Skrevet av Emne: Tidenes beste fighter?  (Lest 107941 ganger)

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Tidenes beste fighter?
« #105 : 24. november 2005, 21:58 »

øøøhh ikke glem at tyson sin framtid i bokse ringen gikk rett vest sammen med formen hans etter voldtekten mot hun glam hora.

vel tyson var ikke gammel da han kom ut.

og hadde fint muligheten til å trene seg opp igjen, blir dumt å skylle tyson sin mangel på viljestyrke og disiplin på hu dame.

ække den eneste bokseren som har sittet i fengsel
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Tidenes beste fighter?
« #106 : 24. november 2005, 22:31 »
En verdig kandidat må nesten være en anynom setesdøl som tjenestegjorde som livvakt ved det dansk/norske hoff midt på 1800-tallet. Ved et tilfelle kom han i klammeri med to danske soldater på en kro - og slo begge to ihjel med to slag.

Vanlig praksis for dette var dødsstraff. Denne setesdølen var imidlertid en imponerende staut kar, som ikke uten videre ville la seg erstatte. Kongen lot ham dermed få en sjanse til å redde sitt skinn. Dersom han kunne ri til slottsporten, ta tak i en liten krok og bli hengende - så skulle hans liv bli skånet.

 Som sagt, så gjort. Setesdølen red til porten, tok tak i kroken, heiste seg opp, og dro like godt hele hesten med seg med beina! Ingen - absolutt ingen våget å kødde med ham etter dette!

Kilde: Forelesning i statsvitenskap v/Trond Norby.

Chins med hest! Det er nesten tøffere enn knebøy med ku. På jobben så vurderte vi å arrangere et mesterskap i knebøy med ku siden en kollega hadde gård med kyr.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Tidenes beste fighter?
« #107 : 24. november 2005, 23:03 »
Chins med hest! Det er nesten tøffere enn knebøy med ku. På jobben så vurderte vi å arrangere et mesterskap i knebøy med ku siden en kollega hadde gård med kyr.



Var det noen som faktisk løftet kyr der, da? Der jeg vokste opp hadde vi riktignok en del skikkelig gode kuveltere, men kuløftere har jeg aldri hørt om. Tatt i betraktning at en median-ku vel meier sånn cirka 400 kilo, er det kanskje ikke så djevelsk rart?

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Tidenes beste fighter?
« #108 : 25. november 2005, 09:19 »
Var det noen som faktisk løftet kyr der, da? Der jeg vokste opp hadde vi riktignok en del skikkelig gode kuveltere, men kuløftere har jeg aldri hørt om. Tatt i betraktning at en median-ku vel meier sånn cirka 400 kilo, er det kanskje ikke så djevelsk rart?

Jeg laget invitasjonen, men merkelig nok så var ikke interessen spesielt stor i firmaet. 400 kg er jo en grei vekt i partials/lockout ihvertfall. NM i lockout-knebøy med ku.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Tidenes beste fighter?
« #109 : 27. november 2005, 19:24 »
Nå skal jeg være den første til å si at jeg ikke har filla peiling på kampsport. Men jeg husker å ha sett noen videoer som florerte for endel år siden, med en aktør som het noe slikt som Tank Abbot. Han så ganske skummel ut.

Utlogget doido

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

  • gamedog power
SV: Tidenes beste fighter?
« #110 : 27. november 2005, 20:37 »
Rickson Gracie uten tvil. Brødrene har vært champs og alle sier at Rickson er 10 ganger bedre en dem, har lagt opp nå, under krigen mellom luta livre og brasiliansk jiu-jitsu i brasil utfordret han alle, han figtet på copacabana, i dojoer, bak låste dører og på stevner  store og små han hadde 400kamper og vant alle....

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Tidenes beste fighter?
« #111 : 27. november 2005, 20:38 »
Nå skal jeg være den første til å si at jeg ikke har filla peiling på kampsport. Men jeg husker å ha sett noen videoer som florerte for endel år siden, med en aktør som het noe slikt som Tank Abbot. Han så ganske skummel ut.

At han ser skummel ut er helt klart, men det faktum at han har flere tap enn seiere i MMA-sammenheng indikerer ganske tydelig at Tank ABbot ikke er tidenes største fighter.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Tidenes beste fighter?
« #112 : 27. november 2005, 20:40 »
Rickson Gracie uten tvil. Brødrene har vært champs og alle sier at Rickson er 10 ganger bedre en dem, har lagt opp nå, under krigen mellom luta livre og brasiliansk jiu-jitsu i brasil utfordret han alle, han figtet på copacabana, i dojoer, bak låste dører og på stevner store og små han hadde 400kamper og vant alle....

Ricksons statistikk på 400-0 er vel ganske så omdiskutert. At han var Gud i BJJ stemmer nok, men han har ikke slått noen i MMA som gjør at han fortjener å nevnes blant de beste der.  Ellers vil jeg henvise til Cains innlegg tidligere i denne tråden.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Tidenes beste fighter?
« #113 : 27. november 2005, 20:41 »
Rickson Gracie uten tvil. Brødrene har vært champs og alle sier at Rickson er 10 ganger bedre en dem, har lagt opp nå, under krigen mellom luta livre og brasiliansk jiu-jitsu i brasil utfordret han alle, han figtet på copacabana, i dojoer, bak låste dører og på stevner  store og små han hadde 400kamper og vant alle....

disse 400 kampene har nok blitt trukket ganske kraftig i tvil.. Ingen tvil om at rickson var en god fighter, men han er nok også en av de mer oppskrytte også.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget doido

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

  • gamedog power
SV: Tidenes beste fighter?
« #114 : 27. november 2005, 20:47 »
har masse kamper av ham på hard disken og en ting er sikkert han kunne sin bjj.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Tidenes beste fighter?
« #115 : 27. november 2005, 20:50 »
har masse kamper av ham på hard disken og en ting er sikkert han kunne sin bjj.

Akkurat det bestrider vel ingen - men det er forskjell på å "kunne sin BJJ" og å være tidenes beste fighter.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Tidenes beste fighter?
« #116 : 27. november 2005, 20:51 »
joda, en god bjj-utøver, naturlig nok.. men det gjør ham ikke nødvendigvis til en komplett fighter på noen måte.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget doido

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

  • gamedog power
SV: Tidenes beste fighter?
« #117 : 28. november 2005, 06:46 »
standupen hans var kanskje ikke den beste, han hadde lit arona stil, med haken oppe, men de klarte ikke ta han.
synes ikke fedor er den beste selv om han er champ nå.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Tidenes beste fighter?
« #118 : 28. november 2005, 15:28 »
standupen hans var kanskje ikke den beste, han hadde lit arona stil, med haken oppe, men de klarte ikke ta han.
synes ikke fedor er den beste selv om han er champ nå.

Noe av poenget er at kvaliteten på Ricksons motstandere i MMA er svært så middelmådig. Fedor, derimot, har møtt det meste av verdige motstandere, og uten unntak slått dem overbevisende. Det blir egentlig litt blasfemisk å sammenligne disse to som MMA-fightere, synes jeg.

Jeg sier ikke at Rickson ikke kunne ha slått langt bedre motstandere enn det han gjorde. Poenget er bare at han aldri faktisk møtte disse motstanderne. En kamp mot Sakuraba hadde vært på sin plass, men det var han øyensynlig ikke så fryktelig interessert i.

Utlogget Propell

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 149

SV: Tidenes beste fighter?
« #119 : 30. november 2005, 17:02 »
At han ser skummel ut er helt klart, men det faktum at han har flere tap enn seiere i MMA-sammenheng indikerer ganske tydelig at Tank ABbot ikke er tidenes største fighter.

Nei, der ser du hvor peiling jeg hadde Wink
Men kan han ha vært veldig god et år eller to før han begynte å tape? Jeg husker spesielt en kamp, mot en ganske stor fyr som så ut som om han var samoaner eller hawaiian - og hvor Abbot ikke oppførte seg helt normalt etter å ha vunnet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!