Skrevet av Emne: DC-øvelser  (Lest 7245 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: DC-øvelser
« #30 : 04. august 2005, 15:19 »
Synes ikke noen av disse spørsmålene var dumme i det hele tatt. DC har faktisk sagt at man skal plukke ut de øvelsene man selv liker best, og bli sterkest mulig i de. Så jeg skjønner godt at Leylas spør.
Det er vel bare DC og Inhuman som sitter med alle svarene her, og de er ikke like for noen av trainee'ene de har, så da må alle andre tilpasse programmet best mulig til seg selv.

DC har valgt en del øvelser han synes fungerer bra, og noen han ikke synes fungerer like bra. Det betyr ikke at man ikke kan trene de øvelsene han selv ikke bruker.
Det eneste vi som ikke er trainee'er har å gå etter, er noen retningslinjer og noen tips her og der. Som ikke akkurat er lett å finne, de ligger i diverse tråder rundt omkring på nettet.... som er ganske stort..., og er mildt sagt jævlig rotete skrevet ned!  Når sjefen sjøl sletter mye av det fra sitt eget forum, blir ikke jobben mye lettere akkurat.

Men nå har vi lagd et DC forum her, hvor det er samlet en del gode tråder rundt DC, og da ligger veldig mye informasjon samlet i dette forumet, og noen gode diskusjoner hvor mange spørsmål er besvart.

Jeg har selv lest mye og lenge om DC, men har fremdeles mange spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. Når man tenker på det, så sitter faktisk Dante (DC) og leter etter svar på mange spørsmål angående programmet hans selv...

Jeg mener også at man kan trene etter retningslinjene til DC med RP sett og static holds osv, uten å være trainee og trene "ekte" DC. Er litt lei av å se innlegg her inne hvor folk får beskjed om at man må spise og trene DC 100%, eller finne seg noe annet. Det passer faktisk ikke alle å spise ett tonn proteiner i året, eller å kjøre pressøvelser på skulder for den del.


DC er ikke hellig i dette forumet, og man blir ikke kicka fra forumet om man spør spørsmål, eller setter seg kritisk til programmet.

Men en ting skal jeg være enig i, det er når noen legger inn et innlegg i DC forumet her og spør: " Hva er DC forno a??"  :Smiley
Da kan man kanskje sette seg ned og lese litt eller ? Wink
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
SV: DC-øvelser
« #31 : 04. august 2005, 17:34 »
Greit, det er en del små detaljer ved spesielle øvelser å ta hensyn til, men man dør da ikke av å gjøre små feil i første "blasten" uansett.

Men man kan skadde seg seriøst av de feilene. Jeg leste ikke alt om negativer å kjørte 6sek neg på ALT. Det endte med legebesøk og null trening i 5uker...

For å si det slik jeg er litt mer glad i blodårerene i hodet mitt fra nå av til å skumlese noe som helst mer
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget leylas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 122

  • Axé!
SV: DC-øvelser
« #32 : 05. august 2005, 16:48 »
FP har alt på norsk....

Ingen som vil fortelle hva FP er eller hvordan jeg kan finne det?

Edit: Nevermind. Med hjernen tilkoblet, skjønte jeg det helt av meg selv. blush

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: DC-øvelser
« #33 : 06. august 2005, 13:29 »
Det her synes jeg faktisk er helt latterlig.
Dc-trening er da faktisk veldig enkelt !!!
Her er det enkle regler i faste rammer og forholde seg til, og det kan da ikke bli mer simpelt enn det (så sant man er villig til å forholde seg til disse prinsippene).

De med basic treningskunnskap vil kunne suge til seg denne kunnskapen på kun kort tid.
Ingen skal kunne fortelle meg at det er nødvendig å bruke et halv år for å lære seg disse prinsippene.

Greit, det er en del små detaljer ved spesielle øvelser å ta hensyn til, men man dør da ikke av å gjøre små feil i første "blasten" uansett.

Det må jo være det dette underforumet er til, å stille spørsmål om smådetaljer om enkelte ting. Det kan da ikke være nødvendig å ha lest hver eneste lille tråd på forskjellige forum før man tørr å spørre her inne ?

Og når det er sagt så er det prinsippende ved dc-trening som må være det essensielle ikke detaljene.



Jeg er så jævla enig!

Det er ikke eksamen i kjernefysikk vi snakker om her, med 1400 siders pensum. Det er treningsprogram med relativt enkle prinsipper. Lavt volum, failuretrening, relativt lav frekvens, there you go.
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!