Skrevet av Emne: Et par Doggcrap spørsmål (ja jeg har lest oversettelsen)  (Lest 8845 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Hei.

Leste nylig den norske oversettelsen av Dc-treningens hovedprinsipper, en av tingene som ble gjentatt ganske ofte er at man skal gjøre akkurat som hovedpersonen sier, og ikke tukle rundt med dc. Men for meg så må jeg feks kutte ut alt som heter lår-trening pga kneproblem om jeg skal trene det. Vil dette ha mye å si? Skal jeg velge å ikke trene det i det hele tatt siden jeg ikke har mulighet til å gjøre det fult ut?
Er også en del utstrekkingsøvelser jeg ikke kan gjøre, for man må gå ned på knærne osv når man gjør dem, hvilke utstrekkingsøvelser har dere å foreslå om jeg vil bytte ut dem?

Når man skal velge ut så og så mange øvelser for å ha erstattere når man ikke har fremgang lengre, hvor mange skal man velge ut? Et par?  Og hvor lenge er det man skal ta pause fra den øvelsen man ikke fikk fremgang i lengre, er det til fremgangen stopper i erstatterøvelsen?

Håper noen vil komme med et godt svar Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Bumper denne, hadde vert flott å få svar så fort som mulig Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Slux... spiller du fotball??
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Vel, la oss bare si at jeg ikke var så veldig bestemt når jeg sa at jeg aldri skulle slutte  >Cheesy Men blir litt "kardio" på 1,5 gymtimer i uka og 15 mins sykling til og fra gymmet, håper det ikke blir for mye.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Ok... forutsatt at du IKKE spiller fotball, Håndball, bedriver mye sykling og unødvendig kardio.... Så er det mulig å følge DC på alle de andre muskelgruppene enn Beina! Og jeg regner med det er biceps og skulderstrechingen du tenker på!? Finn alternativ tung streching for de muskelgruppene hvor du i DC skal stå på knea. Det er ikke akkurat DC-strechingen som er Alpha og Omega for å vokse.
Det er kostholdet til DC, Progresjons"reglene", Staticene, RP'ene OG strechingen i kombo!

Hvorfor kan du ikke bruke knea dine? Er du seriøst skadd, eller har du typisk fotball-betennelses-knær?
1Hvis du har vondt i knea, unngå å belaste dem en stund, få deg en legetime, og få deg Voltaren, brexidol eller naproxen, bruk varmere under trening, og unngå å trene bein inntil knea er bra!
2UNNGÅ fotball og håndball! Du vil ALDRI bli bra i knea medmindre du kutter ut det der!
Sykling er greit, men vær forsiktig med ting inntil du kan trene relativt smertefritt igjen.
3Det høres ut som om du sitter i rullestol, og ALDRI kommer til å kunne bøye knea dine igjen, slik som du skriver... Slutt å syte, fokuser på å bli bedre, og ikke lås deg fast i at du kommer til å få vondt og er "skadd i knea"...  Deal
Ta deg sammen, lille venn!

Mvh Kikki
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Skal slutte å syte Smiley

Skaden er vel en salig blanding mellom slatters og bellastningsskader tror jeg. Har vel hatt det i et år, nå. Vert hos legen hun sa 4 uker fri (eller noe sånt) fra all springing, jeg gjorde det men ble ikke bra igjen. Så tror jeg bare skal la få knærne hvile nå til de blir bra igjen.  Smiley

Men høres bra ut at jeg får klarsignal Wink Da er det bare å begynne å mekke og styre, så kanskje jeg begynner med dc om et par-tre uker.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Men du har ikke svar på spørsmålene mine? Wink Driver ikke du med dc? Og expediten? Eller? Kan jeg få se hvordan dere har gjort det med øvelser ("hovedøvelsene" og ekstraøvelsene)

Ah, kom på en ting til, gjør det noe om jeg kutter ut underarmstreninga der? Tror det er unødvendig, og dumt av meg å trene underarmene akkurat nå, har hatt smerter der tidligere (ikke positive smerter) pga for mye trening på de. Kan vel bytte ut underarmer med mage, så kjøre det på samme måte Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Slux... Du har fått svar på det relevante spørsmålet ditt... Du svarte selv på det andre.. Selvfølgelig skal du holde på med den øvelsen du måtte bytte TIL helt til du tangerer 2 ganger der... Om du da bytter til en 3dje eller om du på død og liv vil tilbake til den du stagnerte på, det tror jeg ikke gjør allverdens forskjell, siden du ikke kan trene bein, ikkke syns du trenger/kan trene underarmer, og siden du tror mage kan "byttes" med underarmer.. Dante kjører vel mage annenhver treningsdag?!

Kaskje du skal la DC ligg til du er i stand til å trene det skikkelig? Smiley For dette blir bare tull... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget streetball

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 619
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 619

  • streetball is my job
jeg synes du skla vente litt... slatters'n går over etter hvert(går over når du slutter å vokse, eller tidligere hvis du er dritheldig). har slatters sjøl (er nesten ferdig å vokse), og jeg har for ikke så lenge siden begynt å kjøre beinøvelser. det funker fett for meg... jeg ville venta hvis jeg var deg...
Every man is the builder of a temple called his body.-

Henry David Thoreau (1817 - 1862)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Ok ok kikki så skal jeg kjøre underarmer da. (Dante trente mage annenhver dag ja) Tror jeg nesten må kjøre dc nå, blitt litt overbevist om at det er det eneste som gjelder etter å ha lest ei stund. Men, det blir uten bein.  Om du ikke har andre argumenter for at jeg bør la det ligge? Jeg er vel ikke for ny i vekttreningsgamet for å trene dc?


Men dette med 2 tangeringer, det er vel valgfritt om man vil ha 2 tangeringer eller bytte den ut på den første.  Noen argumenter for at det er best å vente til man ikke har hatt fremgang på to økter? Kan tenke meg at dette er smart kanskje om det bare skyldes dagsformen eller noe sånt Smiley

Vil bare si at jo mer jeg leser om dc jo mer blir jeg overbevist at treningsmetodene er geniale. Så er det mye mer morro å trene når det blir litt avansert Smiley


Åh en ting til! Smiley På skolen er det slik at:
Uke 1: Er det 1 gymtime uka
Uke 2: Er det 2
Uke 3: er det 1 gymtime uka osv..

Ville det vært smartest å ha de ukene med 2 overkroppstrening i uka samme uker som når det er 2 gymtimer uka for å la leggene hvile, eller bør jeg heller ha de ukene med 2 leggøvelser uka samme uker som 2 gymtimer i uka for å la hele kroppen hvile litt mer? (siden det blir mer volum på rygg og brystdelen en andre delen siden jeg kutter ut lår)


EDIT:

Kommer på flere og flere spørsmål her, har tenkt å ha en eller to uker (alt etter hvor mye jeg trenger det) med cruising hver 4 uke og 1 hvileuke etter hver 3-4 periode (her også alt etter hvor mye jeg trenger det).
Leste i en annen tråd at uac foreslo å ha en cruising periode istedenfor å bytte ut øvelser, men hva med å gjøre det sånn at om jeg merker at det er mange øvelser som detter ut på en gang (4-5 stk gjennom en uke elns) skal jeg ta det som tegn at jeg bør ta cruising ukene da og ikke vente med de? Istedenfor å bare bytte ut de øvelsene og fortsette.

Kom på et til spm gitt:
Når jeg lager til øvelser som jeg skal ha som erstattere, skal jeg lage feks en spesiell en for skråbenk og en for benk, en for nedtrekk osv eller skal jeg bare ha et utvalg der jeg bare velger en uansett hvilken øvelse det er (såfremt at det er innenfor samme muskelgruppe seff Wink)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Bumpedidump.

Her er mitt øvelsesforslag:

DEL 1
Bryst
Hovedøvelser: Benkpress-Skråbenk-Skråbenk hantler
Utskiftingsøvelse: Deciline Benk

Skuldre
Hovedøvelser: Millitærpress stang-Millitærpress hantler-Foroverbøyd Sidehev
Utskiftingsøvelse: Sidehev

Triceps
Hovedøvelser: Kick Backs-Smalbenk-Dansken
Utskiftingsøvelse: Nedpress tau

Ryggvidde
Hovedøvelser: Nedtrekk-Smal Nedtrekk-Pinglechins
Utskiftingsøvelse: Nedtrekk bak hodet

Ryggtykkelse
Hovedøvelser: Markløft-Sittende roing-Foroverbøyd roing
Utskiftingsøvelse: Enhåndsroing

DEL 2
Biceps
Hovedøvelser: Bicepscurl-Bicepscurl stang-Konsentrasjonscurl
Utskiftingsøvelse: Preachercurl hantel

Underarmer
Hovedøvelser: Underarmcurls-Håndleddcurls-Overhåndscurls

Legger
Hovedøvelser: Stående tåhev-Sittende tåhev-Enfots tåhev
Utskiftingsøvelse: Tåhev i beinpressmaskin


Lår: Mine egne opptreningsøvelser

Har ikke funnet alternativ underarmsøvelse, og skipper franskpress fordi jeg har dårlig erfaring med den øvelsen. Samme gjelder nedpress som jeg har satt som ekstraøvelse, men den er ikke så gale.

Trenger jeg flere utskiftingsøvelser?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
Jeg bare ser en hau med isolasjonsøvelser  No no tenk om noen av gutta på IM ser dette Huh woot
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Tongue

Har du noen forslag til alternative forslag?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Big Boy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 494
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 494

  • BEAT THE LOGBOOK OR GO HOME!
Min Sponsor: Norkost

TEAM BODYTECH



Intervju



Konkurrende utøver i Kroppsbygging

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Haha surfa rundt på am. forum etter en skikkelig øvelsesoversikt, fant den men var bare engelsk som ble ltit for strevsomt for meg (ja det var  ventet men ikke at de har så sinnsykt ulogiske navn på øvelsene) så lå løsninger rett foran trynet mitt på en norsk nettside. Takk Big Boy, kommer til å legge ut programmet på nytt med "et par" nye øvelser.

Edit: seff så er det engelsk der også Wink lol. Men får bare tyde det, google en del.
Edit 2: Der var vist big boy og redda dagen enda en dag, med norsk liste.  2thumbsup
Edit 3: Hvorfor sier du at skråbenk hantler ikke er så bra?






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!