Skrevet av Emne: Hva kan jeg spise??  (Lest 1334 ganger)

Utlogget Mita_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

Hva kan jeg spise??
« : 30. august 2005, 13:41 »
Kan noen hjelpe meg med å fortelle meg hva jeg kan spise for å holde meg sunn og frisk? Har gått ned litt over 5 kg siden januar i år, men har ikke vært fysisk aktiv. Blir veldig gla om noen kunne hjelpe meg!

Utlogget The Rock

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

SV: Hva kan jeg spise??
« #1 : 30. august 2005, 18:00 »
Hvorfor ikke lese litt og få litt forståelse for trening og kosthold? For å få en fast og fin kropp er det viktig med styrketrening og kardio i tillegg til et sundt kosthold

Utlogget Mita_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

SV: Hva kan jeg spise??
« #2 : 31. august 2005, 01:09 »
Jeg vet det. Men jeg kan noen ganger gå uten å spise frokost frem til middag, og da spise enormt mye. Jeg vet d ikke er godt for kroppen. Det er en vane jeg ikke klarer og komme ut av. Jeg trenger tips om hva jeg kan spise til frokost, lunch, middag, og kvelds. Kvelds er litt vanskelig for meg for jeg jobber seint og er ikke hjemme før 12 om kvelden. Da er det ingen som er våkne, og jeg synes at det er kjedelig å spise alene.
Hadde vært kjekt om noen kunne hjulpet meg!

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: Hva kan jeg spise??
« #3 : 31. august 2005, 01:35 »
start dagen med å spise noe du liker?
et rundstykke med noe godt på feks?
om det ikke er verden beste mat er de tbedre å spise det enn å ikke spise i det hele tatt så kan du heller utvikle deg nærmere sunnere mat etterhvert
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Murmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

  • Pia Marlen Fan
SV: Hva kan jeg spise??
« #4 : 31. august 2005, 15:01 »
Sitat
Jeg vet d ikke er godt for kroppen. Det er en vane jeg ikke klarer og komme ut av.

Om ikke dette er pga. ytra faktorer som faktisk hindrer deg i å spise kan jeg ikke kalle det
for annet en totalt fjas. Jeg hadde selv samme rytmen. Nå spiser jeg 5 ganger daglig og
ALLTID frukost.
Selvom klokken er kvart på ni og jeg skal være på jobb om et kvarter. Nå har jeg litt fleksibel
jobb slik sett, men likevel. Frokost er det bare å få i seg. Kan være alt fra frokostblanding (AXA f.eks. eller noe med litt mindre sukker  Smiley ) Knekkebrød, cottagecheese, whatever... Men å si at man har den vanen der og ikke klarer å komme seg ut av den har med ignoranse å gjøre. Dersom det ikke er utenforstående blabla som jeg nevnte tidligere. Ta med deg en boks tunfisk på jobb så du får i deg no som et heller stusselig mellommåltid.
Det gjør alltid jeg Wink Middag er viktig, men om det blir vanskelig å lage blir det straks litt værre. Akkurat den der er litt kinkig, men det kan jo være en idé å lage middag dagen før for å lett kunne varme opp evt. ta med på jobb ettersom du jobber seint. Til kvelds pleier jeg å ta meg en proteinshake. Og ja, det er ufattelig kjipt å mekke mat til seg selv på kvelden Sad Spise

Kan jeg spørre hva du jobber med?

Utlogget Mita_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

SV: Hva kan jeg spise??
« #5 : 31. august 2005, 21:57 »
Jeg jobber i en Kiwi butikk. Jeg kommer ikke hjem før ca. 24:00. Da er det ikke lett å få noe ned. Jeg kan lett gå i butikken og kjøpe en pose hvete boller og en litago. Og det hjelper ikke at jeg jobber i butikk som har ganske god tilgang til dette Wink

Utlogget The Rock

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

SV: Hva kan jeg spise??
« #6 : 31. august 2005, 22:03 »
Prøv å lag med deg noen enkle salater med kylling/tunfisk, eller kjøp ferdig blandet salat på kiwi som du spiser før du drar hjem. Men viktig å få med noe proteiner i kostholdet ditt, bra for forbrenningen

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

SV: Hva kan jeg spise??
« #7 : 31. august 2005, 23:31 »
Jobber i samme bransjen selv, og har den samme upraktiske arbeidstiden (mye kveld).
Men det jeg pleier å gjøre er å lage vanlig middagsmat på forhånd, gjerne på morgenen eller formiddagen da jeg har fri, og varme den opp på jobb i microen.
Det forutsetter selvfølgelig at det er en micro der du jobber.

Ellers er det helt klart mest gunstig å spise mest mulig på formiddagen spesielt karbohydratrik mat, og spise proteinrik mat til kvelds.
Jeg hadde det samme problemet selv en stund, og var svak for det ferske brødet med noe godt pålegg, men fant ut at jeg måtte legge det om for å optimalisere kostholdet mest mulig.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Mita_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 5

SV: Hva kan jeg spise??
« #8 : 31. august 2005, 23:47 »
Det er ikke micro-ovn på jobb. Jeg jobber bare tirsadag en uke og så jobber jeg tirsdag, fredag, og lørdag. Og slik gjentar det seg uke etter uke. Så det blir 8 kvelder i måneden. Ikke akkurat noe å klage på. Men jeg får meg ikke til å spise  mer enn jeg trenger. Jeg trener ikke mye, men bare for å stamme opp her og der. Jeg må bare bli vandt med å spise ofte og lite.

Jeg vil også takke for all hjelpen jeg har fått! Smiley

PS: Vil gjerne ha mer hjelp Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!