Skrevet av Emne: Sticky: Bulking  (Lest 200432 ganger)

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Sticky: Bulking
« #120 : 25. april 2010, 13:27 »
Tviler på at det er noen regel som sier dette.

Alt etter hvor godt du treffer på faktorene som gener, kosthold, stress, trening, restutisjon gir deg grunnlag for hvordan kroppen utvikler seg.

Dermed vil jeg si det er individuelt, og det finnes sjelden en universell regel for noe i treningsverdenen (og generelt sett Wink)
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sticky: Bulking
« #121 : 25. april 2010, 15:56 »
Jeg har hørt at man maks kan legge på seg 10 kg ren muskelmasse i året? Er dette sant?

Finnes folk som har lagt på seg 20kg på et år, uten å ha gått opp betydelig i fettprosent. Men så tilsvarer dette cirka en økning på 10kg ren muskelmasse da.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

ultralars

  • Gjest
Sv: Sticky: Bulking
« #122 : 22. oktober 2010, 21:50 »
har du noen links eller no sånt til noen studier som faktisk beviser dette?

jeg sier meg ikke imot at bulking ikke fungerer, jeg føler selv jeg har erfart at jeg fikk større muskel vekst så fort jeg begynte å spise på eller rett på TDEE mi.

men jeg har noen spørsmål med bulking;

1. Ser dette ut som en bra plan eller?
fra jul så cutter jeg ned til 10-12% kropsfett, kommer ann på når jeg blir fornøyd, så maintaine jeg med å spise på tdee'en min til etter somerferien, så bulker jeg til jul.

2. hvor mange kalorier over bør man spise? hundre?

3. kan jeg fortsat gjøre cardio for kondisen? f. eks hoppetau.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sticky: Bulking
« #123 : 23. oktober 2010, 08:45 »
Du trenger ikke bulke deg feit. Det viktigste er at du gjør noe syklisk. F,x 6-8 uker overskudd og 2 uker underskudd, eller 10 dager 500+ og 3 dager 1000 minus eller noe sånt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

ultralars

  • Gjest
Sv: Sticky: Bulking
« #124 : 12. november 2010, 22:02 »
er bulking virkelig nødvendig? om jeg dieter med ned til 10-12 kropsfett og så bare spiser på tdee'en min, går jeg da glipp av seriøse muskel og styrke økninger?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sticky: Bulking
« #125 : 13. november 2010, 20:03 »
er bulking virkelig nødvendig? om jeg dieter med ned til 10-12 kropsfett og så bare spiser på tdee'en min, går jeg da glipp av seriøse muskel og styrke økninger?

Vet ikke hva tdee er. Hvis du mener vedlikehold så ja. Det har med hvordan proteinmetabolismen fungerer. Mat fungerer anabolt og antikatabolt(motvirker netbrytning av proteiner). Og styrketrening fungerer også anabolt. Derfor vil du legge på deg mer muskler av et syklisk kalorinntak selv om du over tid fortsatt ligger på vedlikeholdsnivå, enn hvis du bare spiser på vedlikeholdsnivå.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

ultralars

  • Gjest

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sticky: Bulking
« #127 : 19. november 2010, 18:23 »

Ja, hva med det? Gadd ikke lese hele ettersom t-nation motsier seg selv i annenhver artikkel og gir generelt dritdårlige tips, men det konklusjonen sier er at det ikke er nødvendig å bli feit. Har jeg sagt det?

Leangaining er ikke det samme som å ligge bittelitt i kalorioverskudd. Leangaining betyr å legge på seg muskler uten å gå mye opp og ned i fettprosent. Dette kan du(som jeg har skrevet før) få til med relativt korte sykluser med kalorioverskudd/underskudd. Hvor mye overskudd du bør ligge i over tid har med hvor fort du kan legge på deg muskelmasse.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget larsks

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Sticky: Bulking
« #128 : 03. mars 2011, 21:40 »
God dag.

Lager en gainer for tiden med virkelig effekt, og denne inneholder blant annet matolje. Spørsmålet mitt blir da; hvor mye matolje er forsvarlig? Jeg har bøttet på med 4-5 skjeer til nå og gått opp 4 kg på ca. en måned, men jeg aner at denne mengden matolje ikke er sunt for kroppen..?

Gaineren blir på ca en liter om det har noe å si, og inneholder 3 scoop Mammooth 2500, kreatin, ca 3dl melk, og vann resten, samt denne matoljen. Dette drikker jeg rett etter trening.

Var egentlig kun ment som et "prøveprosjekt" men syntes den har fungert så bra til nå(har hatt problemer med å gaine) og den smaker ypperlig så jeg fortsatte.

Siste: er det noen typer oljer som er å anbefale? Så litt på næringsinnholdet i matolje vs. olivenolje ol. og fant ikke store forskjeller.

Utlogget SFSimonsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Sticky: Bulking
« #129 : 09. mars 2011, 11:15 »
Dette endret mitt syn på bulking!! Ikke overspise, og ikke spise junk, ikke gå opp mer enn 1-2 kg i mnd, ellers blir det mer fett!
Jeg som er 92 kg, 15 % fett ca, bør ikke spise mer enn 3500 kcal per dag.

Utlogget ZOMBIES

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Sv: Sticky: Bulking
« #130 : 26. desember 2011, 02:39 »
Til de som lurer på hvem Gainer vil jeg annbefale : Mammoth 2500 eller serious mass.
Btw, et par skjeer peanutsmør er også bra for bulk! Smiley
Har lenge prøvd og bulke men ikke fått bra nok resultater på vekt og muskeløkning, men viser bra fremmgang nå med dette opsettet:

- havregryn med banan/2egg og en pakke bacon til frokost, +gainer
- 150/200g (med kokkosmelk, adder mye kalorier)kylling og ris måltid 2
- 150/200g (med kokkosmelk, adder mye kalorier)kylling og ris måltid 3
- Gainer
- Poteter+kylling 200g eller pasta+kjøttdeig evt fisk varieres ofte som måltid 4
- brødskiver/egg/spagetti+kjøttdeig etc som måltid 5.
Slenger også inn et par skjeer peanutsmør gjennom dagen.

Utlogget kristianlikerreker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Sticky: Bulking
« #131 : 24. januar 2012, 20:00 »
fet tråd  Wink
når man har kanskje "bulka" litt for mye, hvor vanskelig er det å gå ned i vekt? eventuelle øvelser? jogge eller gå?

Utlogget optimen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

kostholdsplan bulk
« #132 : 25. januar 2012, 00:21 »
Hei

Har regnet meg frem til at jeg trenger ca 3000 kcal for å oppretholde vekta.
Velger å starte bulking rolig med et +200kcal overskudd

Skal jeg da innta 3200 kcal hver dag ? eller 3200 kcal på treningsdager og 3000 kcal på fridagene?


I løpet av uken skal jeg sette opp min første kostholdsplan, så trenger svar  Smiley


takk




Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sticky: Bulking
« #133 : 25. januar 2012, 00:24 »
Om jeg ser opplegget ditt for meg rett nå, så blir det 3200 hver dag. Dog kan man argumentere for at du spiser mindre kalorier de dagene du ikke trener, men det viktigste er totalt sett å ende på et lite kalorioverskudd.

Du kan også kjøre 3500 / 2700 så får du mest næring de dagene du faktisk trenger mest næring. Smiley

Utlogget optimen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Sticky: Bulking
« #134 : 25. januar 2012, 10:05 »
takk for svar, men er det særlig gusntig å ligge på et underskudd de dagene jeg ikke trener? eller er det helheten som teller ?

har et par spm til - inkluderer man postworkout shaken's kcal i kostholdsplanen ?

hvilken fordeling av næringsstoffer vil dere si er mest gunstig på bulk ? - Har lest mye forskjellig , f. eks 40/40/20 fra bodbybuilding.com


Kan legge ut kostholdsplanen når jeg får satt den opp om det er av interesse

er takknemelig for alt av svar  biggrin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!