Skrevet av Emne: Noen som vil hjelpe meg litt...?  (Lest 734 ganger)

Utlogget Lianka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

Noen som vil hjelpe meg litt...?
« : 03. oktober 2005, 19:28 »
Jeg vet at det finnes masse sånne type spørsmål, men vil veldig gjerne ha noen kommentarer på dette...   Smile
Har startet med dette programmet. Det er for å få ett bedre grunnlag, så setter jeg opp 4-split etterhvert. Det funger foreløpig bra for meg, men har lest litt og lurer på hvordan f.eks treningsmengden ser ut?

Trener annenhver dag, kanskje 2 fridager når jeg føler for det eller passer seg slik.. Tar tilsammen ca 1 1/2 time med oppvarming, noen dager kjører jeg ett lettere program og trener mer cardio istedet. Har fra før ikke veeldig bra treningsgrunnlag, men har trent styrketrening før om åra... (For the record; jente på 26 år, 1.70, ca 90-92 kg og ønsker å gå ned i vekt, og få mer markerte muskler...).

LÅR:
- Benpress x kg 12-10-8 reps x 1
- "Lårpress inn" 35 kg 12-10-8 reps x 1
- "Lårpress ut" 35 kg 12-10-8 reps x 1
LEGG:
- Legg extention 15 kg 12-10-8 reps x 1
- Tå hev  - kg 12-10-8 reps x 1
- Legg curls 10kg 12-10-8 reps x 1   
RYGG:
- Sittende roing 15/20 kg 12-10-8 reps x 1
- Flyes
BRYST:
- Kabel krysstrekk 20 kg 12-10-8 reps x 1
- Brystpress maskin 15kg 12-10-8 reps x 1
SKULDRE:
- Nedtrekk bak nakke 20 kg 12-10-8 reps x 1
ARMER:
- Biceps curl/hammercurl m/hantler  1,25kg 12-10-8 reps x 1
- Enarms tricepspress over hode m/hantler 1,25kg 12-10-8 reps x 1- Underarms curl m/ hantler 2,5 kg 12-10-8 reps x 1
- Omvendt underarms curls m/hantler 2,5 kg 10-8 reps x 1
MAGE:
- Magemaskin 30kg 20-15-10 reps x 1
- Benhev 5-5-5 reps x 1

Er det noe jeg burde endre på? Ta mer/mindre av? Blir kjempeglad for alle kommentarer og innspill!!!  Cheesy

Utlogget Anine

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

SV: Noen som vil hjelpe meg litt...?
« #1 : 03. oktober 2005, 19:51 »
For det første hvor er kondisjonen???den fettforbrennende treningen?de musklene du vil bygge vil legge seg undet fettet (dessverre) vanskelig å vurdere ett treningsprogram uten å vite noe om kosthold...men du bør/må spise mindre enn du forbrenner hvis du har planer om å miste fett...er ikke fysisk mulig å forandre muskler til fett...fettet må forbrennes og muskler bygges opp av proteiner og evnt noe karb.(ikke fett).vil uansett anbefale deg å legge inn noe kondisjon ett par dager i uken for å lette fettforbrenning.men supert å få med styrke og altså... Grin

Utlogget Lianka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2

SV: Noen som vil hjelpe meg litt...?
« #2 : 03. oktober 2005, 20:08 »
Takk for svar! Smiley Ahh.. ja, jeg ser det nå, glemt å skrive ned det.. Beklager  Undecided
Jeg har allerede gått med 10 kg ved å legge om kostholdet, så kort fortalt spiser jeg ganske normal, unner meg godis i helgene, ellers streng med meg selv i uka. Prøver å få til hver 4. time og ikke spise sent på kvelden.. Dette i samarbeid og under oppfølging av lege også. (Tar forresten proteintilskudd etter hver treningsøkt, triple whey fuel).

På 1-2 av dagene bruker jeg mer tid på kun cardio og kjører en ganske lett styrke økt, om jeg ikke har vært på spinning eller lignende da. Ellers prøver jeg å skvise inn kondisjonstrening under oppvarmingen på de resterende øktene i uka, passer da på å gå meg ned igjen og tøye godt før jeg setter igang med å trene styrke.. Smiley Burde jeg lagt det opp annerledes?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!