvorfor er det slik?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Cunty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 248

  • Ja jeg har faktisk... Tabascosaus...på alt!
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #52 : 26. juli 2006, 11:21 »
Hmm...jeg er for glad i biff til å bli vegetarianer, men det er mulig de har noe poeng eller noe... *mums mums mums* herlig biff det her! Food
Loggbok

"Never argue with an idiot. He will lower you to his level and beat you with experience"

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #53 : 26. juli 2006, 11:32 »
For å sitere en tv-sere: " Jeg var en vegitarianer helt til jeg fant ut jeg ikke kunne spise kjøtt. Da ga jeg blanke i hele greia".

P.S Støtter Israel og jeg er faktisk antireligiøs også :p

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #54 : 26. juli 2006, 20:46 »
Jeg har vel egentlig aldri diskutert det. Jeg har bare kommet med noen syrlige kommentarer for å terge deg litt. Jeg kan lite eller ingenting om Israel/Palestina, så jeg har ikke så mye å bidra med i en diskusjon. Jeg kan stille spørsmål, det er det eneste. F.eks så opplever jeg det som at de fleste (?) norske politikere er på palestinernes side, inklusive media, selv om de også fordømmer det som de ytterliggående palestinerne gjør (f.eks selvmordsbombing). Hvorfor er det slik?


Slik det er i Norge er 70% av journalistene AP eller lengre til venstre (slik ståa var før valget). Dette bidrar nok til at typisk "røde" meninger vinner lettere frem i mange kanaler/aviser enn det typisk "blå" meninger gjør. Dette er ganske lett å se i den daglige dekningen av den pågående konflikten i Midtøsten. På libanesisk side filmes barnesko, barnevogner, døde sivile og gråtende koner.. i Israel filmes generaler og store stridsvogner, selv om også der har kvartaler blitt lagt i grus og barn har dødd.. Hvorfor bl.a. NrK velger å legge seg på en så ensidig dekning kan nok bunne i at mange har bakgrunn fra palestinaungdommen og at det generelt råder et palestinavennlig klima på venstresiden i Norsk politikk.

Dette kan jeg nok skrive altfor lenge og mye om, men i bunn og grunn har det mye med tradisjonelle skillelinjer i Norge å gjøre.. USA og Israel har tette bånd.. Israel er dermed endel av venstresidens "ondskapens akse".. og må dermed motarbeides..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Til alle vegetarianerne der ute.
« #55 : 29. juli 2006, 19:15 »
Utrolig hvor mange av oss som ikke er røde som syns Israel går for langt også, Thyve... men vi er vel dumme, som alle de andre som ikke er på Nazisrael sin side... ?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!