avstemning
Spørsmål: Hva skal du stemme, og hvorfor?
Ap - 7 (15.6%)
FrP - 12 (26.7%)
H - 12 (26.7%)
KrF - 1 (2.2%)
Sp - 1 (2.2%)
Sv - 9 (20%)
V - 1 (2.2%)
andre - 2 (4.4%)
Stemmer totalt: 43

Skrevet av Emne: VALGET  (Lest 3760 ganger)

Utlogget Sensei

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

SV: VALGET
« #15 : 17. august 2005, 09:49 »
Er vel en av de få som stemmer sv her da. Selv missliker jeg hundepolitikken dems. Men det at de vil gi befolkningen rimeligere tilbud enn sats og co synes jeg nå er bra, de sier derimot  ikke at de vil ta over sats. De har også et helt annet syn på arbeidsledigheten blandt ungdom, noe som må gjøres med siden den ligger på 11,5% i alderen 16-24.  Tongue
Jau, sa kona da mannen.....Tongue

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: VALGET
« #16 : 17. august 2005, 09:57 »
maui: selvfølgelig har det voldsomt mye å si hva slags hundeeier det er snakk om. og mulig jeg ikke burde uttale meg kun på grunnlag av én selvopplevd episode, men det sitter godt klistret bak i hodet når du har vært vitne til at en hund har, bokstavelig talt, blitt revet i stykker.
men uansett er vel dette evt en diskusjon som kan taes i en annen tråd, finnes vel noe lignende fra før.

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: VALGET
« #17 : 17. august 2005, 10:06 »
Er vel en av de få som stemmer sv her da. Selv missliker jeg hundepolitikken dems. Men det at de vil gi befolkningen rimeligere tilbud enn sats og co synes jeg nå er bra, de sier derimot ikke at de vil ta over sats. De har også et helt annet syn på arbeidsledigheten blandt ungdom, noe som må gjøres med siden den ligger på 11,5% i alderen 16-24. Tongue

Og det er kjerne sakene dine hos SV eller?

Jeg selv tenker mye på kriminalitet,innvandrings politik,private bedrifter,skatter osv..

Og da stemmer man ivertfal ikke SV,,

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

SV: VALGET
« #18 : 17. august 2005, 14:23 »
Ja til rasering av det offentlige. Ja til større klasseskille. Ja til lavere skatt for de som har mest fra før. Ja til å stille Forsvaret til USAs disposisjon. Dette er noe av det du stemmer for hvis du velger Høyre.

Vi satser på regjeringsskift til høsten!





Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: VALGET
« #19 : 17. august 2005, 14:31 »
Ja til rasering av det offentlige. Ja til større klasseskille. Ja til lavere skatt for de som har mest fra før. Ja til å stille Forsvaret til USAs disposisjon. Dette er noe av det du stemmer for hvis du velger Høyre.

Vi satser på regjeringsskift til høsten!



Hvorfor ta vare på det offentlige når de private kan drive det vesentlig mer effektivt ?

Hva er feil med klasseskille ?? Har du mindreverdighetskomplekser eller gidder du bare ikke satse for å komme deg opp selv ? Enhetssamfunnet fungerer ikke så lenge ikke resten av verden er slik. Og en kommunistisk verden har fungerer ikke, det har vel blitt bevist gang på gang vil jeg tro.

De som har mye betaler MYE skatt. Tro meg.... du kan ikke trekke frem noen få 0-skatteytere som den generelle høyrevelgeren.

Alierte har vi alltid hatt, og vil alltid ha. Husk at Norge er bare en liten fis i alle sammenhenger i verden og er avhengig av de rundt oss.


Satser også på regjerningskifte til høsten, men det er mest for å få vekk Bondevik !!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: VALGET
« #20 : 17. august 2005, 14:43 »
jeg kunne faktisk tenkt meg jern-erna som statsminister og frøken siv jensen som finansminister. og kanskje nerve-kjell som utenriksminister (...sånn bare for å sikre "verdensfreden"... ) men høybråten og hagen kunne jeg klart meg greit uten i en regjering...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

SV: VALGET
« #21 : 17. august 2005, 15:46 »
Hvorfor ta vare på det offentlige når de private kan drive det vesentlig mer effektivt ?

Hva er feil med klasseskille ?? Har du mindreverdighetskomplekser eller gidder du bare ikke satse for å komme deg opp selv ? Enhetssamfunnet fungerer ikke så lenge ikke resten av verden er slik. Og en kommunistisk verden har fungerer ikke, det har vel blitt bevist gang på gang vil jeg tro.

De som har mye betaler MYE skatt. Tro meg.... du kan ikke trekke frem noen få 0-skatteytere som den generelle høyrevelgeren.

Alierte har vi alltid hatt, og vil alltid ha. Husk at Norge er bare en liten fis i alle sammenhenger i verden og er avhengig av de rundt oss.


Satser også på regjerningskifte til høsten, men det er mest for å få vekk Bondevik !!


Private kan tjene mer penger, men man kan ikke regne alt i kroner og øre. En privat bedrift er på markedet kun for å tjene penger, mens en offentlig er på markedet for å dekke et behov! Jeg tror mange er glade for at vi fortsatt har offentlig helsevesen og skole.

Et stort klasseskille er ikke bra for et samfunn. Vil du ha tilbake adelen? Klasseskillet i feks. middelalderen gjorde at mange hadde få eller ingen rettigheter.

Samfunnet skal ikke være slik at alt som betyr noe er å tjene mest mulig penger, eller satse for å komme seg opp. Komme seg opp? Hvor hen da? Er man på toppen hvis man har en milliard? Eller kanskje to? I et samfunn skal man ha rom for alle, også de som ikke evner å "komme seg opp".

Selvsagt har vi alltid hatt allierte, og det skal vi fortsatt ha. Men Forsvaret skal primært forsvare våre nærområder. Ikke være en utrykningsstyrke som skal tjene Nato og USAs interesser. I følge vår nye forsvarssjef, Sverre Diesen, skal Forsvaret nå satse på styrker og materiell som våre allierte etterspør. Forsvarsminister Kristin Krohn Devold har rasert Forsvaret gjennom sin omstrukturering. Skal vi stille styrker i utenlandstjeneste, bør det være gjennom FN. Norge har hivd seg med i USAs krig mot terror og det eneste som er oppnådd, foruten mer terror, er at Norge har blitt et terrormål!

Vi er ihvertfall enige om at Bondevik må vekk!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: VALGET
« #22 : 17. august 2005, 17:10 »
Heller Bondevik enn Stolenberg, og det er de to eneste realistiske alternativene.
I positiv nitrogenbalanse.

janne

  • Gjest
SV: VALGET
« #23 : 17. august 2005, 18:58 »
Heller Bondevik enn Stolenberg, og det er de to eneste realistiske alternativene.
Grusomt men ganske sannsynlig!

Utlogget Huntingtons Chorea

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 83

SV: VALGET
« #24 : 17. august 2005, 21:07 »
Kommer til å stemme AP, men er ikke helt glad for sammarbeidet me SV. De har stort sett de samme verdiene, men er i mine øyne litt for ekstreme og uansvarlige.

Har ikke noe imot enkelt personer som slår seg opp i næringslivet, og skaper sin egen og andres arbeidsplasser, tvert imot. Men syns det er veldig viktig at de offentlige tilbudene skal være best mulig, slik at alle skal ha like muligheter til å komme oppnå ting i livet.
Det at du blir født inn i en fattig familie skal ikke bety at du automatisk får dårligere helse og skole tilbud, en en rik familie.



janne

  • Gjest
SV: VALGET
« #25 : 22. august 2005, 21:09 »
La oss håpe at res av valget blir som denne avstemmingen er nå (H på topp med Frp som god nr 2 Wink)

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: VALGET
« #26 : 04. september 2005, 21:52 »
Sitat
Hvorfor ta vare på det offentlige når de private kan drive det vesentlig mer effektivt ?

Hva er feil med klasseskille ?? Har du mindreverdighetskomplekser eller gidder du bare ikke satse for å komme deg opp selv ? Enhetssamfunnet fungerer ikke så lenge ikke resten av verden er slik. Og en kommunistisk verden har fungerer ikke, det har vel blitt bevist gang på gang vil jeg tro.

De som har mye betaler MYE skatt. Tro meg.... du kan ikke trekke frem noen få 0-skatteytere som den generelle høyrevelgeren.

Alierte har vi alltid hatt, og vil alltid ha. Husk at Norge er bare en liten fis i alle sammenhenger i verden og er avhengig av de rundt oss.

(mel.: hurra for deg som fyller ditt år)

Hurra for deg som er veldig rik
Ja, Høyre vil gratulere
Nullskatteyterkonto i Sveits
ja dere vil få det bedre.
Bukke nikke neie for USA
Bestemor på anbud, ja det må vi ha
Ønske arbeidsledige ingen verdens ting
Og si meg så; Hva vil vi mere?
Privatisere!

Wink

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: VALGET
« #27 : 05. september 2005, 15:32 »
Private kan tjene mer penger, men man kan ikke regne alt i kroner og øre. En privat bedrift er på markedet kun for å tjene penger, mens en offentlig er på markedet for å dekke et behov! 
Det er veldig naivt å tru at ikkje alt dreier seg om kroner og øre i det offentlige også. Alt i valgkampen dreier seg om kroner og øre. Kvifor skulle ikkje det private vere i stand til å levere  like bra tilbud som det offentlige? Gjer en sjukepleier i det private en dårligere jobb enn i det offentlige? Det private næringslivet stiller langt tøffere krav til sine ansatte enn det offentlige.

Det høyre vil gå inn for er stort sett delvis privatisering og det innebærer at folket får akkurat det samme tilbudet og at tjenesten er betalt av det offentlig berre at pengene skytes inn i en privat institusjon istedenfor i en offentlig. Det private næringsliv har større kompetanse i å forvalte penger enn det offentlige.

Her er et lite utdrag i aftenposten om en studie som studerer kvalitet og service på gamleheimane i både privat og offentlig sektor. Den private sektoren kom best ut.

http://www.aftenposten.no/helse/article1108484.ece

Eg jobber sjølv på en offentlig sjukeheim og eg kan love deg at absolutt ALT dreier seg om penger der og. Tilbudet til beboerne der blir stadig dårlige pågrunn av ekstrem nedbemanning. Sjukefraværet der har blitt skyhøgt (rundt 20%) pga stadig høgere arbeidspress og dårlig arbeidsmiljø. Noke som igjen fører til økte utgifter som igjen fører til økt nedbemanning for å spare penger. Ledelsen er ikkje i stand til å sjå problema eller løyse den fordi den ikkje har kontakt med arbeiderne der og lever i sin egne avlukkede verden der alt dreier seg om å spare penger pga økte utgifter istedenfor å prøve å finne ut kvifor utgiftene øker (som fks økt sjukefravær). Mange andre offentlige institusjoner opplever akkurat det samme.

Private bedrifter er normalt flinkere til å holde gode dialoger med sine arbeidere og drive bedrifta meir langsiktig. Årsaken til at private aktører er meir langsiktige er fordi dei er ute etter langsiktig profitt og da er det viktig at bedrifta drives fornuftig også reint langsiktig. Da vil slike situasjoner som eg beskriver i mindre grad oppstå.

Det hadde gått ut på ett for meg om eg hadde en privat eller offentlig arbeidsgiver. Det viktigste er at en har kompetent og langsiktig ledelse. Men privat sektor generelt trekker til seg meir  kompetente ledere.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!