Skrevet av Emne: Tips til trening hjemme.  (Lest 1218 ganger)

Utlogget warwick

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Tips til trening hjemme.
« : 22. september 2005, 14:07 »
Prøvde å søke, men klarte ikke finne svar på det jeg lurer på..

Har hatt en del knetrøbbel (menisk) det siste året, så har blitt mindre fysisk aktivitet. Har nå innsett at trening må til. Har ønske om både økt kondisjon og økt muskelmasse. Greia er, jeg har ønske om å trene mest mulig hjemme. Pga. kneet er løping utlukket, så har sett for meg en spinningsykkel evt. romaskin som kondisjonstrening. Har manualer/hantler.
Så kommer spørsmåleene:

Hva og hvordan bør det trenes for å forbrenne litt fett, øke kondisjonen samt bygge muskler.
Hvordan bør kostholdet se ut (mye/lite mat i første omgang. Har det noe hensikt med proteinpulver osv. enda)?
Klarer jeg meg med manualer, eller er kanskje benk kjekt, evt bare stang m. vekter?
 
Noen innspill, og jeg er svært takknemlig!

Er 187cm, 85 kg. 21 år.

Kim Dalen

  • Gjest
SV: Tips til trening hjemme.
« #1 : 22. september 2005, 14:39 »
En stang med noen vekter hadde ikke vært dumt fordi du får et litt større utvalg av øvelser du kan ta. Proteiner hjelper med å bygge muskler, men det er også viktig å spise sund mat samt få i seg nok karbohydrater og sundt fett. Hvis du vil forbrenne fett kan du starte dagen med en gåtur, siden kan du kjøre noen kardio øvelser senere på dagen hvor du kan øke kondisjon.

Hvis du vil bygge muskler er det viktig å spise mye mat. Da blir det igjen vanskelig å ta av seg fett, hvis det er et mål du har... Men nå er det også snart vinter,dvs bulke periode slik at du kan spise mye nå og bygge muskler å kjøre hardere på kardio mot sommeren og deffe  av det meste av fettet du evt har da.

Vil likevel anbefale å kjøre noen søk her på forumet (ser du har gjort det allerede) men de fleste spørsmål er allerede nevnt mer enn en gang en eller annen vei her, og svar er det nok av Smiley

Lykke til!

Utlogget elnan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

SV: Tips til trening hjemme.
« #2 : 23. september 2005, 20:01 »
Ross Enamait er kjempegod på hjemmeøvelser der du ikke nødvendigivs trenger noe annet enn litt vilje og tid.
Har noen av bøkene hans på pdf med illustrasjoner av øvelser og oppsett+ masse tips og mat osv osv.
PM meg så kanskje jeg kan finne en måte og få sendt de til deg Wink

Her står det litt om han -> http://www.warriorforce.com/meetross.html

Utlogget Andrew!

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

SV: Tips til trening hjemme.
« #3 : 04. oktober 2005, 10:45 »
skal du bli stor må du spise mye, og spiser du mye, går du også mye opp i vekt, anbefaler deg å ta en lang gåtur om mårran før du spiser frokost, da øker du ikke i fett%
Og ang. utvalget ditt kommer helt ann på hvordan muskler du har lyst til å trene Wink er det bare armer holder det med noen manualer, men vil du trene bryst osv, bør du vel skaffe deg en benk
peace out!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!