Skrevet av Emne: DC tilpasset skader  (Lest 1360 ganger)

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
DC tilpasset skader
« : 02. september 2005, 22:39 »
Hei, skal starte DC med en treningskamerat om 4 uker. Har lest ganske mye om DC nå, men trenger allikevel litt hjelp. Da særlig i forbindelse med en skade jeg har, nemlig en prolaps i ryggen. Denne skaden hindrer meg i å kjøre tung benpress, markløft og knebøy.

I det siste har jeg kjørt frontbøy i smith maskin for 20 reps, det føler jeg går greit. Har også prøvd å kjøre smith med stanga på nakken, det har gitt meg ryggvondt og kilinger nedover i isasj nerva.  Er det noen som har noen løsninger?

Faktisk ser det ut til å gå greit med strake markløft nå, så lenge jeg stopper opp rett under knærne.

Jeg lurer også litt på et par andre ting:
1. må\bør man virkelig trene underarmene?
2. lønner deg å legge fra seg vekter, manualer osv i de 20 sekundene i restpausen? I hvilke øvelser er dette annerledes? Er det noe som er vanskelig etc?
3. leste også at HITman her på forumet stretchet gruppevis, dvs han stretchet pecs, skuldre og triceps etter han hadde trent det, så trente han resten av programmet, så tok han de stretchingene. Er dette en grei\ den beste måten å gjøre det på?
4. jeg vet jeg kommer til å få problemer med stretchingen av quadriceps. Finnes det alternativer?
5. når man skal stretche ryggen, må man ha dra-reimer? jeg klarer ikke å henge i 3 min uten det




Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC tilpasset skader
« #1 : 03. september 2005, 11:40 »
1. Jeg vli si ja det bør man, men de er lette å overtrene på DC så vær på vakt.

2. Ja det gjør det, og det bør du også gjøre. Husk at du skal gi alt, og da krever det nok at du legger de fra deg.

3. Spiller ingen rolle egentlig, gjør det som passer deg best.

4. Tilpass deg skadene dine. Får du ikke stretchet så får du ikke det.

5. Man må ikke, men det er en fordel ja. Mye bedre og enklere å gjøre det på den måten.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
SV: DC tilpasset skader
« #2 : 03. september 2005, 15:26 »
takk for svar Smiley

hvordan skal jeg gjøre det med mark\bøy?

Ser for meg at jeg kan gjøre 20 reppere i bøy, men ikek så tungt så jeg må ha restpauses etter 10 reps.
Vanlig markløft går ikke.

Hvordan skal jeg løse dette? Bør jeg finne på 3 ulike løsninger\økter eller kan jeg prøve å ha færre?

Gå til:  

Triggerpunkter

Trening15.09.2019392

Sliter du med såre punkter i muskulaturen din?

Program for muskelvekst

Trening14.09.2019299

Styrk kroppen i 2015.

Fyllesyk? Denne maten kan hjelpe

Kosthold13.09.2019307

Dette bør du spise dersom du er fyllesyk.
Prøv en av disse 5 høstrettene.
Bygg større armer - fokuser på triceps.