tja, la oss ta benk uten partner. eg klarer 10rep +3+2 uten hjelp
med partner ville eg da hatt 10+en negativ 3+en negativ 2 + en negativ.
så det eg lurte på var om eg kunne ta 10+3+2+1. altså legge til et rp sett ekstra, men vil fremdeles trent "lettere" en den med partner. e det faliure så e det faliure

Ja, her kommer det jo inn en betraktning - hvor mye "ekstra" er det produktivt å ta. Nå har ikke jeg vært noen prinsipiell motstander av failure, men selv folk som Mentzer og Yates understreket faktisk gjentatte ganger at slike teknikker (forced reps/negativer, static holds, RP) skulle brukes selektivt.
Uten at jeg kan slå i bordet med studier på stående fot; tunge negativer/forced reps kan være veldig produktive i et kort tidsrom, men at disse fører til store økninger i behovet for CNS restitusjon er det nok liten tvil om.
Så løsningen, om det er praktisk mulig, er å gjøre det slik at du lar forced reps/tunge negativer komme helt i slutten av en mikrosyklus, før du har hvile/nedtrening/cruising/lette uker whatever. (RYP-opplegget er vel slik at man kjører de tunge negativene helt på slutten av syklusen, slik at man får restituert seg før ny syklus - et godt prinsipp, selv ved litt mindre hyppig trening enn RYP/HST). Så hvis du kan få en spotter på den siste uka i syklusen, så kan det være alt du trenger for å få ut det lille ekstra.