Skrevet av Emne: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)  (Lest 258038 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
late sunday efforts
« #630 : 29. oktober 2006, 21:19 »
Trening Elixia Colosseum Majorstua kl ca 1910 - 2000 



Bulgarian Squats:

kroppsvekt: 10+10, 20kg: 10+10, 50kg:5+5, 80kg:5+5, 100kg:5+5, 110kg:5+5

110:5+5,115kg:5+5, 115kg:5+5




Nordic Hamstrings:
5x3 i ribbevegg med strikk 5x2 i ribbevegg med pushups

Fikk en sinnsvakt bra pump i dag. Kjørte hardt, og var fornøyd!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
hardcore
« #631 : 30. oktober 2006, 23:26 »
TIS 30.10.06 2000-2200

Atmosfære: Bra
Musikk: Suger (som nesten alltid. Smiley
Form: Helt ok

window washer: 0:2x10, 15:1x20

ATG squats: 90x5,110x4,130x3x2,150x3x2,160x2x2,170x1,180x1(*)
Push press: 50x5,60x4,70x3x2,80x3x2,85x2,90x2,100:-,100:1(*),80:2,3,3
Pushups m/vekt: 15kg: 10x5
ATG Squats: 100x4,120x4,(m/stopp:140x3x5)
Front Squats: 100:5,110:5,120:5,125:4,130:3
Benk: 60kg: 10,10
Floorpress: 60kg: ca 10
Dips: 2
Smalbenk 60kg: 5
RC Work: 3x10



(*) - tangering av bestenotering.


Kjørte sen trening i dag...

Gikk ganske greit selv om jeg hadde kjørt bena i går.


Jeg har blitt sterkere, 180 i atg squat med kun belte gikk greit i dag, kjente det litt i ryggen, for ryggen er litt sliten, så gadd ikke å gå høgere. men var meget fornøyd med dette. det blir ny rekord her snart! 180 var tangering av bestenotering med rumpa i gulvet.

i pushpress ønsket jeg å prøve på 100, fordi jeg hadde lyst, på en dårlig dag klarte jeg overbevisende å tangere rekorden min, på første forsøket feila jeg, men det var et forferdelig dårlig forsøk. på nr to gikk det bestemt og greit opp, det er en del mer kg inne her. vi får se etterhvert hva det blir til.

bytte ut dipsen med litt ulike brystøvelser i slutten. kjenner det er litt vondt i skuldera nå, dette er ikke bra. veldig kjedelig. men men... det ordner seg nok etterhvert!

alt i alt, sterkt gjennomført..

mista vekta i gulvet på to siste setta i frontbøyen, på 125, glapp jeg vekta og på 130 tror jeg både arma og bena var slutt..

22 sett i bøy i dag.. meget god innsats.


Fotnote:

Jørgen tok 262.5kg x2x2 med utstyr i dag i bøy. Gikk overbevisende greit. Farlig mann fremover! Slet litt med dybden på første, men andre gikk overbevisende.



Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
god trening
« #632 : 01. november 2006, 23:51 »
Dagens trening - nest siste i sheiko programmet! Smiley

kl 2000 - 2200 T-I-S

Window washer 2x10
Deadlift til knær: 110x3,130x3x2,155x3x2,165x2x4
Deadlift: 110x4,130x4,155x3x2,160x2x3,180x3x4
Latsdrag på magebenk: 65x10x2
Utfall: 130x10,140x10,145x10,150x10(*),130x10
Reverse hypers: 80:5,85:5,5,5,4(hang fast og kom ikke ned!)
Nordic hamstrings: 5,5,5,5,5
Double leg lowering 5kg: 10,10,10
RC work: misc

Tøying nakke/skuldre 30 min.

Gjorde tøying i garderobe etter trening.

(*) - Tangering av pers

Kommentar: satte ned 1rm fra utstyrsmaks til råmaks = 220, og det var en mye mer behagelig marktrening enn vanlig! Jeg ble ikke helt wasted, og hadde en god følelse og var fornøyd etter markløften, jeg burde nok gjort dette gjennom hele programmet! men man lærer så lenge man lever!

markteknikken sitter ikke helt føler jeg, må nok trene en del mer mark for å få inn teknikken skikkelig igjen etter skaden. men jeg er veldig glad for at jeg kan kjøre så bra mark som det jeg kan nå. har ikke vært oppe på samme vektene på trening som før km, noe jeg ikke er fornøyd med. men følte meg ganske sterk i dag, og vil ikke betegne 180 som tungt i det hele tatt. slet ikke noe på trening, og hadde en del fine løft. Smiley

siste trening på programmet er på fredag.

fikk ikke krampe på nordic hamstrings i dag, tok det rolig på sett nr en og tror at det var ganske smart. gleder meg til jeg er ferdig med programmet.

prøvde supramaximal holds i forkant av utfallen i dag, og tror faktisk at dette hjalp ganske bra. synes at 145 var lettere enn 140 faktisk. 150x10 var tangering av rekorden min fra før km i utfall, kunne nok kjørt enda litt tyngre på en 10'er her i dag. men skal ikke klage. kjente dette godt. Smiley

veldig fornøyd med dagens trening! :-d

vegrum

  • Gjest
SV: stallion logbok
« #633 : 02. november 2006, 12:48 »
hva er denne windows-washer øvelsen?

Er ikke dette den øvelsen en viss avdød norsk idrettsutøver oppfant?

Hvordan utføres den?

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #634 : 04. november 2006, 00:36 »
hva er denne windows-washer øvelsen?

Er ikke dette den øvelsen en viss avdød norsk idrettsutøver oppfant?

Hvordan utføres den?

Hvem som oppfant den aner jeg ikke.

Den utføres ved å ligge på ryggen med bena rett opp så kroppen ser ut som en L, så beveger man bena direkte ned til ene siden, og opp igjen og ned på andre siden, derav betegnelsen window washer. Kjører bare denne for bevegelighet i ryggen egentlig. Den går selvsagt litt på mage og slikt, men kjører ikke denne for styrken sin del først og fremst. Men snarere for bevegelighetens del. Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Spy-økt!
« #635 : 04. november 2006, 01:24 »
Elixia Bekkestua 12:30 - 15:20

Styrketreningen tok ca to timer fra 12:30 - 14:30, og så tøyde jeg så lenge jeg hadde tid til etter det!

Dette var siste treningen i programmet mitt som gikk over 8 uker, hele programmet står på side 19 i loggen. det er andre gangen jeg har kjørt dette 8 ukers boris sheiko programmet, og totalt 4 gangen jeg kjører et boris sheiko opplegg over en 2mnd periode. Er veldig fornøyd med disse programmene!


Våknet altfor sent i dag. Måtte helst rekke banen 0913 for å komme tidsnok til PT time kl 1000 på Bekkestua, men vet at jeg kan klare meg med 0916 banen, men at jeg da må løpe til bussen på majorstuen.

Jeg våknet (dvs. jeg lå og dro meg i senga pga jeg var så trøtt) helt frem til 0850, vurderte om jeg skulle ta taxi til jobb for å få sove litt lengre, men kom frem til at faen heller, det blir for dyrt. La meg nok litt for sent i kveld, skulle bare se en film som jeg lånte, og det ble litt for sent...

Men ok - kom meg opp i en fart, og pakka bagen med treningstøy (veldig viktig - for treninga er jo dagens viktigste aktivitet! - uten hadde dagen faktisk vært en skandale, og et helvete!), og løp til t-banen, rakk akkurat 0916 banen som egentlig faktisk var 0913 banen som bare var litt forsinket. På majorstuen satte jeg i fult firsprang (eh - har jeg ikke bare to ben?), og nådde bussen med god margin.

På bussen fiska jeg opp en boks med KESAM fra sekken og spiste denne. Jeg leta etter et eple i sekken. men fant ikke dette. kom på jobb og kjøpte meg en stor protein shake fra multipower, raste inn og hadde veiledning i en halv time, og så en pt-time med samme dama. hun har kommet seg utrolig bra, hatt slag før, og kunne knapt gå, men nå tar hun faktisk knebøy så det synger etter i alle varianter, untatt med olympiastang som vi ikke har startet med ennå. men i dag tok hun markløft med belte, konvensjonell stil, og tok 5 rep på 30kg, og 3 rep på 32.5kg, dette er meget bra, da hun for ikke mange treninger siden hadde problem med å holde stilen med bare stanga.

tenk gjennom det folkens, for alle er det ikke selvsagt å kunne trene.

hun hadde hatt hjerneslag, og fått lammelser på høgre side av kroppen som heldigvis gikk vekk. hun hadde sulla i 2 år, gikk med stav, var skrøpelig og hadde mye angst. Hadde store problemer med å reise seg opp om hun falt.

På sin første trening med meg klarte hun 3 repetisjoner i knebøy hvor hun støttet seg i ribbeveggen, dette var i mars i år. Det tyngste hun har kjørt i knebøy er 37.5kg x 10 reps som hun holder i fanget av vektplater til paralell benk, og hun gjør ATG squats med at hun holder henda i et tau.

Hun har kastet staven, hun er ikke redd for å gå over fortau lengre. og blomstrer som aldri før. Hun har kunnet spille fotball med sitt barnebarn, og i sommer svømte hun for første gang på flere år.

Dette er hva det handler om, og som gir jobben min mening. Dessverre er det altfor mange der ute som har hatt slag som bare pingletrener og aldri kommer seg. Jeg har kjørt henne knallhardt på trening. og hun har blitt fantastisk sterk i bena sine. Hun har gjort alt hva jeg har sagt, både med trening og kosthold!

 2thumbsup

Meget bra!

Men over til treningen.

Hadde spist litt skralt i dag syntes jeg. Gikk og kjøpte to AA som jeg kunne ha under trening om jeg trengte dette. Spiste også litt korbblanding og biola før trening, men ikk for mye, da det ville påvirke treningen, men merket før treningen at jeg begynte å bli litt susen pga for lite næringsinntak, og da er det viktig å fylle på litt.. spiste som sagt, og gikk ganske umiddelbart igang med treningen!

window washer: 2x10
ATG Squats: 90x5,110x4,130x3x2,150x3x4,160x3,165x3,175x3(*)

(*) - Ny rekord.

Bøyen gikk som en drøm. Skulle ha 7 tre'ere på 150, men jeg syntes det var svært kjedelig siden 150 var så lett, så jeg ville gå litt oppover, 160 gikk som en lek, og 165 gikk veldig greit det. Så jeg økte til 175, og hadde aldri gjort en tre'er i denne øvelsen på denne vekta før, og tenkte å gå og spørre sjefen min om hun kunne stå bak, men hun var opptatt med en kunde, så jeg bestemte meg bare for å kjøre selv. Tenkte jeg kunne gi meg etter to reps om det ble for tungt. Men det gikk veldig greit, siste reppen var litt treg selvsagt, men hadde full kontroll. Har garantert blitt sterkere i bena. Deilig. Men med 24 tøffe treninger siste 8 uker, og 2 bøy treninger i uka, og 21 sett i bøy hver mandag, er det ikke rart jeg blir sterkere! Siden rekorden min i atg bøy er 180, regner jeg med at denne blir slått ganske snart nå. Smiley

Her kjører vi standard helt til bakken og opp. Dybden jeg kjører kan sees her:

http://www.youtube.com/watch?v=XIkadpNo0GQ

men det er et gammelt opptak. jeg kjører nå med hendene rett innefor ringene på stanga, og uten stopp i bunn, men med smal benstilling som vist på videoen. Dette burde kvalifisere til ATG-squats, og er noe helt annet enn det jeg kålet med i starten på denne loggen! Hvor jeg ikke gikk dypt nok!

Det er en utrolig tilfredsstillelse å se at jeg har blitt sterkere i bena!

bent rows: 50x5,60x4,70x3x2,80x2x6

Gikk greit dette, har nok blitt sterkere i ryggen også. Smiley

Pushups m/vekt (strikt utførelse):

20kg: 10,10,10,10,10

Dips: (her var planen å kjøre 8x5, men med 15kg var det litt for tungt med åtte etter pushups med vekt, så jeg la meg på fem'ere!)

15kg: 7,5,5,5,5

med min donald duck rumpe og monsterlår, er jo dette en tøff øvelse for meg. om vi sier at jeg løfter min egen kroppsvekt 97kg - hender og underarmer = 96kg + 15kg vekt = 109kg, så er det da slett ikke så ille. Smiley Husk på at jeg også er 182cm høg.

Jeg pleier alltid å gå litt frem og tilbake mellom overkropp og underkroppsøvelser, så også på denne treningen, pushupsen og roinga gjorde jeg innimellom hverandre, og det samme med bulgarian squats og dipsen, synes dette fungerer bra, og jeg sparer tid.

vel før jeg begynte på bulgarian squats syntes jeg at denne treningen hadde vært svært lett, var ikke sliten i det hele tatt. jeg titta på programmet og så at jeg "nesten" var ferdig, og grep meg i å tenke, at huff så lett dette var da, var ikke morsomt engang. hvor feil kan man ta!

over til bulgarian squats! har man ikke prøvd denne må man prøve den, mer smertefull enn knebøy og frontbøy spør du meg, hakket verre enn utfall også på smerteområdet!

Starta med 100kg, kunne ikke være pingle heller. Første settet var tungt: 5+5, noe annet var ikke å vente, første settet pleier å føles tungt! Neste sett kjørte jeg med samme vekt, og dette gikk litt lettere. Så høynet jeg til 105kg og kjørte 5+5, kommentaren på det var OK. Neste sett satte jeg på 110, og her sier kommentaren i loggen: helt jævlig! Dette var et svært tøft sett, og jeg fikk trykk i hodet og måtte sette meg ned, og pusta som en blåsebelg som skal holde liv i smijernsproduksjon. Siden jeg hadde tatt et så tøft sett uten spottere, så synes jeg at jeg fortjente å sette ned vekta til 100kg igjen og kjøre siste settet. Siste settet var OK, og jeg hadde gjennomført! Jeg var litt uvel, og gikk på dass og spydde litt assortert mageinnhold ned i dassen.  2thumbsup

Prøvde senere på dagen å overbevise min dame om at det er bra å ha vondt i hodet og spy på trening, men hun var sterkt uenig. Smiley

Kjørte liggende L-flies for RC til slutt, og deretter tøying i ca 50 min, samt noe fleksibilitetstrening for nakke. Godt å få tøyet nakke og skuldre skikkelig, men her må det jobbes ennå mer, og jobben starter allerede i morgen på TIS!

For å sette dette litt i perspektiv:

Siste åtte uker:

24 treningsøkter. ca 50 timer med styrketrening

ATG Squats: 756 repetisjoner (oppvarmingssett ikke medregnet)
Sumo deadlift: 453 repetisjoner (oppvarmingssett ikke medregnet)

Pressøvelser (pushpress, pushups m/vekt, franskpress, dips): 1199 reps


Jeg har kjørt atg squats to ganger i uka, markløft en gang i uka og pressøvelser to ganger i uka, ro øvelser har jeg kjørt to ganger i uka.

Bulgarian Squats, Frontbøy, Nordic Hamstrings, Leg-curls på fitball, Reverse hypers, strak mark og good mornings har vært hjelpeøvelser på ben, og har ikke summert antall repetisjoner på disse.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: stallion logbok
« #636 : 04. november 2006, 09:53 »
Fikk ikke besvart SMS i går da mobilen min ser ut til å være sperret (?), men gratulerer med nye Rass-I-Grass-rekord! Misunner deg benstyrken din, men med alt det arbeidet du har lagt bak er det vel fortjent. Har du funnet ut hvilket stevne du skal være med på?

PS! All spyingen din kan ødelegge tennene dine Wink
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #637 : 04. november 2006, 10:52 »
Fikk ikke besvart SMS i går da mobilen min ser ut til å være sperret (?), men gratulerer med nye Rass-I-Grass-rekord! Misunner deg benstyrken din, men med alt det arbeidet du har lagt bak er det vel fortjent. Har du funnet ut hvilket stevne du skal være med på?

PS! All spyingen din kan ødelegge tennene dine Wink

Vet ikke hvilket stevne det blir ennå. Trolig julestevne, mulig ett før det. Ja, magesyren er ikke bra for tenna! Wink

Men hva er viktigst, friske tenner eller en stor TOTAL? hehe.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: stallion logbok
« #638 : 04. november 2006, 10:52 »
PS! All spyingen din kan ødelegge tennene dine Wink
Er det Einar tendenser her?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: stallion logbok
« #639 : 04. november 2006, 11:02 »
Er det Einar tendenser her?
Denne hobby-bulimien virker i hvert fall ikke helt forenelig mede ovennevntes Hulk-bulk-filosofi... Ikke at han ikke får tatt igjen det tapte, da Grin
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: stallion logbok
« #640 : 04. november 2006, 11:17 »
Fantastisk knebøyteknikk!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #641 : 04. november 2006, 11:54 »
Fantastisk knebøyteknikk!

ja, jeg er fortsatt tre meter høg jeg etter at tolleff sa jeg løftet som en "gud". hehe. takk for det aktiviteten! Smiley

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: stallion logbok
« #642 : 04. november 2006, 12:13 »
ja, jeg er fortsatt tre meter høg jeg etter at tolleff sa jeg løftet som en "gud". hehe. takk for det aktiviteten! Smiley
Og jeg som trodde Tollef var hedning... Hm, så feil kan man ta.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #643 : 04. november 2006, 14:40 »


Fantastisk øvelse - har ihvertfall hjulpet meg mye med å øke benken min. Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: stallion logbok
« #644 : 04. november 2006, 14:45 »


Fantastisk øvelse - har ihvertfall hjulpet meg mye med å øke benken min. Smiley
Får ikke til å kjøre denne jeg pga.skulderen min Cry
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!