Skrevet av Emne: Sticky: Bulking  (Lest 177770 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sticky: Bulking
« #135 : 25. januar 2012, 12:16 »
Helheten som teller, kommer ikke til å påvirke treningen din på noen negativ måte. Heller positivt, da du vil innta en større mengde kalorier når opptaket er størst, og utnyttelsen best.

Sitat
Har et par spm til - inkluderer man postworkout shaken's kcal i kostholdsplanen ?

 Ja, har det kalorier så inkluderes det til planen.

Sitat
hvilken fordeling av næringsstoffer vil dere si er mest gunstig på bulk ? - Har lest mye forskjellig , f. eks 40/40/20 fra bodbybuilding.com

40/40/20 på treningsdager (3500 kcal:350g protein: 350g karbohydrat:77g fett)

Protein inntaket her kan være unødvendig stort, men om du ikke har noe problem med å innta maten du skal spise så er det ikke noe problem. Eneste som skjer er at "overskuddsproteinet" vil oksideres og benyttes som energi. Jeg ville fokusert på å få i meg fettet tidlig (f.eks egg, peanøttsmør osv) og maks 20-40g karb på måltidene før trening og karb sent (omtrent alt i måltidene etter trening) og ikke mer enn 10-20g fett per måltid etter trening. Avslutt dagen med en god dose omega-3.

Retningslinjene passer aller best på diett, men kan overføres til overskudd også.

På fridag kan du senke kaloriene greit mye, men vi sier 2700 kcal, 50/20/30

337g protein, 135g karb, 90g fett (nok en gang, gjerne bytt ut protein med noe annet om det belager deg best, men med tanke på metthetsfølelse, TEF osv så synes jeg personlig det er enklere å innhalere enn større mengde protein). Samme retningslinjer som ovenfor.

Prøv den planen du lager nå i to uker, før du gjør endringer.. går du ikke opp i vekt; spis mer og går du for mye opp i vekt; spis mindre. Om energien er lav, du er sulten eller andre problem så vent fremdeles to uker før du retter opp.

Utlogget optimen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Sticky: Bulking
« #136 : 25. januar 2012, 14:24 »
tusen takk skal du ha, setter stor pris på at du tar deg tid til å svare

kan jeg sende deg pm om det er noe jeg sliter med ifb kostholdsplanen ?

igjen tusen takk

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sticky: Bulking
« #137 : 25. januar 2012, 14:39 »
Feel free.

Utlogget optimen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Sticky: Bulking
« #138 : 31. januar 2012, 12:58 »
Hvorfor er det slik at man bør innta mest fett på dagtid og karb på kveldstid ?

Jeg hadde den forestilligen at så lenge jeg får i meg de kcal jeg skal ha så er alt godt, uavhengig av måltids oppdelingen

Hvordan bør jeg gå frem for å fordele antall protein, karb og fett over dagen?
Kommer til å ligge på 5-6 måltider, og det er uten postworkoutshaken

og et siste spm, vil når jeg trener på dagen ha en innvirkning på hvordan jeg bør legge opp planen ?



Har prøvd å sette opp en kostholdsplane, men trenger litt mer kunnskap for å få det til  biggrin

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 123

Sv: Sticky: Bulking
« #139 : 31. januar 2012, 21:23 »
Hvorfor er det slik at man bør innta mest fett på dagtid og karb på kveldstid ?

Spor på denne
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sticky: Bulking
« #140 : 31. januar 2012, 23:34 »

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Sticky: Bulking
« #141 : 12. april 2012, 17:50 »
Har bulket en stund nå. Har fått masse fett Cheesy Jeg syntes det er morsomt, siden jeg alltid har vært syltynn, sånn skikkelig ribbeinsvrak.

gått opp rundt 20 kilo på ca 4-6 måneder. Ser bra ut nå. men det føles ikke bra ut at fettet bretter seg på magen når jeg setter meg ned, men det plager meg heller ikke VELDIG!

hvis du skal bulke, bruk hue ditt før du legger på 500g ost på ett måltid som allerede veier 1 kilo, og 3.5 dl ris+ 600g koteletter til middag flere ganger i uka kan bli litt mye når du allerede har spist 5 store måltider den dagen

Ikke vær lat å tenk at du ikke trenger å regne ut kalorier og sånn, du kommer til å angre hvis du gjør som meg Cheesy Men jeg er glad allikevel, ser jo tøffere ut nå ;Smiley Å har jo fått litt muskler også.. hehe

Utlogget Martin S Berzerk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Markløft : 120kg neste mål 140 kg
Sv: Sticky: Bulking
« #142 : 02. mai 2012, 12:06 »
Uff.. Finnes det folk som liker havregryn? Tongue
Ja, men melk og havregryn kan bli litt jævlig i lengden. Eplejuice er faktisk fantastisk.
you only achive, what you wish to achive

Utlogget Borgers

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

l
« #143 : 18. mai 2012, 13:17 »
Om morgenen dytter jeg i meg 130-150g havregryn og 1 gainer. Det kan ta flere timer før jeg får matlyst igjen, så jeg lurer på om det er bedre at jeg spiser mindre havregryn slik at jeg får bedre matlyst utover lunsjen evt.?

Edit: Med flere timer mener jeg 5 timer, som regel dytter jeg i meg litt karbo rett før trening slik at jeg skal ha noe energi. Så spørsmålet er vel om det er bedre å spise litt mindre, men oftere enn masse og sjeldent?

77 kg, 183  cm. jobber med å gå opp i vekt. Tar blant annet 2 gainer+1 prot shake hver dag og sliter fortsatt med å gå opp i vekt. LOL fml
Skjønn: Mann
Høyde : 1,51
Vekt: 97 kg

Markløft: 57,5 kg
Knebøy: 35 kg                          5x5
Benkpress: 40 kg

Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Sticky: Bulking
« #144 : 18. mai 2012, 16:12 »
Om morgenen dytter jeg i meg 130-150g havregryn og 1 gainer. Det kan ta flere timer før jeg får matlyst igjen, så jeg lurer på om det er bedre at jeg spiser mindre havregryn slik at jeg får bedre matlyst utover lunsjen evt.?

Edit: Med flere timer mener jeg 5 timer, som regel dytter jeg i meg litt karbo rett før trening slik at jeg skal ha noe energi. Så spørsmålet er vel om det er bedre å spise litt mindre, men oftere enn masse og sjeldent?

77 kg, 183  cm. jobber med å gå opp i vekt. Tar blant annet 2 gainer+1 prot shake hver dag og sliter fortsatt med å gå opp i vekt. LOL fml

hei. du trenger ikke så mye gainer, blir du ikke kvalm? det gjelder å få i seg litt av hvert, å spise variert, ikke bare fokuser på karbohydrater

Vil anbefale deg å spise masse proteiner, MASSE. å ikke vent med å spise til du har matlyst,,, da har du misforstått, bare trøkk i deg masse mat hele dagen så blir du fort vant til det.

f.eks

frokost: 100-150g havregryn til frokost + 3-6 bløtkokte egg(hvis du liker bløtkokt da, ikke spis råe egg.. teit vane, bedre kvalitet på proteiner i bløtkokte egg)

mellommåltid: 1 boks tunfisk og 1 boks friske erter eller mais og 1 ss olivenolje(evt mer olje)

lunsj: 5 grove brødskiver m/5 eggs omelett +150g picnic skinke + diverse grønnsaker

rett etter trening: stor gainer med 1 liter melk. evt spis litt Linser når du kommer hjem så blir du mett

middag: kvalitetsris og fisk/kylling/kjøtt + få i deg grønnsaker og sunt fett

kveldsmat 1 boks mager kesam med syltetøy å kanel

kveldsmat #2: 1 boks med cottage cheese og 1 ss tran



Trener du hardere blir du mer sulten også vettu, så det er bare å kjøre på. drikk masse vann og gå /løp lange rolige turer for å få sirkulasjon i kroppen så blir du frisk å rask å stor Smiley ikke sov lengre enn nødvendig, du må stå opp for å få i deg mer proteiner

Utlogget Borgers

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Sticky: Bulking
« #145 : 05. juni 2012, 22:35 »
hei. du trenger ikke så mye gainer, blir du ikke kvalm? det gjelder å få i seg litt av hvert, å spise variert, ikke bare fokuser på karbohydrater

Vil anbefale deg å spise masse proteiner, MASSE. å ikke vent med å spise til du har matlyst,,, da har du misforstått, bare trøkk i deg masse mat hele dagen så blir du fort vant til det.

f.eks

frokost: 100-150g havregryn til frokost + 3-6 bløtkokte egg(hvis du liker bløtkokt da, ikke spis råe egg.. teit vane, bedre kvalitet på proteiner i bløtkokte egg)

mellommåltid: 1 boks tunfisk og 1 boks friske erter eller mais og 1 ss olivenolje(evt mer olje)

lunsj: 5 grove brødskiver m/5 eggs omelett +150g picnic skinke + diverse grønnsaker

rett etter trening: stor gainer med 1 liter melk. evt spis litt Linser når du kommer hjem så blir du mett

middag: kvalitetsris og fisk/kylling/kjøtt + få i deg grønnsaker og sunt fett

kveldsmat 1 boks mager kesam med syltetøy å kanel

kveldsmat #2: 1 boks med cottage cheese og 1 ss tran



Trener du hardere blir du mer sulten også vettu, så det er bare å kjøre på. drikk masse vann og gå /løp lange rolige turer for å få sirkulasjon i kroppen så blir du frisk å rask å stor Smiley ikke sov lengre enn nødvendig, du må stå opp for å få i deg mer proteiner

Jo ,jeg blir kvalm, men tar det enten rett etter trening, eller etter et måltid. hehe. Nå har jeg trappa ned til en prot shake til havregyn (frokost), og en gainer etter trening. Etter litt research tror jeg at jeg har overvurdert bulking. Så for meg å gå opp 5 kg i mnden, men ser at andre sikter på 1 kg i mnden o.l. Sånn går det når jeg sammenlikner med bolere! Takk for tips
Skjønn: Mann
Høyde : 1,51
Vekt: 97 kg

Markløft: 57,5 kg
Knebøy: 35 kg                          5x5
Benkpress: 40 kg

Utlogget Sixtus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Sv: Sticky: Bulking
« #146 : 10. februar 2013, 20:16 »
Er i begynnelse perioden!
Dette hjelper på
Creds for god tråd  Cheesy


satser på minst 5 kg på 4 mnd
BULKING IN PROCESS:
70kg [||||||||||||||||||||||||||||||||] 80kg

TRENGER DU HJELP TIL VEKTØKNING KLIKK HER

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Sticky: Bulking
« #147 : 09. november 2013, 02:50 »
Jeg sliter med at når jeg er på skolen i ukedagen klarer jeg lett å spise 5-7 måltider om dagen + 1-2 proteinshake/gainer, men i helgene kan jeg sliter med å spise 5 måltider om dagen. Noen tips? Tida går fort, matlysten er ikke på plass og sultefølelsen kommer sjeldnere så jeg ikke får ideen "nå må jeg spise for nå er jeg sulten"... Jeg bruker kanskje ikke like mye energi i helgene som i ukedagene, men jeg trener ofte i helgene også så jeg bruker da noe energi.

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Sticky: Bulking
« #148 : 09. november 2013, 02:53 »
Jeg er litt for glad i popcorn... blir jo ikke skikkelig mett, men det er en del kalorier, karbs, protein og fett... kan det væe en ide å bare spise en del popcorn?

Utlogget daviid121

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Sticky: Bulking
« #149 : 07. juli 2014, 09:38 »
Jeg er en gutt på 18år som streker seg 169cm over bakken på en vekt 61kg. Jeg trener Starting strengh og vill bli stor... Men aner ikke noe om hvor mye mat jeg skal spise osv for og vokse.. så litt hjelp til det hadde vært fint! Smiley

Gå til:  

Jefferson Squat

Trening19.09.2019274

Dette er en unik og særegen øvelse.
Her er 10 sunne matvarer med mye protein som garantert vil gi deg protein av høy kvalitet.

Slik bør du trene leggene dine

Trening17.09.2019577

Don't skip leg day! Slik bør du trene leggene dine.

Sunn banansplitt

Kosthold16.09.2019696

Er du glad i banansplitt? Prøv denne.

Triggerpunkter

Trening15.09.2019396

Sliter du med såre punkter i muskulaturen din?