Skrevet av Emne: Hva heter denne effekten?  (Lest 2554 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Hva heter denne effekten?
« : 23. september 2005, 00:17 »
Jeg har et "Bioflow Sport" magnetbånd som jeg har rundt håndleddet. Jeg kjøpte det opprinnelig når jeg hadde vondt i håndleddet, siden jeg da ønsket å teste alt mulig og umulig for å bli bra. Om det ikke funket så var utseende på den bra, så den fungere som et slags smykke.

Så til effekten. Jeg fikk ingen bedring av å bruke båndet, og heller ingen forværring,  men flere ganger opplevde jeg å få en bedring etter at jeg tok det av! Finnes det noe slags vitenskapelig uttrykk for dette? Det er vel hverken placebo eller reverse placebo.

Jeg vet ikke om dette kan være en lignende effekt som i yoga/meditasjon. I meditasjon er det vanlig at man forsøker å fokusere eksklusivt på en spesifik ting, som f.eks pusten,  men uten å tenke på andre ting. Dette er vanskelig, men man kan oppleve at når man strever med dette og til slutt tenker at man gir opp forsøket, så faller plutselig alt på plass, og man klarer å fokusere bare på pusten. Det er en eller annen positiv effekt i det å gi opp eller å gi slipp på noe. Jeg lurer på om dette også kan gjelde for ting man prøver for å bli bedre av skader? Hvis man f.eks har stor tro på at noe skal funke, men så funker det ikke, man slutter med det og "gir opp" eller gir slipp på det, og så svarer kroppen med å lege seg selv?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Hva heter denne effekten?
« #1 : 23. september 2005, 17:40 »
Jeg tror all denne soyaen har gått deg til hodet! Du tenker for mye;)
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!