Skrevet av Emne: Tunfisk og eple  (Lest 994 ganger)

Utlogget Grandiosa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 363

Tunfisk og eple
« : 12. september 2005, 19:41 »
Trener for tiden RYP, følger kostholdsprogrammet der. Vært måltid skal bestå av en knytteneve karbohydrater og en knytte neve protein. Funker det da om jeg spiser en boks tunfisk og så et eple? Eller må jeg koke meg ris eller pasta får å få maks ut av det?
Benk: 5x100kg

Utlogget bSR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 288

SV: Tunfisk og eple
« #1 : 12. september 2005, 19:44 »
Funker bra ta litt nøtter eller noe i tilegg så blir det knall

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
SV: Tunfisk og eple
« #2 : 12. september 2005, 19:45 »
Hvorfor eple? Et eple inneholder jo 'bare' 54g carbs pr 100g, KONTRA en banan(92g carbs pr 100g).
En knyttneve??
Definer den..

Ville spist 150g havregryn/2-3 bananer og et par bokser tunfisk/200gkylling filèt.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Grandiosa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 363

SV: Tunfisk og eple
« #3 : 12. september 2005, 19:52 »
Eple var bare et eksempel. Grunnen itl jeg spiser eple er fordi det er enkelt. slipper å  koke meg noe annet med mye karbohydrater.
Banan tar jeg etter trening for å få raske karbohydrater. Eple består vel av treige karbs?

RYP kostholds program sier at man skal ha ca en knytteneve med protein og karbohydrater. Altså kok opp pasta og knytt neven, så skal du ha så mye pasta som tilsvarer størrelsen åp knytteneven om du skjønner?

Ville spist 150g havregryn/2-3 bananer og et par bokser tunfisk/200gkylling filèt.
Blir ikke det litt mye som et mellom måltid?
Benk: 5x100kg

Utlogget Grandiosa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 363

SV: Tunfisk og eple
« #4 : 12. september 2005, 19:56 »
Et lite utdrag fra tn.no for å forklare nærmere:
http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=64&uid=74

Knyttnevestørrelsen er proporsjonal med resten av kroppen, og vil dermed kunne gi en god indikasjon på hvor mye mat du trenger i ditt unike tilfelle. Du bare holder opp knyttneven din, og legger på en mengde karbohydrater (ris/poteter/pasta) som hver er like stor som neven. Det samme gjør du for proteiner - velg en kyllingfilet/biff/fiskestykke som er like stort som knyttneven din, og du har en passe porsjon akkurat til deg. Ikke glem 1 ss essensielle fettsyrer, f.eks tran to ganger om dagen og pass på å få i deg essensielle fettsyrer gjennom nøtter eller olivenolje (for å nevne noen, du velger fra listen bak) til de andre måltidene.
Benk: 5x100kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!