Skrevet av Emne: Sv: skulderpress video s. 34  (Lest 59659 ganger)

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #240 : 28. juni 2006, 07:37 »
jeg har egen shake til før-trening. Denne sånn at det blir liksom frokost - shake+olje - lunch - shake + olje - shake + carbs. Blir 2 timer i mellom alle, etter mine beregninger. Tar tilsammen 60g protein og 4 ss oljer oppi tror jeg, fordelt over 2 shake måltider, dersom kaloriene skal strekke til.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #241 : 28. juni 2006, 10:54 »
Blasting = Periode med vektløfting hvor målet er å trene så tungt som overhodet mulig, spise så mye du klarer og sove som en stein i en 4-12 uker. Dette for å øke vektene så mye en klarer, før en til slutt stagnerer, og tar en hvileperiode på 2 uker -> "Cruise". I en cruise tar en det med ro, stepper litt ned på intensiteten og trener litt som en vil.
Okey, takker for svaret...  Cheesy
Da var det det som du har fortalt om før, men jeg husket bare ikke terminologien  :Smiley
Skal si loggen din raser av sted her, jeg måtte bla meg laaangt tilbake for å finne meg sjæl  biggrin
Bra jobbet med treningen din, virkelig inspirerende!  Thumbsup
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #242 : 28. juni 2006, 17:15 »
Ja sidene raser unna nå. Syns i grunnen bare det er veldig trivelig når folk kommer å kommenterer loggen min Cheesy

At min logg er inspirerende for deg, er inspirerende for meg Smiley
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #243 : 28. juni 2006, 17:21 »
Onsdag 28/6 Dag 3

Decline smythe
LT: 11 x 70 TT: 7 + 4 + 2 =13 x 70

Arnoldpress (ny)
LT: 16 x 16 TT: 7 + 4 = 11 x 19,5

Franskpress
LT: 11 x 30 TT: 10 + 5 = 15 x 30

Rackchins bak hodet (ny)
LT: 13 x BW + 10 = 9 + 3 = 12 x BW + 15

Ro-maskin
LT: 17 x 65 TT: 10 + 4 = 14 x 70

Nå knuses rekorder her. Vektene ser ikke skyhøye ut, men jeg har i bakhodet at jeg aldri har veid så lite som jeg gjør nå.. Når en er loada med karb (i motsetning til på deff) er en ofte mye sterkere syns jeg, selvom en kanskje ikke veier noe særlig mer enn da en var mindre carb-loada.

Den dårligste i dag var Arnoldpressen tett etterfulgt av declinebenken. Arnoldpressen gjorde ta jeg FORT mista futtet. Men skulderøvelser med hantler har aldri vært min greie, mtp økning og progresjon, særlig ikke med DC-trening.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #244 : 30. juni 2006, 17:22 »
Fredag 30/6 Dag 4

Olympiacurl
LT:  7 x 40 TT: 7 + 2 = 9 x 40

Olympia bak rygg
LT: 17 x 37,5 TT: 17 x 42,5

Stifflegged deadlift
LT: 14 x 100, 6 x 115 TT: 12 x 115

Frontbøy
LT: 6 x 70 TT: 8 x 80 / 3 x 90

Veldig bra trening i dag. Olympiacurlen er nok litt i tyngste laget for at jeg i det hele tatt får en god nok reprange. Er ikke helt villig til å gå opp til 2rp på biceps enda, så får se om jeg bytter ut øvelsen.

Legg den så langt inn at du nesten ikke får puste. etterstreb en god holdning i hele løftet. Løft masse 5ere med lave vekter.

Et lurt triks kan være å kjøre med stopp på boks. En bruskasse er fin høyde på. På den måten kan man korrigere teknikken i bunnen og lettere utføre en perfekt frontbøy Smiley

Kjør på!!

Frontbøyen var mye bedre i dag. Prøvde det du sa, om legge stanga så langt inn som mulig, og det hjalp veldig mye! Tror jeg skal legge den enda lenger inn neste gang, da jeg hadde tendenser til at den datt litt fram på siste reppene etc.

Igjen takk for kommentar, tips og råd Cheesy
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #245 : 30. juni 2006, 18:34 »
Kjører du ikke 6x6 på SLDL??

Hva er olympia curl btw?
--

Går bra nå ser jeg, suser avgårde!! Cheesy
Gleder meg selv til jeg kan bygge real deal igjen..

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #246 : 30. juni 2006, 18:55 »
Nei jeg kjører ikke 6x6 på SLDL. Vet ikke helt hvorfor.. Gjorde det sist blast (før diett) og men hadde problemer med å øke. Hovedgrunnen til at jeg ikke har det nå, er vel fordi jeg liker å prøve litt forskjellig.

Øker veldig bra for tiden, og jeg må ærlig innrømme at til nå har dette vært min mest framgangsrike blast (selvom jeg enda er forholdsvis tidlig inne i den). Det tror jeg har noe med at jeg for første gang har tatt DC blodseriøst. Før har jeg trent dc, og overbevist meg selv om at jeg spiste nok. Det gjorde jeg ikke. Hovedgrunnen var at jeg fortsatt var redd for å legge på meg fett, da dette har vært en vanlig ting som har skjedd når jeg har økt kalori-inntaket mitt.

Spiser renere mat, det vil si, spiser faktisk ikke brød, ikke nå som jeg er i overskudd engang. Dette er ikke fordi jeg er fanatisk, men fordi jeg trives med å lage pasta/ris etc og får fantastiske resultater. Jeg øker som aldri før (i de fleste øvelser) og, kanskje viktigere enn noe annet for meg, jeg holder meg leanere enn hva jeg trodde var mulig. Proteininntaket mitt er noe også jeg har boosta opp (300-350g/dag) og dette hjelper meg å booste forbrenningen ytterligere. Merker at jeg må drikke mye vann for ikke å være dehydrert, og drikker selvom jeg ikke er tørst. Dette lærte jeg da jeg de første ukene var glovarm på trening, og trodde jeg hadde blitt forkjølet. drikker faktisk grønnte, og MYE av det. Det vil si til de fleste pauser i jobben, på ettermiddagen, og kanskje litt på kvelden.

Protein/fett måltider er en selvfølge. Spiser frokost.. 1 boks tunfisk (50g protein), venter 10 minutter og eter 100g havregryn med melk. I nyjobben min er det slik at jeg ikke får spist 2 måltider med fast føde i løpet av dagen. Derfor gjør jeg nå slik at jeg har en proteinshake med 60-70g protein og 4ss olje. Tar halve mellom frokost og lunch, og halve mellom lunch og middag. Slik fiksa jeg at inntaket av sunne fettsyrer ble betydelig bedre! Lunchen er forøvrig 1 boks tunfisk og 130-180g pasta, karbohydratmengden avhengig av om jeg har gått morgentur og/eller energikrav fra jobben ellers.

Karbohydratene blir kuttet 5-6 timer før leggetid, noen ganger senere dersom noe skulle oppstå. Alt i alt har jeg gode vaner, og ender opp med å spise ca. 3400-3500 kalorier daglig, uten å legge på meg spesielt mye overflødig fett. Regner derfor med at jeg ligger fint i byggesonen.

En gang i blant skriver jeg opp kostholdet for å vite sånn ca. hva jeg ligger på. Somregel har jeg rett i hvor mye jeg spiser pr. dag, da det ikke varierer så mye, bortsett fra treningsdager/treningsfri.

Ble et selvransakende innlegg dette, men klarte ikke å legge fingra av tastaturet når jeg først begynte å legge ut. Takk for kommentar, og at du følger med på treningene mine. Lover jeg skal øke godt dette året. Bilder kommer også snart, så fort jeg får mitt eget kamera!

Amen.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Aunis

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #247 : 30. juni 2006, 19:53 »
2thumbsup
Dette var en skikkelig preken!!
Det gir en herlig følelse å lese noe slikt!!
Å det klør i fingrene etter å begynne med blodseriøs DC, og jævli reint og bra kosthold!! Klarer nesten ikke å vente, fordi jeg vet at dette kommer jeg også til å bygge noe jævlig på!!

Kjenner det på kroppen nå, enda jeg er på deff, at den liker rein mat..
Har jo aldri fått det før når jeg bodde hjemme, da var jo kostholdet som en spurvonge..

Dette blir et sinnsykt bra år!! STÅ PÅ VIDERE!!
Følger med deg!
Beat the logbook or go home!! Grin

Min DC treningslogg
Min bilde profil
---
A good friend will come and bail you out of jail, but a true friend will be sitting next to you saying "WE screwed up!!"

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #248 : 30. juni 2006, 23:43 »
Følger med deg like så! Og som sagt før, motivasjonen går begge veier! Det motiverer at en kan motivere. Det eneste jeg kanskje burde vært flinkere på av og til er å få mine 8 timer søvn. Er ofte det blir 7 timer, og en gang i blant 6-6,5 timer. Ikke det at jeg skal komme her å overanalysere å si at jeg kommer til å få sååå mye større resultater, men jeg føler selv at jeg har utrolig mye bedre energi nivå (ok, utrolig var kanskje å ta litt hardt i), og dagen går så mye lettere. Kjennes og ut som jeg blir mindre støl, spesielt i beina!

En annen ting som jeg før har sett gjennom fingrene med, er å spise godt, det vil si et tilstrekkelig måltid, før en legger seg. Tror mange taper mye på å legge seg, sulten eller ei, i tro om at en har fødd kroppen med nok næring til å holde seg anabol hele natten. Er jeg ekstra sulten spiser jeg ikke 200g protein, men kanskje 50-60 (tror det holder) og heller sper på med litt omega3/tran for å dekke energibehovet.

Har jobb i morra 0630, står opp 0600, så nå er det vel strengt talt tid for å legge seg..

Vi får se til å gjøre dette til et bra byggeår, og utnytte potensialet vårt fullt ut, ut ifra forutsetningene!

BEAT THAT LOGBOOK >Cheesy
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #249 : 01. juli 2006, 00:53 »
Haalvor har blitt religiøs :O

Neida, flott at vektene beveger seg opp! Curl'en var jo litt kjip, men du la på en RP nå og slår vekter eller reps neste gang. Sikker på at du ikke kunne fått opp en til rep på RP-settet? Wink

Lurer på om jeg skal dra ut i morgen. Er visst mange som skal det, men jeg har jo lyst å trene på søndag Shocked Ble ikke trening i dag i tilfelle jeg skulle ut (+ at jeg ikke ville fått spesielt med mat og sånt før trening pga jobb), og i morgen er det jobbing slik at jeg ikke får trent.

Angående varme og sånt: Tipper det er den grønne teen, ikke proteinet som gjør det! Vet om flere som har merket at de blir varme og gode når de drikker mye grønn te Smiley

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #250 : 01. juli 2006, 13:06 »
Religiøs jeg vet du! Wink Det med curlen.. Det må sies at der jeg fikk 7 reps var det straight set fordi jeg ikke klarte flere reps på rp-settet. Så jeg økte jo..

Joda vet det kan være den grønne teen. Men det jeg mente med varmen var at jeg tror jeg spiste for mye proteiner til at jeg klarte å hydrere meg nok. Jeg klarte rett og slett ikke å holde vanninntaket høyt nok, kombinert med et proteininntak bestående av 450g/dag, tror jeg rett og slett det var for høyt.

Men jeg blir helt klart varm og god av den grønne teen, men på en helt annen måte. Jeg mener varm som sprengt i fjeset og føltes som om jeg hadde influensa når jeg trente. Kroppstemeraturen økte jo ytterligere når jeg var varm i kroppen liksom (trening). Ved vanlige tider gikk det bra.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #251 : 01. juli 2006, 22:42 »
Ble et par pils i kveld! To ned og en igjen Smiley Gode venner møtes, og da må en bli med.. Kos dere folkens!
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #252 : 02. juli 2006, 15:17 »
250g prot per dag høres mer rett ut, ja Wink

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #253 : 02. juli 2006, 16:21 »
Ja det tror jeg også.. Det vi prata om på msn om kosthold var bra! så du får honnøren får det her Grin Men tror faktisk jeg skal gjøre som dc sier.. Spis den mengden protein jeg skal ha pr. lbs, drikke nok vann, og heller drite i å telle resten. Bare sånn ca.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #254 : 02. juli 2006, 17:45 »
90*3 i frontbøy 2thumbsup

Nå begynner vi å snakke!! Skal du etterhvert bytte ut noen av de andre forside lår øvelsene er jo frontbøy til kloss et perfekt alternativ for litt høye reps Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!