Skrevet av Emne: får man kviser av creatin????  (Lest 7635 ganger)

Utlogget Proudness of Nor

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

  • NO PAIN! Great gain:....
SV: får man kviser av creatin????
« #30 : 04. desember 2005, 00:13 »
Det går vel md en artikkel på mozon.no?

Utlogget Proudness of Nor

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

  • NO PAIN! Great gain:....

Utlogget Proudness of Nor

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

  • NO PAIN! Great gain:....
SV: får man kviser av creatin????
« #32 : 05. desember 2005, 00:10 »
Større doser A-vitamin 25-50.000 IE daglig i flere uker demper talg og kreatin produksjonen. A-vitamin i disse doser kan irritere lever og gi bivirkninger og bør brukes i samråd med lege.

Utlogget Catalonion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

SV: får man kviser av creatin????
« #33 : 05. desember 2005, 11:23 »
Hehe, "Proudness of Nor", nå bør du føle deg skikkelig flau.

For det første, sitatet ditt er feil. Det korrekte er "Større doser A-vitamin 25-50.000 IE daglig i flere uker demper talg og keratin produksjonen"! KERATIN er ikke det samme som KREATIN!!

Og videre, selv om det virkelig var kreatin-produksjonen som senkes, det står da absolutt ikke at kreatin/keratin fører til kviser eller økt talgproduksjon!

"Forskerne bak deg...", den var god Cheesy

Utlogget shonez

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

SV: får man kviser av creatin????
« #34 : 05. desember 2005, 14:02 »
haha  Grin

Utlogget Proudness of Nor

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

  • NO PAIN! Great gain:....
SV: får man kviser av creatin????
« #35 : 05. desember 2005, 17:27 »
FAEN! Var det Keratin! Sry..... for feil uttalelse! Skikkelig flaut asså!

Utlogget Blond'nSmart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 38

  • Kommende sterk, veldig blid og helt silikonfri!
SV: får man kviser av creatin????
« #36 : 05. desember 2005, 18:54 »
Asså..her var det mye rart..huden er en sammensatt organisme, litt vanskelig å ordlegge meg uten masse fagterminologi innen hudpleie her,så skal prøve å forenkle det veldig, men hva matintoleranse og allergi gjelder, så kan dette faktisk føre til at man får endringer i huden. Huden er jo en liten del av imunforsvaret vårt, så når kroppen vår får i seg noe den reagere negativt på, så vil den(kroppen samlet) prøve å bekjempe de negative konsekvensene, dette tar ofte ressurser fra andre deler av imunforsvaret. Et eksempel er mennesker som har lidd av lengre bakterielle eler virusinfeksjoner som har ført til sykdom, mange av disse vil merke en vesentlig nedgang i kvaliteten på både hud,negler og hår fordi produksjonen og opprettholdelsen av disse blir nedprioritert og klassifisert som ikke-livsnødvendige funksjoner. Resultatet blir tynt,dårlig kvalitetsmessig hår, dårlige negler og ikke minst en tørr/fet og sårbar hud.
Dette kan også skje i en mindre skala ved allergi/matallergi, og huden som blir til en viss grad nedsatt, tåler ytre påvirkninger dårligere, og feks. talgproduksjonen øker som en forsvarsmekanisme og du får en ustabil hud, som igjen gir acne. Noen kan få det andre veien, med en tørr og rødflammet hud.
Så, hvis du tåler melken du tar i shaken dårlig, kan det faktisk være en forklaring, ellers skal jeg grave litt i gamle skolebøker å se om jeg finner mer om kreatins direkte virkning på huden...men noe av det man får i seg er faktisk helt nødvendig for en sunn hud, vitaminer er et eksempel. Her kommer solens virkninger inn, som tilfører huden viktige D-vitaminer,mens mangel på vitaminer, eks b-vitaminer kan få konsekvenser for hud og hår. En alkoholiker jeg kom borti i embets medfør en gang er et godt eksempel.
Så sol er i små mengder bra som en vitaminbooster for huden.

Så kan det jo også hende at du som synes at du får mere kviser av shaken din, kanskje trener mere også?antar jo at du tar protein som et resultat av at treningen din krever det, kanskje må du justere hudpleien din til treningsnivået også?
Dette kan godt gjelde flere, som enten dusjer mere, og dermed vasker mere av syrekappen som huden trenger, og som igjen gjør huden sårbar og nedsatt,
Eller som svetter mere, utskiller mere talg en før, og fortsetter med samme vaskerutiner som før, og dermed får en større andel av talg,skitt osv liggende på huden, som igjen fører til tilstopped porer og irritert hud.
Zink er forresten ikke ubetinget dumt, for i forhold til fet hodebunn og flass som følge av dette, så er zink omtrent uslåelig som botemiddel. Doktor
Kan ta for meg magnesium og keratin også, men føler jeg snart har skrevet mere enn nok om emnet biggrin

Så dra til dere som er plaget, så kan det uansett lønne seg å oppsøke et sted som kan forsyne dere med en god og mild rensesåpe+ en god krem,man trenger IKKE være homo for å bry seg om huden sin...så vil babsen synes så mye bedre om ren og myk guttehud også 2thumbsup
"Man elsker ikke et menneske på grunn av dets styrke, men på grunn av dets svakheter."

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: får man kviser av creatin????
« #37 : 06. desember 2005, 14:59 »
Hehe, "Proudness of Nor", nå bør du føle deg skikkelig flau.

For det første, sitatet ditt er feil. Det korrekte er "Større doser A-vitamin 25-50.000 IE daglig i flere uker demper talg og keratin produksjonen"! KERATIN er ikke det samme som KREATIN!!

Og videre, selv om det virkelig var kreatin-produksjonen som senkes, det står da absolutt ikke at kreatin/keratin fører til kviser eller økt talgproduksjon!

"Forskerne bak deg...", den var god Cheesy

 rofl  rofl

Er for øvrig ingen logisk biokjemisk mekanisme bak at kreatin skulle føre til kviser.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Proudness of Nor

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

  • NO PAIN! Great gain:....
SV: får man kviser av creatin????
« #38 : 12. desember 2005, 22:28 »
Ingenting feil å være i kontakt md sin feminie side! Hvis noen har problemer med kviser burde man spørr om å få henvisning til husspesialist gjennom fastlegen.

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

SV: får man kviser av creatin????
« #39 : 13. desember 2005, 08:06 »
Tok du bare denne testen hos legen?


En IGG introleranse test bli sendt til USA for test.
Men jeg tok blodprøven hos legen og så ble den videresendt til USA.
Fungerte utroli for meg! Hadde hatt problemere med mage og slapphet osv etter jeg fant ut hva jeg ikke tålte så har livet mitt forandret seg utroli for å si det sånn;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!