Skrevet av Emne: gonjimanns motivasjonslogg  (Lest 1360 ganger)

Utlogget Mister-B

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

gonjimanns motivasjonslogg
« : 24. oktober 2007, 12:43 »
Heisann. Har relativt nylig begynt å trene styrke. Vil bli sterkere, og på sikt gå ned i vekt. Digger å trene, spesielt styrke (kardio er jeg ikke så veeeldig glad i, kan man vel si), og er veldig motivert, men jeg sliter veldig, veldig, veldig mye med kostholdet. Prøver febrilsk å holde meg i skinnet, men jeg kan nok trenge litt hjelp, og det er forhåpentligvis der forumet kommer inn i bildet. Jeg har lest på treningsforum.no ganske lenge, men ikke prestert å lage en bruker før nå.

Jeg har trent med vekter i et par måneder, men først for et par uker siden begynte jeg med "ordentlige" øvelser. Den fantastisk flinke instruktøren på treningssenteret mitt fortalte at det var galskap å begynne å løfte frivekter med en gang, nei det beste var nok å bruke maskiner. Nå har jeg dog tatt til vettet, og er inne i min andre uke (første 10repuka med andre ord) på Release Your Potential.

Skal være flink å oppdatere her. Håper på litt respons også, det er alltid motiverende.

Utlogget Mister-B

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: gonjimanns motivasjonslogg
« #1 : 24. oktober 2007, 12:47 »
"vitale mål":
alder: 17
Høyde: 191cm
Vekt: 115kg

skal ta midjemål osv. senere. hvordan får jeg målt fettprosent?

Utlogget Mister-B

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: gonjimanns motivasjonslogg
« #2 : 24. oktober 2007, 12:52 »
I dag glemte jeg matpakke på skolen. Jeg hadde spist en liten frokost (to brødskiver med makrell i tomat), men på vei hjem fra skolen fikk jeg forferdelig lyst på noe søtt og hadde en tier i lommen, og dermed gikk jeg hjem med et wienerbrød med eplefyll. Tror det er slike ting som har gjort at jeg har blitt såpass stor og tung som jeg er. De skal kuttes helt ut fra nå av. Har ingen planer om å kutte ut godteri på lørdager (det hadde jeg ikke klart i lengden uansett), men wienerbrød, is, milkshake, sjokolade, smågodter osv. midt i uken skal det bli helt slutt på fra nå av.


Nå skal jeg opp og trene.

knebøy: 2*10 40kg (jeg vet at dette er latterlig lite, men jeg har aldri trent knebøy før og er veldig, veldig redd for å skade ryggen, derfor starter jeg heller i det små
Markløft m/strake ben: 3*10 56kg
Skråbenk: 3*10 16kg
Nedtrekk: 3*10 53kg
Roing: 3*10 48kg
Arnoldpress: 2*10 10kg
Bicepscurl: 2*10 8kg
Franskpress: 2*10 7kg
Pluss 2*10 av en mageøvelse som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal beskrive, men som er sabla tung.

Utlogget Mister-B

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: gonjimanns motivasjonslogg
« #3 : 24. oktober 2007, 14:37 »
Alle øvelser ble gjort som planlagt. Proteinshake og en banan er nå inntatt.  Knebøyen gjorde sabla vondt i quadriceps, rett og slett fordi jeg overhodet ikke er vandt med knebøy. Altså, det gjorde vondt på gurnn av at jeg allerede har gangsperre etter mandagens treningsøkt. Egentlig er treningsdagene onsdag, torsdag og søndag, men jeg var borte på søndag så det ble mandag istedenfor. Tenker meg det kan bli tøft å stå opp på fredags morgen denne uken.
Forøvrig ble det ingen kardioøkt etter trening, som jeg egentlig hadde planlagt. Har alt for vondt i lårene til det. Satser på en lang joggetur med hunden på lørdag, og en litt kortere en på søndag.

Utlogget Mister-B

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: gonjimanns motivasjonslogg
« #4 : 25. oktober 2007, 10:53 »
Sånn. Kyllingfilet til frokost Cheesy Nå skal jeg opp og trene. Dag to i uke to ser nesten ut som i går, litt mer vekter på alle øvelsene bare.

Utlogget Mister-B

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: gonjimanns motivasjonslogg
« #5 : 28. oktober 2007, 18:20 »
Hepp hepp! Søndag er treningsdag. Hadde en super treningsøkt. Sliter veldig med benkpress, men klarer på et vis å komme meg igjennom det. Det samme gjelder nedtrekk. De andre øvelsene går bra. Noen som har noen gode tips for å øke grepstyrken? Det er grepet som er verst når jeg tar markløft nemlig.
 
Dagens økt:

Knebøy: 2*10*45
Strak markløft: 3*10*62,5
Skråbenk: 3*10*17,5
Nedtrekk: 3*10*60
Roing: 3*10*55
Arnoldpress: 2*10*11
Bicepscurl: 2*10*9
Franskpress: 2*10*8


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!