avstemning
Spørsmål: Iceberg har drukket sprit midt i uka, hans kone er sur og ligger i senga med ryggen til. Har han et drikkeproblem?
Nei dette er bare fint - 3 (8.8%)
Ingen problemer, kos deg - 5 (14.7%)
Din kone tar feil! - 3 (8.8%)
Du har rett, uten tvil - 1 (2.9%)
Ett glass eller to for helsen er bra! - 8 (23.5%)
Kjøp mer drikke i dag, svigers kommer til helga. - 12 (35.3%)
Jakten på terrorister fører til mindre trygghet og mer ufrihet for alle! - 2 (5.9%)
Stemmer totalt: 32

Skrevet av Emne: Har jeg et drikkeproblem?  (Lest 3403 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #15 : 05. august 2005, 21:39 »
Hvis du i det hele tatt drikker Braastad XO så har du opplagt et drikkeproblem i mine øyne....... Lips Sealed
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #16 : 05. august 2005, 22:41 »
Tja, når du sier du drakk litt meget med whiskey så er vel ikke det så bra? Når dere bor sammen må jo hver ta ansvar for at begge skal trives. og hvis din kone ikke liker spesielt godt at du er beruset, og spesielt i uken, så tror jeg du burde kutte det ut. (med mindre den lille drammen betyr veldig mye for deg Tongue) "Pick your battles"- er det et stort problem for deg å ikke få tatt den drinken? Hvis det kan glede din kone at du kutter ut så--   Wink

Og hvis du klarer å få det frem som at du her da gjør et lite offer for hennes trivsel, så har du på måte en til gode til senere, om det er noen hun gjør eller noe som plager deg så kan du bruke denne episoden  Smiley

--------------------------------------------------------------------------

og jeg aner ikke hva grunnen kan være, men hvis dine kone reagerer slik som du sier, så kan det jo tyde på at dette virkelig er noe hun ikke liker. Prøv å tenk over forskjellige grunner til at hun misliker at du drikker i uken-- kanskje hun har kjent noen med alkoholproblem, kanskje i familien, kanskje venner? igjen: pick your battles
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #17 : 06. august 2005, 01:22 »
Hvis du i det hele tatt drikker Braastad XO så har du opplagt et drikkeproblem i mine øyne....... Lips Sealed

Du din....snobb! Jeg drikker min braastad med glede skal du vite....Har du smakt grønsteds forresten? Very fussable indeed.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #18 : 06. august 2005, 01:23 »
Tja, når du sier du drakk litt meget med whiskey så er vel ikke det så bra? Når dere bor sammen må jo hver ta ansvar for at begge skal trives. og hvis din kone ikke liker spesielt godt at du er beruset, og spesielt i uken, så tror jeg du burde kutte det ut. (med mindre den lille drammen betyr veldig mye for deg Tongue) "Pick your battles"- er det et stort problem for deg å ikke få tatt den drinken? Hvis det kan glede din kone at du kutter ut så--   Wink

Og hvis du klarer å få det frem som at du her da gjør et lite offer for hennes trivsel, så har du på måte en til gode til senere, om det er noen hun gjør eller noe som plager deg så kan du bruke denne episoden  Smiley

--------------------------------------------------------------------------

og jeg aner ikke hva grunnen kan være, men hvis dine kone reagerer slik som du sier, så kan det jo tyde på at dette virkelig er noe hun ikke liker. Prøv å tenk over forskjellige grunner til at hun misliker at du drikker i uken-- kanskje hun har kjent noen med alkoholproblem, kanskje i familien, kanskje venner? igjen: pick your battles

Meget velfundert svar. Jeg fikk noe å tenke på her.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #19 : 06. august 2005, 01:40 »


... stort mer har jeg ikke å si akkurat nå ...
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #20 : 06. august 2005, 12:15 »
Du din....snobb! Jeg drikker min braastad med glede skal du vite....Har du smakt grønsteds forresten? Very fussable indeed.

Handler ikke om snobberi det. Men må man kjøpe "billig"-cognac så tyder det på at en drikker ofte, og drikker man ofte så har man et problem. Smiley Var bare min lille logikk. Smile
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #21 : 06. august 2005, 12:23 »
Handler ikke om snobberi det. Men må man kjøpe "billig"-cognac så tyder det på at en drikker ofte, og drikker man ofte så har man et problem. Smiley Var bare min lille logikk. Smile

ja det er sant. men den er dyr nok for oss som drikker ofte! Snakket med en herremann som ventet på at polet skulle åpne, vi delte en slik banan-likør for å holde varmen. Han fortalte meg at staten tar like mye i avgift på sprit som på bensin. UHØRT!

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #22 : 06. august 2005, 14:55 »
Vurdert å brenne selv?
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #23 : 06. august 2005, 15:13 »
Vurdert å brenne selv?

Fortell meg mer om dette "brenne selv" konseptet?

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #24 : 06. august 2005, 16:38 »
Det er vel noen trøndere her som kan gi deg en ganske utfyllende beskrivelse. Jeg er ikke så godt kjent med selve brenneprosessen, men har en viss erfaring med sluttproduktet. Dog er erfaringene noe "uklare".
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #25 : 06. august 2005, 18:43 »
ja det er sant. men den er dyr nok for oss som drikker ofte! Snakket med en herremann som ventet på at polet skulle åpne, vi delte en slik banan-likør for å holde varmen. Han fortalte meg at staten tar like mye i avgift på sprit som på bensin. UHØRT!

Siden jeg periodevis har hatt beinet "innenfor gjerdet" så vet jeg hvilke pol som har "oppvarming" i form av varmluft i bakgården. Bare sånn hvis du er intr. liksom og mangler litt bananlikør den dagen.... Smile
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #26 : 08. august 2005, 12:33 »
dette var et sarkastisk svar til Relax som tydeligvis ikke fikk med seg Icebergs halvironiske tone.
Hehe, jo hadde nok det. Tror bare innlegget mitt ble litt misforstått, eller? Mente at hvis man til ENHVER tid ikke klarer unngå å drikke den ene dagen eller på flere dager, så har man et alkoholproblem. Altså generelt, ikke rettet mot iceberg ironiske og fortvilende tone.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #27 : 08. august 2005, 13:41 »
Hehe, jo hadde nok det. Tror bare innlegget mitt ble litt misforstått, eller? Mente at hvis man til ENHVER tid ikke klarer unngå å drikke den ene dagen eller på flere dager, så har man et alkoholproblem. Altså generelt, ikke rettet mot iceberg ironiske og fortvilende tone.

det var et snill-godslig-sarkastisk innlegg....Smiley
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

SV: Har jeg et drikkeproblem?
« #28 : 08. august 2005, 14:39 »
 Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!