Skrevet av Emne: Sticky : Skuldersmerter? Les her...  (Lest 69567 ganger)

Utlogget Fighter4life

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #30 : 20. juni 2008, 16:58 »
Hei, Jeg har fått senebetennelse i begge skuldrene mine, og jeg har tatt kortisonsprøyte i begge skuldrene, jeg har også brukt voltaren. Kortisonsprøytene hjalp, men plagen er der fortsatt. Så det siste jeg hørte ifra legen var det at hvis jeg tar meg fri ifra trening i sommer, så burde plagen gi seg. Det jeg lurer på er; hva slags alternativ trening kan jeg drive på med? Av tidligere aktivitet så har jeg drevet på med kickboxing og vekttrening(før skaden oppstod). Hvis det er noen som har noen tips for trening som jeg kan drive på med som ikke belaster skuldrene, men også hjelper meg som kickboxingutøver, så hadde det vært optimalt.
Takker på forhånd for svar Smiley

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #31 : 23. juni 2008, 11:33 »
Hei, Jeg har fått senebetennelse i begge skuldrene mine, og jeg har tatt kortisonsprøyte i begge skuldrene, jeg har også brukt voltaren. Kortisonsprøytene hjalp, men plagen er der fortsatt. Så det siste jeg hørte ifra legen var det at hvis jeg tar meg fri ifra trening i sommer, så burde plagen gi seg. Det jeg lurer på er; hva slags alternativ trening kan jeg drive på med? Av tidligere aktivitet så har jeg drevet på med kickboxing og vekttrening(før skaden oppstod). Hvis det er noen som har noen tips for trening som jeg kan drive på med som ikke belaster skuldrene, men også hjelper meg som kickboxingutøver, så hadde det vært optimalt.
Takker på forhånd for svar Smiley
Har hatt samme skiten selv, måtte også få kortison i begge skuldra. Tips nr 1 er å ta det rolig med skuldra, ellers kan du bli gående med de sånn LENGE! Begynne etter en måneds tid å trene forsiktig, men LUK UT ALT SOM GJØR VONDT! Tren også disse støtteøvelsene for skuldra, og baksiden av skuldera, som facepulls. Har selv også alltid begynt å varme opp alle treninger med 1-2 sett lette fronthev med hammergrep. lykke til! Cheesy
Ellers kan du nesten bare trener underkroppen i den tilstanden du er i!
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget ts55

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 229
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 229

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #32 : 22. juli 2008, 00:22 »
Hva heter skaden man typisk får dersom man overprioriterer benkpress og bryst? Den kan utarte seg som vondt på baksiden av skulderen merkelig nok. Hadde dette selv en periode, men det gikk bort da jeg fokuserte skikkelig på rygg.

Er redd jeg har fått noe av det samme nå, hatt det i 2 mnd. Lenge tok det før du ble kvitt det?
Noen gode tips for å bli kvitt dette?

Utlogget Nayru

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #33 : 30. juli 2008, 19:46 »
Hva heter skaden man typisk får dersom man overprioriterer benkpress og bryst?

Jeg lurer på det samme. Jeg har ikke løftet så mye, men har trent en del boksing
(fra jeg var 10 år, og nå er jeg 23) og tatt pushups osv. Når jeg står, ligger handflatene
naturlig på fremsiden av lårene, istedet for på siden av lårene. Fra siden, så ser man at
begge skuldrene står såpass mye "frem" at de er litt foran brystet.

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #34 : 17. januar 2009, 23:23 »
Faen! For første gang noensinne tar jeg trening på alvor, og nå begynner ene skulderen å kuke seg. Har vondt i den nå. Vanskelig å beskriver hvordan det føles. Jeg kjenner det spessiellt etter skråbenk. Jeg trener det i smithmaskin, kan det være noe i å trene løst? Liker dette særdeles dårlig da planen min var å satse på skole og trening fremover mot sommeren.

Jeg trener ganske tung militærpress, ikke mer enn 6 reps for øyeblikket. Men det er likevel skråbenken jeg kjenner det best i. Og idag også når jeg trente rygg. Nedtrekk og chins.
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #35 : 17. januar 2009, 23:29 »
Ville ha prøvd å slutte med skråbenk i smithmaskin. Mest fordi du "låser" bevegelsesbana, og det kan være uheldig for skuldrane dine. Er det nokon bra grunn til at du trener skråbenk i smithmaskin?
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #36 : 17. januar 2009, 23:36 »
Jeg lurer på det samme. Jeg har ikke løftet så mye, men har trent en del boksing
(fra jeg var 10 år, og nå er jeg 23) og tatt pushups osv. Når jeg står, ligger handflatene
naturlig på fremsiden av lårene, istedet for på siden av lårene. Fra siden, så ser man at
begge skuldrene står såpass mye "frem" at de er litt foran brystet.

framoverroterte skuldre.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #37 : 17. januar 2009, 23:48 »
Faen! For første gang noensinne tar jeg trening på alvor, og nå begynner ene skulderen å kuke seg. Har vondt i den nå. Vanskelig å beskriver hvordan det føles. Jeg kjenner det spessiellt etter skråbenk. Jeg trener det i smithmaskin, kan det være noe i å trene løst? Liker dette særdeles dårlig da planen min var å satse på skole og trening fremover mot sommeren.

Jeg trener ganske tung militærpress, ikke mer enn 6 reps for øyeblikket. Men det er likevel skråbenken jeg kjenner det best i. Og idag også når jeg trente rygg. Nedtrekk og chins.

Jeg merker ubehag i skuldrene uansett om jeg tar skråbenk i smith, med stang eller hantler. Virker som om selve øvelsen er veldig unaturlig for meg, så jeg har vært uten den ganske lenge nå.

Eller kanskje det rett og slett er litt for tungt? Noen sverger til moderat vekt og høy reps for skuldre
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #38 : 17. januar 2009, 23:59 »
Jeg merker ubehag i skuldrene uansett om jeg tar skråbenk i smith, med stang eller hantler. Virker som om selve øvelsen er veldig unaturlig for meg, så jeg har vært uten den ganske lenge nå.

Eller kanskje det rett og slett er litt for tungt? Noen sverger til moderat vekt og høy reps for skuldre

Kanskje det har ein sammenheng med bevegelighet i skuldra di? Er jo ingen unaturlig bevegelse i allefall. Men er jo heller ingen superfunksjonell øvelse. Men å trene utover rotatorer i skulderen er nokke som folk generellt ignorerer. Så det det kan være lurt å gjere dette spesifikt. Samtidig som ein opprettholder og aller helst forbedrer bevegeligheten på framsida av skulderen.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #39 : 18. januar 2009, 00:49 »
Kanskje det har ein sammenheng med bevegelighet i skuldra di? Er jo ingen unaturlig bevegelse i allefall. Men er jo heller ingen superfunksjonell øvelse. Men å trene utover rotatorer i skulderen er nokke som folk generellt ignorerer. Så det det kan være lurt å gjere dette spesifikt. Samtidig som ein opprettholder og aller helst forbedrer bevegeligheten på framsida av skulderen.

Haha, ja. Glemte visst at jeg hadde fått høyre skulder ut av ledd pågrunn av altfor mange slåsskamper. Men selv om jeg ofte tar rotatorcuff- og bevegelighetstrening og skulderen funker helt fint, er fortsatt skråbenk en ubehagelig øvelse. Kan ikke si at mangelen på skråbenk har hatt noen betydning heller, er nok av andre gode øvelser.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #40 : 18. januar 2009, 00:53 »
Prøv å bruk nøytralt grep. Burde hjelpe.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #41 : 19. januar 2009, 16:20 »
Eneste grunnen til at jeg trener i Smith er sikkerheten. Trener aleine og frykter å plutselig bli liggende der med stangen over brystet. Men tenker å gjøre et forsøk på et annet stativ, blir da fri skråbenk. Ellers, noen andre øvelser som funker bra for øvre bryst/erstatter skråbenk? Eier ikke muskler der.

Kan du utdype det siste der, wannabe-arnold?
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #42 : 20. januar 2009, 01:55 »
Beklager, har ikke noen link på det. Men folk jeg kjenner har hatt gode erfaringer med å bruke nøytralt grep i hantelpress, benkpress med hantler osv i stedet for standard grep. Er et ganske vanlig tips tror jeg.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #43 : 20. januar 2009, 19:24 »
Beklager, har ikke noen link på det. Men folk jeg kjenner har hatt gode erfaringer med å bruke nøytralt grep i hantelpress, benkpress med hantler osv i stedet for standard grep. Er et ganske vanlig tips tror jeg.

Den her må du forklare i detalj!
Korleis kan grepet innvirke på rørelsen i skuldrane ved ulike pressøvingar?
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #44 : 20. januar 2009, 19:40 »
Den her må du forklare i detalj!
Korleis kan grepet innvirke på rørelsen i skuldrane ved ulike pressøvingar?

Mindre internalrotasjon i skulderleddet kan være gunstig som du vet Wink
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!