Skrevet av Emne: Ferdig!  (Lest 1267 ganger)

Utlogget xerion

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 396
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 396

  • kroppen min er som chili.. STERK!
Ferdig!
« : 22. september 2005, 23:51 »
Da var jeg endelig ferdig i militæret! Cheesy
Så nå skal jeg ha fri i to uker, så blir det tur til Kemer i Tyrkia og etter det blir det bånngass med trening igjen Smiley
Jeg har prøvd noen ganger mens jeg var i leiren men jeg var alltid så trøtt etter endt tjeneste at soving var nesten det eneste som fristet Wink

P.S: Garden rocks! Wink

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

SV: Ferdig!
« #1 : 23. september 2005, 17:21 »
Var kjekt i militæret altså? Kan du forklare en vanlig dag i militæret?
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget pauli

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 294
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 294

  • Eksplosiv!
SV: Ferdig!
« #2 : 23. september 2005, 17:32 »
Dimmiterte 29 Juni fra Garden Smiley
"Chicks digg scares, pain heals, glory last forever!!"

Utlogget fiskebein

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

  • utlegg 54
SV: Ferdig!
« #3 : 23. september 2005, 17:56 »
jeg møtte aldri opp på sesjonen,de prøvde å få tak i meg i 2 år,nå hører jeg ikke noe mer fra de.dette hadde nok ikke godt for 30 år siden hehe.hvis jeg noen gang må dit skal jeg sigle å spille mongo.det blir ikke noe penger av militæret.bare bortkasta tid

Utlogget xerion

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 396
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 396

  • kroppen min er som chili.. STERK!
SV: Ferdig!
« #4 : 26. september 2005, 00:55 »
I rekruttperioden er det felt tjeneste der du lærer grunnleggende militærferdigheter fra kl 0800-1600 fra mandag til torsdag. Fredag pleier å være en kort dag med permoppstilling kl 1430-1445.
Denne perioden varer i ca 2-3 mnd, vanligvis i 3 og skal fungere som en nedbrytende periode!!
Men så snart du flytter over til Huseby Leir i Oslo forandrer alt seg.

Der må du gjennom en gardeperiode som varer fra 0800-1600. Så blir det evt. kveldstjeneste med befal eller egentrening til kl 2000. Da blir du lært opp til å bli en gardist. Altså masse sluttet orden trening, med og uten våpen. Du lærer alt fra vending til marsjering osv. En hard og krevende periode som viser seg å være verdt innsatsen når du en dag står foran slottet Smiley

Så kommer hverdagen ann på hvilket kompani du havner i. Om du får velge hvilket kompani du vil til kommer ann på når innryksdatoen din er.
Jeg var i 5.gardekompani og er stor fornøyd med tjenesten. Jeg kunne ikke tenkt meg å være en annen plass. Du er jo trossalt i oslo! Wink Jeg er fra Haugesund, så forandring var stor på en veldig positiv måte.
Men uansett, en dag varer fra 0800-1530 hver dag. Du lærer masse, hvis du vil såklart! Motivasjon får du når ser hvor du faktisk befinner deg.

Og ikke tro at rekrutten kan være lettere en annen plass, den er lik for alle!

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: Ferdig!
« #5 : 26. september 2005, 01:01 »
Hvordan er det med maten? Får man tid til å spise skikkelig? Hvordan er opplegget med matpauser osv? Fortell, fortell..! Smiley
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Ferdig!
« #6 : 26. september 2005, 01:09 »
0800 - 1530, høres jo rett og slett herlig ut. Ikke lange dager, det. Smiley

Utlogget pauli

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 294
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 294

  • Eksplosiv!
SV: Ferdig!
« #7 : 26. september 2005, 12:57 »
Du må jo opp 6.15 å vaske og spise, så er det inspeksjon av vask rundt 7.30..Selve tjenesten starter ikke før 8, men man starter jo på en måte kl 6.15...Jeg sluttet selv omtrent aldri før 4 når jeg var i Garden. Og når man har vaktuke har man LITE fri..feks fra en står opp om morningen til man kommer hjem fra vakt er det omtrent 36 timers tjeneste med mellom 3-5 timers søvn, avhengig av forskjellige ting.

Slogum: Under rekrutten får du såvidt tid til å spise, alt er stress! Men etter man har blitt gardist har man som regel ok tid til å spise!
"Chicks digg scares, pain heals, glory last forever!!"

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: Ferdig!
« #8 : 26. september 2005, 13:29 »
Eller hvis man er i storm; opp kl 0600 mandag morgen-reise ut i skauen ca kl 0830. Tilbake i leiren Fredag kl 1500, og reise hjem til helga. Og sånn går jo dagan....
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget maaagnus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 294
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 294

SV: Ferdig!
« #9 : 26. september 2005, 17:15 »
Hvordan rekrutt har tjenestetid fra 0800 til 1600? Jeg var ferdig med rekrutten for 3 uker siden. Vi var aldri ferdig til middag for å si det slik. om vi var heldig var vi ferdig klokka 8. hadde tjeneste til klokka 2 på natta ved noen anledninger, og vi sto ved jevne mellomrom opp hall5 for å ha fysisk fostring. GØY!  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!