Skrevet av Emne: Bøker om HIT-trening  (Lest 11820 ganger)

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

Bøker om HIT-trening
« : 30. august 2005, 21:57 »
Heisann. Veldig dødt på dette forumet for tiden  Undecided

Lurte på om noen hadde noen virkelig gode bøker om HIT-trening å annbefale? Har selv bare lest "Blood and Guts" av Dorian Yates, og dette er jo ikke en bok om HIT-trening i seg selv, men den omhandler treningsfilosofien litt.

Så hvis noen har noen gode bøker, sleng på! Smiley
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Bøker om HIT-trening
« #1 : 30. august 2005, 22:04 »
he-he, onde tunger vil vel ha det til at det ikke finnes noen gode bøker om HIT (det er en ganske vid kategori av trening egentlig). Et standardverk er vel på mange måter "High Intensity Training - The Mike Mentzer Way", av Little og Mentzer. Dette er en morsom og inspirerende bok å lese, har flott layout OG (...) er den beste introduksjonen til HIT jeg har lest.

Det finnes selvsagt også de som har forsøkt å utvikle HIT videre. Mest kjent i dag er vel Ellington Darden, utdannet idrettsfysiolog med postdoc i ernæring, som har skrevet "The New High Intensity Training". Denne boken har jeg ikke lest, men jeg har fulgt med på deler av debatten rundt den, og systemet hans virker interessant. Han har feks program med mye høyere treningsfrekvens enn det MM opererte med.

Begge bøkene kan bestilles på amazon.uk, som har svært rask leveringstid og lave priser!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!