Skrevet av Emne: Gå med sekk på asfalt.  (Lest 2683 ganger)

Utlogget grunt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Gå med sekk på asfalt.
« : 05. september 2005, 13:51 »
Vurderer å begynne å gå til jobben en eller to ganger i uken, med sekk. Det er rundt 18 KM hver vei, og det er asfalt hele veien. Kan det være skadelig for bein/rygg å gå så langt med sekk på asfalt? Sekken vil veie rundt 10-15 KG.
démerdez-vous!

Utlogget Lustra

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

SV: Gå med sekk på asfalt.
« #1 : 05. september 2005, 16:43 »
18KM hver vei? Ufattelig, at du klarer det. Jeg trur ikke det skader så mye, så lenge du  går på en riktig måte.. Men 10-15 KG virker en del belastning, ikke vet jeg.

Utlogget kira

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 342

  • punish this
SV: Gå med sekk på asfalt.
« #2 : 06. september 2005, 10:13 »
Har gått endel med sekk på asfalt tidligere. Om det går greit avhenger litt av om du har noen problemer ifra før med f.eks knær/rygg.

Men for å si det slik da: Jeg har ødelagt begge knær og ryggproblemer. Og for meg så gikk det greit å gå en time med sekk (20 kg) to-tre ganger i uka.

Det er viktig at du har gode sko. Gjerne asfaltsko. Og sekken må være pakket "riktig" og være en god sekk.

Ellers så vil det nok gå greit. Mulig du kunne ha trengt noen hviledager innimellom, men du kommer nok fort inn i rytmen Smiley
pain is only weakness leaving your body

Proud member of Team Valhall


Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
SV: Gå med sekk på asfalt.
« #3 : 11. september 2005, 02:01 »
jeg har driti meg ut på det selv. gå på variert grunnlag med variert belastning. ikke trask i lange tider på asfalt med belastning jevnlig over lengre tid! ta sykkelen isteden, og peis på så du blir sliten. det er bedre utholdenhetstrening. (framfor å GÅ)

Utlogget The_dude

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

  • mmm trening
SV: Gå med sekk på asfalt.
« #4 : 11. september 2005, 17:13 »
Når vi først er inne på 3mila i militæret så kan jeg for min del også si at det var noe av det værre jeg har vært med på. Skal du gå så langt som 1,8 mil hver vei så husk gode sko! Dette bildet her viser hvordan det kan gå når en bruker marsjstøvler (bildet ble tatt rett etter turen...)

Utlogget Corp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

SV: Gå med sekk på asfalt.
« #5 : 12. september 2005, 17:56 »
Hvis du først skal gå med sekk på asfalt så er det gode sko som gjelder. ta med at det er snart vinter også. Hvis du er friske og føler deg bra og ikke har noen problemer med knær eller føtter er det bare og gå på.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
SV: Gå med sekk på asfalt.
« #6 : 13. september 2005, 11:29 »
Noen kan gå milevis på asfalt i marsjstøvler (jeg er en av dem), andre kan ikke. Tipper du vet hva du liker/tåler av sko. Prøv med de skoene du pleier å bruke, gå evt til innkjøp av andre etterhvert. Kjenner du noen som har gått Nijmegen-marsjen? Spørd dem om tips. De vet litt om hvordan det er å gå på asfalt i dårlige sko........
Fotpleie er også viktig, spesielt om du velger å gå i Forsvarets Stolthet....Negleklipping, skraping av hard hud etc.

Lykke til  Gå
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!