Skrevet av Emne: Sv: skulderpress video s. 34  (Lest 59645 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #300 : 29. juli 2006, 18:16 »
Tror ikke du skal bekymre deg nevneverdig for skråbenken. Dersom det er lenge siden, så kommer tallene fort - ingen fare. Hvis ikke, velg den en helt annen øvelse.

Man SKAL ta sjanser !! >Cheesy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #301 : 29. juli 2006, 18:58 »
Ja det er det som erfaringsvis har skjedd med meg med tidligere øvelser, spesielt dersom man velger den førstkommende trening etter en 2ukers cruise. T-baren var og skammelig lav, men jeg hadde egentlig markløft, men grunnet jobb var jeg for ferdig til å kjøre mark, mens t-bar gikk greit.

Forøvrig håper jeg at brystet mitt vokser godt framover (er alltid det som har vært minst, legger ut bilder i morra forhåpentligvis Smiley ).
Skuldre har jeg økt veldig veldig bra i det siste, spesielt på BB øvelser. Spiser veldig rent for tiden, og eksperimenterer med et høyt karbinntak, samtidig som jeg prøver å få i meg nok fett, noe som også gjør at jeg lettere holder et høyt kalori inntak. På treningsdager spiser jeg karb fordelt over ca. 3 måltider, noen ganger flere, resten er prot/fett. 60-120 g karb pr. måltid. Spiser også MYE fett i prot/fett måltidene mine, da jeg føler jeg trenger det for å klare å holde meg mett i mer enn 1,5-2 timer. opptil 30g fett pr. måltid tenker jeg, kombinert med 45-75g protein. Teller i grunnen ikke over kalorier, men har sånn ca styr på hvor mye jeg får i meg, da jeg en gang i blant tar en telle-dag. Proteiner er lett å holde styr på. Verre med kcal.

Spiser dog endel mindre fett i aller siste måltidet, men har ikke noen problemer med å innta fett på kvelden ellers.. Noen som forresten vet hva som skal være problemet med å innta fett på kvelden? Jeg må i alle fall ha det, for å klare å få i meg mer enn 300 kcal i et måltid. Er uaktuelt for meg å spise 100g prot i et måltid, jeg blir helt svimmel og varm av et proteininntak på 350-400g/dagen.

Tusen takk til alle som kommer innom, setter veldig stor pris på det, lover å skal spise maten min i år, og legge på meg, og IKKE minst bli sterkere.

JA UAC, jeg liker å ta sjanser >Cheesy

Forresten, når jeg får ny mobil, skal jeg begynne å oftere legge ut bilde/video av trening og kropp så folk får se formen på begge områdene
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #302 : 30. juli 2006, 19:42 »
Søndag 30/7 Dag 6

DC-kabelcurl
LT: 9 + 5 = 14 x 50 TT: 8 + 5 = 13 x 50

Olympiacurl omvendt grep
LT: 12 x 27,5 TT: 12 x 30

Sumo beinpress
LT: 14 x 150 TT: 14 x 155

beinpress
LT: 9 x 160 / 4 x 170 TT: 9 x 165 / 3 x 175

Kabelcurlen gjorde jeg med ulik form, etter irettesettelse fra min DC-treningspartner. Holdte et mye bredere grep, og var en del tyngre. Kommer tilbake der neste rotasjon. Ellers økte jeg veldig fint i alle øvelser, selvom det må nevnes at olympiacurl reversegrip må være den underarmsøvelen (oversiden av underarmen) som jeg sliter mest med å øke i, da jeg sliter med å klare å holde stanga, på både den positive og negative delen av løftet.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #303 : 13. august 2006, 01:56 »
Are you not pumping IRON?

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #304 : 13. august 2006, 04:38 »
Kabelcurlen gjorde jeg med ulik form, etter irettesettelse fra min DC-treningspartner.

WinkWink
Hvor endte du opp i natt?
Nå er det vel power på g? Cheesy Blir trening i morgen forresten, må få med deg og morten (Y)

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor's DC-logg <Blasting>
« #305 : 13. august 2006, 12:20 »
Are you not pumping IRON?

Joda, men er vel litt slappere på logginga for tiden. For øyeblikket er jeg også i en fase hvor jeg bestemmer meg for hvordan jeg skal trene den neste tiden framover, og det har blitt lite kontinuitet i treningen min. Prøver fortsatt å ha progresjon , men det er ikke alltid det er sammenheng mellom alle øktene mine, så jeg venter med loggingen til jeg for fullt starter på nytt prog.

Haha, jeg og martin dro vel fra cinema i 3 tiden.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Halvor 5x5 Powerbuilding
« #306 : 21. august 2006, 15:15 »
5 x 5 Powerbuilding

Mandag 21/8 Dag 1

Knebøy
5 x 50
5 x 60
5 x 75
5 x 85
5 x 97,5

Benkpress
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 67,5

Foroverbøyd roing (75-90 grader)
5 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 50
5 x 55

Dips
7 x BW+10kg

Ez-curl
8 x 40
10 x 27,5

Første økta av Bill Starrs 5x5 nybegynner-viderekommen-program. Grei økt, tror ikke jeg kommer til å kjøre isolasjonsøvelser mer enn 1, maksimalt 2 ganger i uka.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #307 : 21. august 2006, 17:19 »
Blitt lei DC?

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #308 : 21. august 2006, 17:49 »
Er vel mer at jeg har innsett at jeg enda er ung, og at det kan være greit å prøve ut forskjellige ting. Dante selv er jo også streng på at han ikke vil at unge folk skal trene DC. Dette er selvfølgelig av flere grunner. Han anbefaler imidlertidlig at de starter med powerlifting/building, for å få en del masse før man kjører på med DC. Det er ikke sagt at DC ikke funker bra for unge generelt, men at for noen, vil det kanskje være greit å opparbeide seg en viss treningsmengde, for å tale hardkjøret DC medfører.

Har gode forhåpninger til både styrke- og masseøkninger av denne type trening. Dietten kjører jeg helt likt, som jeg gjorde når jeg trente Doggcrap og det har fungert utmerket.

Det har vel også vært et spørsmål om motivasjon, som allsider fikk meg til å prøve mer styrkeorientert trening. Tror mange av de store gutta som prøver DC, mer enn lenge nok har trent på forskjellige vis for å oppnå den størrelsen de har, og dc er kanksje akkurat det de trenger for å nå neste nivå.

Jeg vil først å fremst prøve å nå et grunnleggende nivå, og for å gjøre det må jeg finne ut hva som fungerer best for meg. Hva det er, vet jeg enda ikke. Men at kosten spiller en utrolig stor rolle, har jeg forstått og det tror jeg kommer til å hjelpe meg godt på veien opp i vekt.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #309 : 21. august 2006, 21:45 »
Høres ok ut, logg deg videre og fortell om hvordan det fungerer. Blir artig å lese Smiley
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #310 : 21. august 2006, 21:54 »
Way to go halvor! Cheesy Sterk bøy og curl på deg må jeg si Smile Er det A2G bøy btw?
Fortsett å kjør på nå da! Blir kanon dette her Deal

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #311 : 22. august 2006, 00:02 »
Høres ok ut, logg deg videre og fortell om hvordan det fungerer. Blir artig å lese Smiley

Ja det skal jeg gjøre Smiley Er alltid morsomt å prøve ut nye ting!

Way to go halvor! Cheesy Sterk bøy og curl på deg må jeg si Smile Er det A2G bøy btw?
Fortsett å kjør på nå da! Blir kanon dette her Deal

Ja bøy og curl er bra Smiley Tror nok det er tricep som har skylden for den dårlige benkinga mi i løpet av årene, og at jeg har 34cm armer.. Det er slettes ikke mye på 77kgs kroppsvekt, hehe!

Benken tror jeg, og håper jeg på at vil øke en del nå som jeg får trent det litt oftere (2-3 ganger i uka), og bøyen er enda grei.

Bøyen er så langt ned som kroppen min tillater. Det vil si godkjent dybde og vel så det (for å være på den sikre siden). Det høres kanskje ut som en unnskyldning, jeg har ikke problemer med å komme ned i godkjent dybde. Skal få filma. Ligger med forside lår godt under knehøyde, og kommer A2G dersom jeg står litt smalere, noe jeg pleier å gjøre på arbeidssettene Smiley
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #312 : 24. august 2006, 12:00 »
Onsdag 23/8 dag 2

Knebøy
5 x 49
5 x 61
5 x 73
5 x 73

Militærpress stående
5 x 20
5 x 27,5
5 x 32,5
5 x 37,5

Markløft m/ stopp i bunn
5 x 60
5 x 70
5 x 90
5 x 115
5 x 135

Chins
1 x 8
1 x 5

Rolig og fin start på markløften, var faktisk litt tungt med stopp i bunnen, men jeg håper på å komme meg opp til 160+ Cheesy Stående militærpress var en herlig øvelse! Hadde aldri tatt den før så starta rolig og satte 40kg som 5rm, selvom jeg tror jeg er god for rundt 50 dersom det var failure. Tror det kan være greit å lære seg bevegelsesbanen skikkelig. Har aldri kjent det så godt i skuldrene som jeg gjør nå Smiley Selvom det burde være en selvfølge velger jeg å skrive at chinsen ble utført med full strekk og liten stopp i bunnen, halvt sek eller noe slikt.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #313 : 24. august 2006, 12:31 »
Det ser ganske rått ut...  BB2
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #314 : 24. august 2006, 18:46 »
Tusen takk du  Smiley Er enda lett, er jo i starten av 5x5 oppsettet jeg har på excel! Skal se om jeg får lagt ut hele progresjonsplanen, og om ting går rett i morgen på trening skal jeg filme toppsettene til hver av øvelsene Cheesy
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!