Skrevet av Emne: Ny runde med RyP  (Lest 1784 ganger)

Utlogget oxilo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Ny runde med RyP
« : 07. august 2005, 17:54 »
Starter på ny runde med RyP Grunnprogrammet i morgen. Tror jeg har lest en plass tidligere at dersom det er spesielle muskelgrupper man vil fokusere mer på så går det an å slenge på en ekstra øvelse.

Jeg kunne tenke meg å sette inn en ekstra øvelse som omfatter rygg og armer (bicep?) Noen gode forslag til hvilken øvelse det kan være?  Hvordan skal jeg i tilfelle gjøre det med progresjonen i denne øvelsen? Skal jeg bruke samme kalkulatoren som for en annen lignende øvelse?

I tillegg kunne jeg tenkt meg å erstatte knebøyen med en annen beinøvelse. Noen gode forslag her?

Setter pris på gode svar ! - stooy-
Nytt norsk golfforum på www.istooy.com

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Ny runde med RyP
« #1 : 07. august 2005, 23:18 »
Knebøy er jo must!! Skjønner ikke hvorfor du skal bytte ut det, men beinpress er vel nermeste du kommer knebøy.

Når det gjelder rygg så er jo chins desidert best evt nedtrekk. Stående roing er også en bra øvelse. Ellers så kan du jo sjekke øvelsesoversikten (her) for andre øvelser.

Når det gjelder armer (regner med du ønsker større armer som maaaange andre) så gjelder det å trene triceps MINST like mye som biceps (om ikke mer!) siden det faktisk er triceps som er den største muskelen av de to (og som da gir større armer)
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget oxilo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

SV: Ny runde med RyP
« #2 : 09. august 2005, 11:14 »
Når det gjelder armer (regner med du ønsker større armer som maaaange andre) så gjelder det å trene triceps MINST like mye som biceps (om ikke mer!) siden det faktisk er triceps som er den største muskelen av de to (og som da gir større armer)

Var faktisk tricep jeg tenkte på.. Men siden jeg vil fokusere på rygg og armer, og kanskje hadde planer om å legge til EN ekstra øvelse, er det vel lettest å finne en øvelse som går både på rygg og bicep, istedet for en øvelse som går både på rygg og tricep.
Nytt norsk golfforum på www.istooy.com

Utlogget eGo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: Ny runde med RyP
« #3 : 13. september 2005, 19:05 »
En ny øvelser er ikke nødvendigvis det beste hvis du vil fokusere på en muskelgruppe. Du kan jo prøve med et ekstra sett på  rygg, her må du nesten prøve deg frem. Du kan også kjøre vanlig opplegg, 3 ganger i uken, men så dra innom gymmet mellom treningsdagene og ta et par sett rygg/biceps. (bruk samme belastning som dagen før) Jeg gjør dette selv av og til, men da bryst/rygg. En annen ting du kan prøve er å trene det du fokuserer mest på først i treningen. På den måten vil den tiden da du har mest energi og er sterkest vil bli dedikert til dine aktuelle "problem-områder"

"er det vel lettest å finne en øvelse som går både på rygg og bicep, istedet for en øvelse som går både på rygg og tricep."

De fleste ryggøvelser aktiverer vel biceps, så det skulle ikke være vanskelig å finne, men aktiverering av triceps vil jeg si skjer i veldig liten grad uansett.
mvh,

Eirik Grunde Olsen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!