Skrevet av Emne: Nettop begynt og trene!  (Lest 2179 ganger)

Utlogget a-ha

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Nettop begynt og trene!
« : 27. september 2005, 17:30 »
Heisann, er en gutt på 16 og har nettop meldt meg inn i studio. Trent der i ca 1 mnd, uten noe prog. Ops   

Trener ikke bare for og bli større, men ønsker også og senke fett % og se tynnere ut(ikke på en spinkel måte, men har en liten vom dere nede jeg vil bli kvitt what

Hittil har jeg trent 3-6 dager i uken, varierer veldig, og trent overkropp hver gang og bein ca annenhver gang, noe jeg etter og ha lest her har funnet ut at er feil?

Jeg har trent en del tidligere, løping etc men aldri vekter.. Men har ikke følt meg noe "ødelagt" etter har og intensiv trening..

Det jeg trenger hjelp til her er treningsprogram og hvordan og senke fett%.

Går 15 min til skolen hver morgen, har hørt det er bra og gå om morgenen men er det nok?

Takk for alle svar.

Utlogget HeY oH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

SV: Nettop begynt og trene!
« #1 : 27. september 2005, 17:36 »
Siden du er ny så kan du starte på ett fullkroppsprogram som ligger her på forumet.. For å senke fettprosenten,må du innta mindre kalorier enn du forbruker.. Det er masse poster om dette på forumet.. 15 minutt er ikke rare biten Wink
If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize...

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Nettop begynt og trene!
« #2 : 29. september 2005, 12:47 »
Er i hvertfall ikke nok hvis du spiser frokost, noe du uansett bør. Men ta deg feks en joggetur på 30min. før frokosten.

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Nettop begynt og trene!
« #3 : 29. september 2005, 13:57 »
det holder nok å ta en gåtur på 45 minutter med rask gange. Ikke slit deg for mye ut før du har fått noe som helst næring
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
SV: Nettop begynt og trene!
« #4 : 01. oktober 2005, 10:50 »
Er i hvertfall ikke nok hvis du spiser frokost, noe du uansett bør. Men ta deg feks en joggetur på 30min. før frokosten.

Trur folk overdriver litt her. Ingen ting skjer plutselig. Og se bra ut, selv om du har noen ekstra kilo og bli kvitt tar tid. Det er det berømte ordtaket "og skynte seg sakte" som er ideelt når det gjelder trening. Ikke bli helt besatt av og fjerne de kiloene. Når du har noen ekstra kalorier på kroppen din så har du et stort pluss til en som ikke har en fettprosent i det hele tatt på kroppen sin. Du forbrenner også kalorier/fettprosent ved styrketrening. Har jeg vært deg så ville jeg ha pratet med en av trenings instruktørene din, og be han sette opp et helkroppsprogram som du trener rundt tre gang i uker. Samtidlig som du trener styrke tre ganger i uka, så kan du trene kardio 1-2 ganger i uka. Prøv og få litt hvile (48timer) på hver muskel. Det med en spaser tur om morgenen er aldri dumt. Men hele poenget med det med at du skal øke forbenningen er at du tar en liten joggetur på 10-15 min før frokost. Men husk!!! Du må ikke skulke frokosten. Smiley Lykke til
Bob have spoken.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Nettop begynt og trene!
« #5 : 01. oktober 2005, 11:05 »
Prøv dette du: (skrevet av Number 1)
KROPPSBYGGING:

Fullkroppsprogram for nybegynner.

Beinpress
Rygghev
Roing med manualer
Nedtrekk
Biceps curls m/manualer
Benkpress
Skuldepress m/ manualer eller maskin
Pushdowns
Crunch

Kjøres 3 ganger per uke (mandag-onsdag-fredag) og 3 sett à 12-15 reps per øvelse.
Ta 2 oppvarmingssett på hver muskelgruppe.

I tilegg må du huske å få i deg mye proteinrik mat. kjøtt, egg, fisk osv Smiley
Som Mr. Incredible sier så er det ikke dumt med 2 kardio dager i uka heller hvis du vil bli slankere. Å gå tur før frokost er en vinner når det kommer til fettforbrenning. stå opp 1 time tidligere enn vanlig, gå i 30-45minutter (litt raskere enn vanlig gange) og så drar du hjem, dusjer og spiser frokost. Lykke til
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Andrew!

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

SV: Nettop begynt og trene!
« #6 : 04. oktober 2005, 10:29 »
15 min holder nok ikke hvis du har tenkt å gå ned i fett%, da må du nokk gå bortimot 1 time hver dag før du drar på skolen, itilleg kan du ta deg en joggetur litt senere på dagen. Du er nesten nødt til å skaffe deg en treningsprogram, anbefaler sterkt ryp: http://www.tn.no/default.asp?go=trening&show=kalkulator så starter du med grunnprogrammet
peace out!

Utlogget Bob The Builder

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

  • Training is pain for pleasure
SV: Nettop begynt og trene!
« #7 : 06. oktober 2005, 20:43 »
15 min holder nok ikke hvis du har tenkt å gå ned i fett%, da må du nokk gå bortimot 1 time hver dag før du drar på skolen, itilleg kan du ta deg en joggetur litt senere på dagen.

Jeg er ikke enig i alt det der. Merk de tre T'ene, Ting Tar Tid. Er ingen haste sak med og fjerne kiloene. Som sagt lengre opp så har du store fordeler med styrke trening når du har noen kilo for mye. En som er mere erfaren kan sikkert forklare det bedre enn det jeg kan. Men jeg er ganske sikker på at det er riktig Smiley
Bob have spoken.

Utlogget kesse

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

SV: Nettop begynt og trene!
« #8 : 06. oktober 2005, 20:56 »
er vel ingen fordeler ved å ha ekstra kiloer på kroppen når man trener vekter?Fett kan ikke omdannes til muskler. Det er inntak kcal som er viktig for å vokse.

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Nettop begynt og trene!
« #9 : 07. oktober 2005, 09:26 »
15 min holder nok ikke hvis du har tenkt å gå ned i fett%, da må du nokk gå bortimot 1 time hver dag før du drar på skolen, itilleg kan du ta deg en joggetur litt senere på dagen. Du er nesten nødt til å skaffe deg en treningsprogram, anbefaler sterkt ryp: http://www.tn.no/default.asp?go=trening&show=kalkulator så starter du med grunnprogrammet

Konseptet Gerilja kardio knuser vel denne påstanden helt. Benytter man dette konseptet vil det holde med økter på 12 minutter tre ganger i uka som inkluderer oppvarming. Sjekk ut programmet her http://www.iform.no/pub/art.php?id=23. Ryp er et meget bra konsept som også jeg kan anbefale på det sterkeste.

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Nettop begynt og trene!
« #10 : 07. oktober 2005, 11:56 »
15 min holder nok ikke hvis du har tenkt å gå ned i fett%, da må du nokk gå bortimot 1 time hver dag før du drar på skolen, itilleg kan du ta deg en joggetur litt senere på dagen. Du er nesten nødt til å skaffe deg en treningsprogram, anbefaler sterkt ryp: http://www.tn.no/default.asp?go=trening&show=kalkulator så starter du med grunnprogrammet
En time er for mye. 30-45min rask gange holder massevis.

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Nettop begynt og trene!
« #11 : 07. oktober 2005, 17:35 »
er vel ingen fordeler ved å ha ekstra kiloer på kroppen når man trener vekter?Fett kan ikke omdannes til muskler. Det er inntak kcal som er viktig for å vokse.

Det er ingen fordel å være overvektig når man løfter vekter! Men en ganske ideell kroppsfett % for å bygge muskler er ca 12-16%.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: Nettop begynt og trene!
« #12 : 07. oktober 2005, 18:56 »
Seff er det en fordel å være litt overvektig Grin Man har mindre skaderisiko!
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!