Skrevet av Emne: Hard/myk muskulatur?  (Lest 2221 ganger)

miti

  • Gjest
Hard/myk muskulatur?
« : 03. september 2005, 15:55 »
Dere får putte denne posten en annen plass hvis dette er feil forum, men jeg forsøker meg ihvertfall her..

Jeg har trent siden Januar nå og har jo fått ganske markerte muskler og økt muskelmasse på den tiden. Men når jeg feks strammer biceps eller bryst, kjennes musklene ganske myke ut. Jeg har noen kompiser som ikke trener og har mindre armer enn meg, men likevel er det der hardt som stål. Når jeg ikke strammer er det nesten som å ta rett inn til beinet. Hva er grunnen til at musklene ikke er så harde? Noe man kan gjøre?

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Hard/myk muskulatur?
« #1 : 04. september 2005, 14:22 »
Fett%? Jeg har det også slik, men når jeg deffer bort fettet er jeg hard som en stein.

miti

  • Gjest
SV: Hard/myk muskulatur?
« #2 : 04. september 2005, 16:08 »
Fett%? Jeg har det også slik, men når jeg deffer bort fettet er jeg hard som en stein.

Jeg har veldig lav fettprosent og alltid hatt det... Blodårer tyter ut everywhere og ikke mye tegn til fett:/ No annen idè?

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
SV: Hard/myk muskulatur?
« #3 : 04. september 2005, 22:56 »
vel... det er mulig det er genetisk, pluss at fett kan vel ligge noe i mellom muskelfibrene også, TROR jeg...

er vel ikke nødvendig å si det, men muskelens "hardhet" har ikke noe å si for hvor sterk du er osv... å ha harde muskler er vel nærmest kun et utrykk for å være sterk...

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

SV: Hard/myk muskulatur?
« #4 : 04. september 2005, 23:09 »
Før jeg begynte å trene og et stykke ut i treninga kunne jeg presse sammen biceps selvom jeg flekset den, det er plent umulig nå. Det er en hard liten klump. Ved styrketrening vil man få  økt tetthet av muskelfibre i musklen og at den dermed føles hardere.

Jeg siterer fra boka The complete guide to strengt training av Anita Bean

"Muscle tone refers to the relative state of contraction during rest. When you begin to training, there is an increase in muscle tone-your muscles feels tighter-due to an increase in the packing density of the filaments"

Du blir sikkert hardere etterhvert, det er sikkert bare din genetiske make-up som er annerledes enn dine kameraters.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

miti

  • Gjest
SV: Hard/myk muskulatur?
« #5 : 04. september 2005, 23:35 »
Før jeg begynte å trene og et stykke ut i treninga kunne jeg presse sammen biceps selvom jeg flekset den, det er plent umulig nå. Det er en hard liten klump. Ved styrketrening vil man få økt tetthet av muskelfibre i musklen og at den dermed føles hardere.

Jeg siterer fra boka The complete guide to strengt training av Anita Bean

"Muscle tone refers to the relative state of contraction during rest. When you begin to training, there is an increase in muscle tone-your muscles feels tighter-due to an increase in the packing density of the filaments"

Du blir sikkert hardere etterhvert, det er sikkert bare din genetiske make-up som er annerledes enn dine kameraters.

Åh godt å høre!=) Takk for fint svar!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!