Skrevet av Emne: Hvordan?  (Lest 950 ganger)

Utlogget basicinstict

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Hvordan?
« : 23. september 2005, 19:57 »
Jeg har fettprosent på ca 20%. Ønsker å øke min styrke, men samtidig miste fett. Til 12-13%.. Hvordan burde jeg legge opp kosthold og cardio? Er 167cm og nærmere 80kg.

Utlogget Richard

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 313

  • Impossible is not a fact. It's an opinion.
SV: Hvordan?
« #1 : 23. september 2005, 19:59 »
Jeg har fettprosent på ca 20%. Ønsker å øke min styrke, men samtidig miste fett. Til 12-13%.. Hvordan burde jeg legge opp kosthold og cardio? Er 167cm og nærmere 80kg.
det er veldig vanskelig å gjøre det samtidig, ta deg en bulk først å få mer muskler, så tar du deffen før sommern Smiley

andreassk

  • Gjest
SV: Hvordan?
« #2 : 23. september 2005, 20:01 »
Ville egentlig gjort det motsatt. På bulk kan du få vanvittige spisevaner! Desutten vil det være mye mer artig å se musklene vokse på en kropp med mindre fett! Snakker bare om erfaringer her jeg nå;) Lykke til!

Utlogget onakosano

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 607
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 607

  • "e d vilje, e d vei!!!"
SV: Hvordan?
« #3 : 23. september 2005, 20:07 »
desto mere % du har desto tidligere på deffen starte...

bulken jeg er på nå kommer til å gi meg en skikkelig fettprostent, men sikkert litt muskler også. hva er det verste som kan skje? hvis du har overflødig med fett så vil musklene komme lettere de..
tren og spis som en gud, calorier er en god til når vintern kommer... så kan du sette deg er REALISTISK mål for sommeren, f.eks, du vil ha mere muskler og mindre % så kan du være superstriks og f.eks: ta inn kalorimengden en person på 78kg skal ha i seg daglig når det nermer seg  februar.. hiv inn cardio(regner med du veier mere enn 80 når du starter deffen), hold det gående til du veier 78 kg så ser du hvor mye muskler du har...
i mitt tilfelle så skal jeg bulke til jeg er 100 kg(lurer på om jeg skal stå over sommerdeffen  06 og dra den skikkelig) så deffe ned til 90 etterpå...
tenk den styrken jeg har på 100kg da! og hvor kjipt det blir når jeg er 90kg og skal starte på igjen Sad    hehehhee.. Cheesy
maks:                                    
benk: 150kg x 1 RAW              
markløft: 210 x 1 RAW           
knebøy: 160kg x 1 Bind          
Treningsveileder, NIH
Kettlebells instruktør
Kostholdsveileder

 Loggbok
 profil

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Hvordan?
« #4 : 23. september 2005, 21:05 »
Jeg ville gjort følgende:

Tren som en styrkeløfter, eventuelt kjør DC-stil, da du uansett må ha grunnstyrken for at skal kunne vokse og bli sterk på sikt.

Tren annenhver dag eller 3 ganger i uka og legg inn kardiotrening dagene i mellom. La en dag være fridag. På kardiodagene bør du minimum kjøre 45 minutter med løping, sykling osv. eller aller helst anvende gerillia-kardio. Dvs. intervall-trening. Hvis du vil ha mer fri kan du kjøre intervall etter styrketreningen.

Hold unna karbohydrater  på treningsfrie dager, men innta karbs direkte etter trening på treningsdager. Kutt matinntak tidlig på kvelden.

Husk å få i deg tilstrekkelig med sunne fettsyrer, da kroppen må ha noe å forbrenne uten karbohydrater tilgjengelig. Høyt proteininntak!

Treningsloggen min finner du her

Utlogget Richard

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 313

  • Impossible is not a fact. It's an opinion.
SV: Hvordan?
« #5 : 23. september 2005, 21:14 »
Jeg ville gjort følgende:

Tren som en styrkeløfter, eventuelt kjør DC-stil, da du uansett må ha grunnstyrken for at skal kunne vokse og bli sterk på sikt.

Tren annenhver dag eller 3 ganger i uka og legg inn kardiotrening dagene i mellom. La en dag være fridag. På kardiodagene bør du minimum kjøre 45 minutter med løping, sykling osv. eller aller helst anvende gerillia-kardio. Dvs. intervall-trening. Hvis du vil ha mer fri kan du kjøre intervall etter styrketreningen.

Hold unna karbohydrater  på treningsfrie dager, men innta karbs direkte etter trening på treningsdager. Kutt matinntak tidlig på kvelden.

Husk å få i deg tilstrekkelig med sunne fettsyrer, da kroppen må ha noe å forbrenne uten karbohydrater tilgjengelig. Høyt proteininntak!


tviler på at han får så mye mer muskler a dette men.. fettprosenten minker vell..

Utlogget Andrew!

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

SV: Hvordan?
« #6 : 26. september 2005, 18:38 »
gå deg en lang tur om mårran, før du drar på skole\jobb, da mister du fett% + du blir mer opplagt til skole\jobb  Grin
peace out!

Utlogget Richard

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 313

  • Impossible is not a fact. It's an opinion.
SV: Hvordan?
« #7 : 26. september 2005, 19:15 »
gå deg en lang tur om mårran, før du drar på skole\jobb, da mister du fett% + du blir mer opplagt til skole\jobb Grin
for de som har tid til det så .. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!