Skrevet av Emne: TORKEL RAVNDAL - Legenden  (Lest 72691 ganger)

Utlogget pump

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Pump
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #90 : 21. august 2005, 13:11 »
Mye artig lesning her Smiley Det er vel ingen historier som baller på seg mer enn fiskehistorier og historier om styrkeprestasjoner  Wink

Jeg er også alltid vært fasinert av sterke menn siden jeg var liten.
Sikkert derfor jeg alltid har trent og nå skriver bok om Torkel.

Torkel fortalte meg hvor mektig imponert han var da han så bilde av
denne karen "store Jon" eller hva han het, som skal etter sagnet ha løftet denne steinen på 371 kilo. På bildet står "stor Johan" var det vel han het  Huh

Han står stående med den ene armen sin vannrett ut til siden, og under armen
står det en kar på 185cm Shocked Lurer på om det var en konge som stod under ? Han hadde også et enormt hode "Storjohan" ,og han hadde visstnok en hormonsykdom som gjorde han så enorm .
Dette gjør det enda mer spennende .Tenk om det var en kar helt borti natta sterk !!

Her sender jeg deg en utfordring du bør ta "VEGRUM" Det bildet finnes !!!
Kan du ikke få tak i det ??og få lagt det ut ? Jeg har hørt at den sinnsykt svære drakta til Stor Johan henger på et museum også et sted ?? hadde vært moro med bilde av den også .SÅ VEGRUM !! buttrock GO FOR IT !!

Tenk over det her :Ta en kar som Bill Kazmaier la oss si det fantes to stk Bill Kazmaier.
Enegga tvillinger med helt like forutsetninger for å bli sterke .
Den ene Bill kjører vi dop på så ræva ser ut som ei nål pute i alle år Cheesy
Den andre Bill trener uten dop .Hva tor dere forskjellen blir ??

Mange har vel opplevd og se en pinglete guttekropp uten nesten forutsetninger for å bli sterk,bli til et kvisemonster på 120 kilo og kanskje 150 i benkpress ved 19 års alder ? :Smiley

Det jeg vil poengtere er at dop har en utrolig effekt, og etter hva jeg har fått med meg så var ss soldatene til Hitler noen av de første som fikk i seg Steroider og masse medikamenter.
Da vet vi at alle før rundt 1940, aldri har fått i seg dop av noe slag !

Hvis feks. SterkeNils, storJohan osv. som da var helt fri for dop var 3 ganger så sterk som de aller sterkeste idag ja da er det imponerenede .
Hadde vært moro og sett hva slags løft SterkeNils hadde fått til med dop hvis han som sagnet sier løftet 570 kilo opp i fanget som selvsagt var uten dop på 1700 tallet  woot

Faktisk er to av de sterkeste menn Torkel møtte på sine show gjennom 40 år på veien  herfra i Buskerud.

En kar het "Amund Børdalen" som kom fra Åmot (Var faktisk sammen med niesa hans en stund, og hu var sterk i klypa Grin)

Han var et uhyre og brøt javnt med Torkel i håndbak .
Han kom opp på scenen og dro 270 kilo i markløft med "overgrep"!! Han skjønte vel ikke at det gikk ann og løfte på annen måte  Cheesy men kult nok det !

En annen kar het "Bjarne Pedersen" (Fra Vestfossen) Torkel fortalte dette på studioet i Hokksund da en gjeng av oss satt og pratet.

(Faan hva het han der nå igjen ?? .....BJARNE PEDERSEN!!!?
DET ER STERKESTE MANNEN JEG NOENGANG HAR VÆRT BORTI !!
HAN KOM OPP PÅ SJÅVE'T MITT OG DRO 300 KILO I MARKLØFT!!!
E' FIKK NESTEN SJÅKK !!! Markløft
Han fikk ikke løfte mer sa de som så det. Om det ikke var mer vekter han hadde med vet jeg ikke.

Det finnes mange historier om "Bjarne Pedersen" også som var lastebilsjåfør hele sitt liv og han drev jo med "Truckloading" daglig  Wink he-he  

Pump
Pump

vegrum

  • Gjest
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #91 : 21. august 2005, 13:13 »
Hehe, den var god Trener Smiley

Men seriøst, genetiske utskudd finnes, og har alltid vært der. Ingen som har hørt om den tyske babyen som ble født med genfeil slik at muskelmassen var abnormal allerede ved fødselen?? Han fikk muskelmasse "bare ved å se på maten" virket det som. Og her er det snakk om et dokumentert tilfelle, leste det i VG i august 2004..

Det jeg vil si er at utskudd, råsterke sådan, finnes der ute... (nesten som x-files Wink )

Jeg har sett bilde av en mann som kaltes "Vesterålskjempen", han var 2.14 meter høy, 1.60m rundt kassa osv. Dette har jeg selv sett på et bilde fra 1905-06, han stod i militæruniform sammen med en "normal" mann på den tiden som var 1.70 høy.. Skal se om jeg får tak i det bildet og legger det ut her.. Der har man en monster av dimensjoner. Denne karen var ikke bare høy, men ENORM!

vegrum

  • Gjest
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #92 : 21. august 2005, 13:18 »
oi, innlegget ditt kom meg i forkjøpet "pump", har sett det bildet. En kar viste meg det på slakteriet jeg jobbet på, han ville vise meg det etter "Ibestad Strong Show", bare for å sette våre prestasjoner i skygge... Det bildet var IMPONERENDE, en helt groteskt svær mann!

Jeg SKAL finne det bildet!!! Smiley

Utlogget pump

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Pump
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #93 : 21. august 2005, 13:25 »
Ja Vegrum det er han jeg
Hehe, den var god Trener Smiley

Men seriøst, genetiske utskudd finnes, og har alltid vært der. Ingen som har hørt om den tyske babyen som ble født med genfeil slik at muskelmassen var abnormal allerede ved fødselen?? Han fikk muskelmasse "bare ved å se på maten" virket det som. Og her er det snakk om et dokumentert tilfelle, leste det i VG i august 2004..

Det jeg vil si er at utskudd, råsterke sådan, finnes der ute... (nesten som x-files Wink )

Jeg har sett bilde av en mann som kaltes "Vesterålskjempen", han var 2.14 meter høy, 1.60m rundt kassa osv. Dette har jeg selv sett på et bilde fra 1905-06, han stod i militæruniform sammen med en "normal" mann på den tiden som var 1.70 høy.. Skal se om jeg får tak i det bildet og legger det ut her.. Der har man en monster av dimensjoner. Denne karen var ikke bare høy, men ENORM!
[/quote JA Det er han jeg mener Vegrum Cheesy Det er han jeg har hørt løftet steinen på 371 kilo en helt vanvittig mann !!! stod og pratet med Svend og Torkel om dette og begge var mektig imponert .
Få tak i det bildet Vegrum da kan folk selv gjøre opp en mening om hva de tror en sånn mann er kapabel til og gjøre.Smiley Vet du når han var født hm Det første bilde som finnes er tatt rundt 1830 !Så vet du det Når levde han ? og var det ikke stor Johan han het ??

Pump

pump
Pump

Utlogget pump

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Pump
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #94 : 21. august 2005, 13:28 »
Hvor fort kan du skaffe bildet ? hadde vært moro med det bildet i boka mi !jeg har et kapittel som omhandler sterke menn så er det røpet Wink
mulighet til å scanne det og sende meg tror du ?
Pump
Pump

Utlogget Mr.Rambo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #95 : 21. august 2005, 13:32 »

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #96 : 21. august 2005, 13:45 »
Skal gå med på at det er veldig underholdende lesing, men det betyr ikke at alt er sant  Smiley. Her fant jeg litt mer om Eidis Hansen:

http://www.troms-slekt.com/cgi-bin/anyboard.cgi/jan2001?cmd=rA&cG=881

, der det antydes at dette er en myte, og:

http://www.mortenhals.no/eilifidar/pafn22htm

Utlogget Whitestone

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #97 : 21. august 2005, 13:49 »
Hvor fort kan du skaffe bildet ? hadde vært moro med det bildet i boka mi !jeg har et kapittel som omhandler sterke menn så er det røpet Wink
mulighet til å scanne det og sende meg tror du ?
Pump
+

når kommer boka ut? har du forresten noen filmer/bilder av torkel på hans show o.l som er mulig å få ?
GAK POWER  sjekk ut: www.ganddalak.no

 --Smerte er midlertidig, ÆRE varer evig!--

dave the brave

  • Gjest
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #98 : 21. august 2005, 13:53 »
Jeg tror menneskene på den tiden jobba mer enn vi kan forestille oss i dag. Oldefaren min, som var slakter, dro hesten sin opp av myra med bare armene. Han trente på den måten at han holdt dyret med den ene armen, og hugg med den andre, helt til han fikk pump. Så bytta han om;)Han jobba også som veimerker, og var vant til å jobbe både morra og kveld. Han døde visst som etparogsekstiåring, trett av sitt virke.

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #99 : 21. august 2005, 14:05 »
Greit nok at noen av disse store gutta er sterke -- men å bruke mobiltelefoner ol er ikke lett for dem.




vegrum

  • Gjest
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #100 : 21. august 2005, 14:06 »
Hvor fort kan du skaffe bildet ? hadde vært moro med det bildet i boka mi !jeg har et kapittel som omhandler sterke menn så er det røpet Wink
mulighet til å scanne det og sende meg tror du ?
Pump

Neste helg har jeg vel fått skannet det Smiley

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #101 : 21. august 2005, 14:10 »
Jeg tror nok Torkel var sterkere enn Johan.


Er sikkert flere kjemper med navn Johan, hva vet jeg -- dette er Johan Aason

dave the brave

  • Gjest
SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #102 : 21. august 2005, 14:18 »
ville heller hatt styrken til ravndal enn å kunne snakke i mobiltelefon! hahahaha

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #103 : 21. august 2005, 15:01 »
Er en fra Hønefoss som brøyt jevnt med Ravndal i håndbak.
Det var ikke åp et av showene, men visstnok på kvelden når de tilfeldig traff hverandre på et utested.

Også var det en som jeg veit het Kalle, veit ikke etternavn som visstnok skal ha dratt opp 340 i markløft før et av showene til Ravndal som han skulle være med på, og Ravndal hadde vist lurt han til å ta i så mye før showet for og vise at han var bedre etter hva jeg har hørt Huh

Konebanker og totalonanist

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: TORKEL RAVNDAL - Legenden
« #104 : 21. august 2005, 15:13 »
Akkurat som at ingen kan løfte en stein like tung som norgesrekorden i mark i plussen   DET ER IKKE MULIG!!!!! Smiley Wink

Det er klart det er mulig, men det er lite sannsynlig.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!