Skrevet av Emne: Sv: skulderpress video s. 34  (Lest 59634 ganger)

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #345 : 22. oktober 2006, 18:56 »
For å skrive litt om treningsopplegget så har jeg nå styrketrening 2 ganger i uken, kombinert med jogging 2-3 ganger i uken. Er blitt veldig glad i jogging Smiley

Styrketreningene mine er basert på DC, og jeg kjører 2-3 sekunders negativer, og 1 sett pr muskelgruppe. Kjører kun store øvelser, selv om det er litt begrenset med vekter. Skråbenk med hantler kjører jeg nå med et par 31kgs vekter (jeg måtte innføre tregere negativer for å øke belastningen) og har nå 2kgs hantler som ligger oppå de igjen. Det går greit.. Får ikke trent mark og bøy fordi de ikke har nok vekter, men gjør det beste ut av ting.

For triceps går det i dips / franskpress / smalbenk, og for skuldre hovedsaklig skulderpress med hantler. Biceps trener jeg ikke, men trener chins for ryggbredde og ro-øvelser for tykkelse.

Glemte å skrive det over, men kjører helkropp de 2 gangene i uken. Øker godt, og vekta ligger på 79-80. Holder formen godt, og det er greit når det er så fint vær her.. Kan ikke se ut som en hvalross på stranda..

Kostholdet går også greit, etter jeg har vært her en måneds tid.. I starten var det litt vanskelig å finne ut hva man skulle kjøpe, men det går greit nå.. Maizena og proteinpulver etter trening. Har fortsatt karbkutt siste eller 2 siste måltider, men spiser ikke bare prot/fett prot/karb måltider. Skal prøve å få tatt et bilde snart, så formen blir dokumentert..

Stå på, tren hardt og spis godt! Hyggelig at folk enda dropper innom en gang i blant. Forresten så ser det ut som jeg blir her etter jul også. Skal ta det over nett i Spania om alt går etter planen.. Masse fine damer her, og de aller fleste er trenings- og kostholdsinteressert Cheesy 15 gutter og over 45 jenter, det funker helt bra..

Adios!
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget DagE

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 787

  • Et etterlengtet comeback!!! :)
SV: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #346 : 23. oktober 2006, 12:29 »
Det høres ut som en veldig flott tilværelse Grin
Det er jo tre damer på hver det der... Wink
Flott at du greier å holde formen Gull
Tren vel!

Treningsdagbok        Bildeprofil
Et lite steg hver dag....
Vekt 2008: 

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Halvor 5x5 Powerbuilding
« #347 : 05. desember 2006, 18:35 »
Tirsdag 5/9

Skråbenk med hantler
7 x 37

Chins
8 x BW + 5kg / 8 x 88/89kg

Knebøy
10 x 110 kg

Skråbenk
10 x 65

Skulderpress hantler
8 x 26,5

Foroverbøyd hantelroing
12 x 34,5

Dips
10 x BW + 10 / 10 x 93

Trener for det meste slik, varierer øvelser etter lyst. Varierer mellom knebøy/markløft annenhver gang, slik at de blir trent 1 gang i uken. Neste gang er det markløft, men jeg får fortsatt en annen øvelse for forside lår.

Morgenvekta varierer en god del fra treningsvekta og hender ofte jeg veier 83-84-85 på trening selvom jeg om morran veier ca 82-82,5.

Skriver for det meste opp toppsettene.

Om noen får panikk og syns det ser ut som ALT for lite øvelser, så må jeg bare få legge til at jeg har hatt veldig god framgang med lavt volum, og heller trene dette 2 ganger i uken. Jeg fortsetter så lenge jeg vokser og blir sterkere Cheesy
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Halvor trener helkropp
« #348 : 08. desember 2006, 20:36 »
Fredag 8/9

Benkpress
7 x 77,5  (pers)
7 x 77,5  (pers)

Chins
8 x BW + 6,25 kg / 8 x 90 kg (pers)

Hantelroing på benk
12 x 37 (pers)

Skulderpress hantler
10 x 26,5 (pers)

Foroverbøyd roing
8 x 70

Dips
12 x BW + 10 kg/ 10 x 93 kg

Beinpress

12 x 140
12 x 170

Nå som jeg trener helkropp, hender det at jeg trener annethvert sett med ulike muskelgrupper. F.eks går jeg fra 1. sett i benk rett til chins, før jeg tar 2. settet i benk. Slik gjør jeg med de aller fleste øvelsene, for å kutte ned på pausene. For ordens skyld skriver jeg bare opp hver enkelt øvelser hver for seg i loggen min Smiley

Trener litt på dagsform, men ikke verre enn at jeg trener et ekstra sett benk hvis jeg føler for det. Kjenner jeg at jeg er skikkelig tatt ut, kjører jeg kanskje 2 mindre øvelser for ryggtykkelse i stedet for markløft, den slags ting..
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Halvor trener helkropp
« #349 : 11. desember 2006, 19:09 »
Mandag 11/12

Skrå benkpress
10 x 70 (pers)

Chins
8 x BW + 7,5kg / 8 x 90,5kg (pers)

skulderpress hantler
9 x 27 (pers)

Nedtrekkemaskin
8 x 80 (pers)

Dips
9 x BW + 15kg / 9 x 98kg (pers)
Dropsett: 4 x BW

Knebøy
10 x 110

Mye bedre teknikk på bøyen enn sist gang. Får se om jeg skviser ut flere reps neste gang! Ellers føles det vanvittig godt ut å komme på treningene å bare øke mer og mer for hver gang. Fortsetter med dette så lenge det varer..

Har eksamen på onsdag i anatomi og fysiologi, og skal derfor ta fly til Oslo i morgen. Kommer tilbake på torsdags kvelden. Foreløpig ser det ut til at jeg ikke skal trene før på fredag igjen, grunnet eksamensfest på onsdagskveld.. Gidder ikke trene på torsdag da, tror jeg.. Blir godt med en halvveis pause uke.. Smiley

Y Fred ut...
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

Sv: Halvor trener helkropp
« #350 : 11. desember 2006, 19:22 »
Voldsomt så du perser da!  Shocked
Tror jeg skal prøve meg med en koseperiode med lavt volum fram til jul å se hvordan det virker Smiley

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Halvor trener helkropp
« #351 : 11. desember 2006, 20:18 »
Voldsomt så du perser da!  Shocked
Tror jeg skal prøve meg med en koseperiode med lavt volum fram til jul å se hvordan det virker Smiley

Grunnen til at jeg perser mye, er vel fordi jeg reduserer volumet en del. Kutter en god del ned på antall sett, både pr. øvelse, og pr muskelgruppe, og det virker tydeligvis bra. Trener litt på dagsform, slik at hvis jeg ikke føler at jeg har fått trent skuldrene nok, tar jeg et ekstra sett på dem.

Samtidig er det mange som reagerer at jeg tar så få sett. Men her trener jeg jo til failure, og jeg kjører tregere negativer enn andre, selvom jeg ikke tar like trege negativer som jeg gjorde på DC.

Måten jeg trener på nå, gir meg tid til MASSE mat, masse hvile, og persing hver trening. Det passer ypperlig, og det beste med alt, er at jeg fant ut av det ved en tilfeldighet, da jeg ville kutte litt ned på treninga, grunnet skole. Og så endte jeg opp med å ha bedre resultater enn før! Treningen er fantastisk gøy for tiden, og så lenge jeg øker, kommer jeg til å fortsette med dette. Er man i tvil om at lavt volum kan funke, bare se på HITmans dagbok, den er et fantastisk eksempel!

Takk for at du titta innom loggen min Smiley

edit: Noen av persene er fordi jeg ikke har trent øvelsene på en stund Wink
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Halvor trener helkropp
« #352 : 13. desember 2006, 19:27 »
Halla!
Jeg har funnet ut at jeg blir nødt til å betale flytur tur/retur Oslo selv, at jeg må overnatte i Oslo osv osv, så pga prisen turen vil koste, er du nå nødt til å overbevise meg om at jeg skal dra, for jeg har blitt litt usikker.
(!!!)

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Halvor trener helkropp
« #353 : 13. desember 2006, 22:54 »
Mandag 11/12

Skrå benkpress
10 x 70 (pers)

Chins
8 x BW + 7,5kg / 8 x 90,5kg (pers)

skulderpress hantler
9 x 27 (pers)

Nedtrekkemaskin
8 x 80 (pers)

Dips
9 x BW + 15kg / 9 x 98kg (pers)
Dropsett: 4 x BW

Knebøy
10 x 110

Mye bedre teknikk på bøyen enn sist gang. Får se om jeg skviser ut flere reps neste gang! Ellers føles det vanvittig godt ut å komme på treningene å bare øke mer og mer for hver gang. Fortsetter med dette så lenge det varer..

Har eksamen på onsdag i anatomi og fysiologi, og skal derfor ta fly til Oslo i morgen. Kommer tilbake på torsdags kvelden. Foreløpig ser det ut til at jeg ikke skal trene før på fredag igjen, grunnet eksamensfest på onsdagskveld.. Gidder ikke trene på torsdag da, tror jeg.. Blir godt med en halvveis pause uke.. Smiley

Y Fred ut...


Bra økt, mann.

Hadde ikke trodd du skulle være så sterk i bøy. Smiley

Hvordan gikk eksamen da? Har nettopp hatt eksamen jeg også blandt annet i Anatomi. Hehe, ber til Gud at jeg står på alt as. Tongue


Cheers.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Halvor trener helkropp
« #354 : 14. desember 2006, 01:05 »
Bra økt, mann.

Hadde ikke trodd du skulle være så sterk i bøy. Smiley

Hvordan gikk eksamen da? Har nettopp hatt eksamen jeg også blandt annet i Anatomi. Hehe, ber til Gud at jeg står på alt as. Tongue


Cheers.

Eksamen gikk bra... får jeg ikke B henger jeg meg Tongue ... hehe ... bøyen er grei... gleder meg til trening igjen! flytter til oslo i august og tenker hvor jeg skal trene da? Tongue
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Halvor trener helkropp
« #355 : 15. desember 2006, 19:58 »
Fredag 15/12

benkpress
6 x 80 (pers)

Chins
7 x BW + 10kg / 7 x 93,5kg (pers)

skulderpress hantler
7 x 29,5 (pers)

Skråbenk
7 x 70

Sittende roing
11 x 70
5 x 70 (dette settet kom først etter foroverbøyd roing med hantler)

Foroverbøyd en arms hantelroing
8 x 42 (PERS!!!)

Leg extension / benstrekk

8 x 80
8 x 100
6 x 100 (dette settet kom etter settet med liggende lårcurl)

Liggende lårcurl
8 x 55

Har hatt eksamen denne uken, og har derfor ikke fått trent siden mandag.. Men var godt med pausen. Merker jeg begynner å komme ned på repsa nå, og er kanskje på tide å øke reps eller ta en liten pause før jeg øker reps. Var ute på eksamensfest på onsdag, og syns derfor jeg var litt slapp i fisken i dag.. Hadde en relativt god økt uansett, men var litt lavt på repsa på enkelte øvelser.. Smiley

Benken var veldig tung, men har aldri reppa med 80kg på stanga før, så det var morsomt Smiley Skulderpressen var vanvittig deilig og kjentes god ut, gleder meg til å øke repsa der! Sittende roinga var og veldig lett i forhold til sist jeg trente den øvelsen (flere måneder siden og 7,5kg mindre siden. Hantelroinga vil jeg trene neste gang med samme kg, og prøve å se om jeg får bedre kontakt! Leg extension la jeg merke til IKKE var i det hakket som gir størst R-O-M, så jeg fikser det neste gang. Tror fortsatt jeg ville greid 8 på 100 kg, kanskje bare ikke flere sett..

Buenas noches
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Halvor trener helkropp
« #356 : 15. desember 2006, 20:16 »
Veldig gode økter, knebøyen er jo veldig bra Cheesy

og ikke minst markløften Grin den var fin Cheesy

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Halvor trener helkropp
« #357 : 15. desember 2006, 20:32 »
Halla!
Jeg har funnet ut at jeg blir nødt til å betale flytur tur/retur Oslo selv, at jeg må overnatte i Oslo osv osv, så pga prisen turen vil koste, er du nå nødt til å overbevise meg om at jeg skal dra, for jeg har blitt litt usikker.
(!!!)

Hmm la meg se! Jeg vil nok tro at vi får deg til å bo GRATIS på hotellet.. det koster egentlig en bitte liten sum å ha folk på besøk, men det pleier vi å ordne når folk har fått besøk..

Ellers får vi nå i første omgang bare se om du finner noen billige tur retur til oslo biletter, så kan vi se om ikke jeg heller kan betale den ene, om den ikke er svindyr.. hvis ikke kan vi jo se om det er noen datoer senere, hvor bilettene er billige (?)
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

Sv: Halvor trener helkropp
« #358 : 17. desember 2006, 01:49 »
vurderer om jeg må logge volumet mitt i tillegg (sets x reps = totalt volum i kg).. Tror det vil være en bedre måte å styre progresjonen etter.. Er avogtil vanskelig å se at 7 x 29,5 er dårligere (altså mindre totalt løftet) enn 8 x 26,5 ..
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Halvor trener helkropp
« #359 : 18. desember 2006, 15:43 »
Hmm la meg se! Jeg vil nok tro at vi får deg til å bo GRATIS på hotellet.. det koster egentlig en bitte liten sum å ha folk på besøk, men det pleier vi å ordne når folk har fått besøk..

Ellers får vi nå i første omgang bare se om du finner noen billige tur retur til oslo biletter, så kan vi se om ikke jeg heller kan betale den ene, om den ikke er svindyr.. hvis ikke kan vi jo se om det er noen datoer senere, hvor bilettene er billige (?)

Det som er bra med den uken der, er at jeg er blitt garantert fri. Enten blir det perm, eller så _får_ jeg perm. Det blir ca 2,5k tur-retur + turen tur/retur tromsø på ca 1k. Er altså ikke _så_ galt, så bare si noe fint om oppfylt kjøleskap osv, så er jeg sikkert overbevist Wink Ellers høres jo en liten billett veldig hyggelig ut selfølgelig.
Talast på inet om ikke lenge. Skal henge mye her disse dagene (planlegger jeg). Kveldene that is.

kos ^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!