Skrevet av Emne: Sticky : Skuldersmerter? Les her...  (Lest 69700 ganger)

Utlogget chrisbje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

SV: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #15 : 07. juli 2006, 02:17 »
Kjenner jeg har en litt mer "stikkende" smerte i venstre skulder. Det er ikke noe som plager meg når jeg trener men det er en smerte som kommer ved bestemte bevegelser, for eksempel om jeg legger armen mot magen og presser innover, eller åpner dører osv. Egentlig noe jeg skulle vært foruten. Noen som vet hva dette kan være ? Virker som det kan være en betennelse men håper helst ikke det, ligger vel i støttemusklene.

Utlogget vegpeg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #16 : 22. august 2006, 23:10 »
Har selv slitt med skulder problemer og måtte slutte med håndball. Eneste som hjalp for meg var 6 månder hvile.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #17 : 23. august 2006, 08:29 »
Har selv slitt med skulder problemer og måtte slutte med håndball. Eneste som hjalp for meg var 6 månder hvile.

Prøvde du å tøye, for eksempel? Det kommer jo an på hvor i skuldera det satt, men...
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget TheFonz

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 939
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 939

SV: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #18 : 11. september 2006, 23:27 »
Mange som har skulderplager kan faktisk fjerne \ minke problemene sine ved å trene opp baksiden av skuldrene, dette fungerte utrolig bra for meg.

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1053531
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1055409
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1153915

Utlogget Eriksen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

SV: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #19 : 27. september 2006, 22:48 »
heisann Grin

jeg har akkurat hatt et lite brudd i AC leddet. og dette kom av at jeg trenet skrå benk med manualer. jeg hadde varmet opp og kjørt serie på vanlig benk. og så på den siste repetisjonen knapp det i skulda. jeg dro da til legen sånn at han fikk sett på det. men jeg fikk ikke no innformasjon om hvordan jeg skulle trene etter at jeg hadde hvilt den i 3 uker. er det noen som kan svare på det??? biggrin

Utlogget Hardbody82

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

SV: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #20 : 03. oktober 2006, 12:40 »
Meget bra proteinpulver mot skulder smerter som anbefales er gelenkplan fra Multipower! Er også genialt mot senebet. Koster lite, og smaker godt!

Utlogget aronzn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

SV: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #21 : 24. oktober 2006, 08:55 »
Jeg slet med skulderene etter mange år med benkpress. For 1 år siden begynte jeg med boxing, og etter bare noen uker ble jeg kvitt alle skuldersmerter! Har aldri sluttet med benkpress. Kjører 4 x 4.
Sliter du med skuldrene og/eller ønsker å komme i god form? begynn med boxing! Lenge siden jeg har hvert så bevegelig i skuldrene som nå.
Benkpress: 160 kg.
Markløft: 200*4 kg.
Knebøy: 185kg.

Arnold: " When my muscles say no, I say YES!"

Utlogget burn?

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #22 : 17. mars 2007, 18:37 »
hvor finner jeg DC øvelsene??
No pain, No gain;)

Beste løft:
benkpress: 80kg
markløft:
knebøy: 110kg

Utlogget burn?

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #23 : 17. mars 2007, 18:43 »
ta et kosteskaft\tau\tvinna badehåndkle og hold det forran brystkassa med bredt grep. Løft armene oppover og roter til kosteskaftet er bak ryggen. Vær litt forsiktig i begynnelsen før musklene "våkner" og "skjønner hva som skjer". Før armene opp igjen og tilbake forran brystet. Gjør dette sakte og kontollert 50 ganger pr dag. Jeg gjør selv denne øvelsen og den har hjulpet meg mye med mine skulderplager, da den øker bevegligheten i skulderleddet og styrker musklene knyttet til rotator cuff (fire små muskler mellom skulderbladet og overarmen)

God bedring


anbefaler dette til dere som har plager i skuldre! jeg ble mye bedre rett etter jeg tok øvelsen 30 repetisjoner Cheesy
No pain, No gain;)

Beste løft:
benkpress: 80kg
markløft:
knebøy: 110kg

Utlogget Lille-My

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 58

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #24 : 20. mars 2007, 07:12 »
Og skuldre som "knaker" ved litt ekstra belastning, gjør man hva med....? Kommer liksom aldri igang skikkelig med skuldre!! Noen gode råd..?
Noen ganger må man bare si :FUCK IT

Utlogget Force

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 412

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #25 : 23. april 2007, 20:08 »
Har fått noe vondt i høgre skulder nå:/ det er mere en "ekkel" smerte liksom..?? Kjenner at det gjør vondt i muskelfestet når jeg løfter ting ut til siden og fremfor meg. Noen som vet hva dette kan være??
Han jeg trener hos sa at det kan være betennelse i slimposen..?

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #26 : 28. mai 2007, 12:31 »
jeg har vondt "oppå" skulderen, på et lite omrdået, tror det er der trapz og framside skulder er festet... visse bevegelser gjør vondt. har hatt lignende før (tror flatbenk med stang er killeren, kanskje sammen med frontehev og lavt kcal-inntak). tren litt lettere? trene veldig lett? ikke trene?   sist kutta jeg ut flatbenk med stang og trene skrå og hantelbenk, men vil ikke kutte stanga, kommer særlig til å savne smalbenk.

Utlogget pettersn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #27 : 03. september 2007, 17:14 »
etter at jeg har tatt benk å skal over til millitærpress, får jeg noe små smerter i høyre skulder.
det føles som om det er 2 kuler som møtes og presses fra hverandre under løftingen. dette skjer på vei opp Undecided

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #28 : 07. februar 2008, 00:44 »
Jeg har hatt min fair share skulderplager..så kan jo si litt om hva som hjalp for meg.. iallefall til nå..

Begynte med at jeg løftet tyngre og tyngre arnoldpress.(fysiotereapeuten mente vertfall det var derfor).. til slutt endte jeg på tre til fem reps med relativt tunge vekter. Har i ettertid lest at man ikke burde gå under ti reps når det kommer til skuldre.. vet ikke om dette stemmer men..
Uansett.. jeg fikk betennelse i begge skuldrene..(vet ikke hva området heter..men det er hvis du går rett opp fra biceps og innimellom beinet/brusken der, samt baksiden av skuldrene).. i venstre "spredte" det seg nedover, inne i, biceps.. Noen ganger gjorde det så himla vondt at jeg måtte legge meg ned og bite sammen tennene og bare tenke på å puste. Var som om noen rev muskelen i fra hverandre.. som trakk den i to forskjellige retninger med ekstrem kraft.

Først gikk jeg faktisk til akupunkturbehandling, noe som etter 5-6 behandlinger tok bort smertene i venstre arm og mye av smertene i skuldrene.. Men litt vedvarte og jeg var redd for at det skulle blusse opp. Jeg gikk til behandling hos fysiotereapeut, og det eneste han gjorde var å knekke fram og tilbake, på kryss og på tvers, og lokaliserte området. Eneste rådet jeg fikk var betennelsesdempende salve og å kutte ut øvelser hvor jeg løftet i 90 grader eller mer. Det er vel rundt 3-4 måneder siden, og smertene gikk bort etter et par uker uten trening av disse områdene. Nå har jeg begynt på igjen.. og konstanterer desverre at smertene kommer tilbake under sideheving Sad  Så må nok finne noe alternativ der..  I tillegg knekker det som bare satan i skuldrene mine..  tror jeg facer revmatisme i alderdommen gitt Shocked

Når det er sagt, må jeg kanskje også nevne fiskemel.. Dette stoffet er det aller mest motbydeligste tilskudd du kan tenke deg. Det er tran i pulverform.. bare at lukten og smaken er typ 1000 ganger verre, og jeg kødder faen ikke! Jeg holdt på å brekke meg første gang jeg smakte det..
Du kan være så stor du bare vil og løfte så tungt du bare klarer.. men dette stoffet overgår deg lett! Shocked Du er først ordentlig mann når du gulper i deg dette som om det var verdens naturligste ting og ikke foretrekker en mine!
- Etter sigende skal dette stoffet være svært bra for skjellettet etc. Det har et proteininnhold på 60-75%.

Fra wikipedia:
- Fiskemel er et mel som produseres av fiskehoder, fiskerygger og annet avfall fra konsumfiskindustrien, eller fra fisk som ikke går til konsum (industrifisk). Fiskemel har et høyt innhold av proteiner og mineraler.

Diggbart Grin

Vel.. det jeg ville frem til her var at dette har hjulpet meg ganske bra med smerter i håndledd, knær og rygg.. Så jeg vil absolutt anbefale det til folk som sliter med skjelletet.

MEN, det er alltid et men.. Lær av min erfaring og unngå for all del å blande det i shaken du tar etter trening.. uansett hvor diskret du er legger denne eimen seg i hele garderoben, og du blir 100% garantert ikke studioets mest populære! Jeg har sett ganske mange ansiktsuttrykk for å si det sånn  Grin
Dette er definitivt er stoff du ikke kødder med! Mitt råd, bland faenskapen i juice og bare bøtt nedpå uten å trekke pusten.. svelg det unna fort som faen! Og for all del.. ikke bare ha det på en skje og putt det i munnen, for så å skylle ned med vann el.l.  Det limer seg fast i tennene og du får panikk! Tro meg! Grin

Yeees.. god natt!

Utlogget siguru

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #29 : 02. april 2008, 21:24 »
HEi! Jeg har fått skulderen min ut av ledd på håndballtrening og lurer på om noen har noen tips/opptreningsprogram for å komme fort tilbake på banen:) Gjerne så fort som mulig. Haster!!
På forhånd takk Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!