Skrevet av Emne: Sticky : Skuldersmerter? Les her...  (Lest 69566 ganger)

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #45 : 20. januar 2009, 19:46 »
Mindre internalrotasjon i skulderleddet kan være gunstig som du vet Wink

Jau...det veit eg.
Men regna med vi snakka om grepet her og dets innvirkning på skulderbevegelsen som kan være årsaken til mange skulderproblem.
Eg ser ikkje forskjellen på nøytralt grep og standardgrep og korleis det innvirkerer på ein eventuell forverring av skulderbevegelsen i ulike pressøvelser.. Er det låsegrep (tommel foran stanga) og tommel bak stanga?
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #46 : 20. januar 2009, 19:51 »

Mindre internalrotasjon i toppen.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #47 : 20. januar 2009, 19:59 »

Mindre internalrotasjon i toppen.

ja, ok. Då er eg med Smiley
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Renox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #48 : 21. januar 2009, 16:52 »
Heisann!

Følger RYP og kjørte benkpress med manualer med en litt hard belastning. Under øvelsen kjente jeg en smerte i skulderen. Etter dette kjørte jeg to uker til med en uke hvile. Nå har jeg startet opp igjen, men idag kjente jeg de samme smertene i skuldra igjen. Hva skal jeg gjøre? Bør jeg oppsøke lege? Blir frustrert av dette. Har kommet skikkelig godt igang med treningen. Lurer på om det er alvorlig eller ikke, kjenner ikke smerten under noen andre øvelser i RYP-programmet.

Utlogget Antrax-Vtec

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #49 : 16. juli 2009, 19:03 »
Tror dere at det er bedre og ta mindre vekter og flere reps på skulderøvelsene?
Har akkurat samma problemet og det irriterer meg, drikker melk har et godt kosthold og tar omega3 hverdag Smiley
Play with nature! Wink

Styrkeløfter og Kampsport-utøver

Utlogget svagløfter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #50 : 15. desember 2009, 13:14 »
hei har fått en bitte liten vondte i benkpress. virker som om det er på baksida av skulderen. (venstre). når jeg ser i speilet så er den venstre bakre deltoideus større en den fremre deltoideus. kan det ha noe å si? what

Utlogget Nordhagen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #51 : 03. april 2010, 14:54 »
For 14 dager siden tok jeg å trente en hard økt, sittende skulderpress.
etter rep 5: altså rep 6 så gikk jeg opp også klarte jeg ikke holde hantelen i venstre hånd lenger så knakk det i skulder partiet. fikk veldig vondt i skulderen å vurderte å tøye forsiktig også ta kvelden. Smerten varte noen dager så gikk det over men, bevegeligheten i skulderen er ikke som før og det gjør vondt noen øvelser.

Noen som vet hva det kan være og hva jeg burde gjøre for å rehabilitere skaden?
Går også på krykker fortiden å det gjør ikke vondt. Det er øvelser over hode som gjør vondt. slik som pull-ups og noen ganger kjenner jeg hele skulderen plutselig hopper ut av noe slag :p men gjør ikke så vondt, får bare panikk.  Så trur ikke jeg har fått skulderen ut av ledd...

hjelp med råd.
RAW
BP: 1x100
KB: 3x110
ML: 1x150

Utlogget svagløfter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #52 : 26. mai 2010, 10:57 »
He he der jeg trener er det en som har så vondt i skulderen at han har problemer med å flekse en biceps posering Grin

Utlogget TABXTRA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #53 : 10. oktober 2010, 15:48 »
Noen her som har har vært borti skade i Acromioklavikulærleddet, (skade mellom kragebein og skulderbein)?
Har hatt problemer med det i et halvt år nå, og tatt hvileuker og Voltarenkurer, men blir ikke kvitt det..!
Har konstant smerter og stiv bevegelse, vondt å ta på genser og bilbelte. Sterke smerter når slipper ned/ slapper av i skuldra. Skal jo egentlig gå over i løpet av par måneder.. Har en link som beskriver problemet, (skade nr.2), http://www.klokavskade.no/no/Skadefri/ArtikelListing/Behandling/Akutte-skulderskader/

Legen sa at i verste tilfellet fjerner dem leddet?? Noen som vet hva det betyr eller om det hjelper?  Huh

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #54 : 10. mars 2011, 22:37 »
Noen her som har har vært borti skade i Acromioklavikulærleddet, (skade mellom kragebein og skulderbein)?
Har hatt problemer med det i et halvt år nå, og tatt hvileuker og Voltarenkurer, men blir ikke kvitt det..!
Har konstant smerter og stiv bevegelse, vondt å ta på genser og bilbelte. Sterke smerter når slipper ned/ slapper av i skuldra. Skal jo egentlig gå over i løpet av par måneder.. Har en link som beskriver problemet, (skade nr.2), http://www.klokavskade.no/no/Skadefri/ArtikelListing/Behandling/Akutte-skulderskader/

Legen sa at i verste tilfellet fjerner dem leddet?? Noen som vet hva det betyr eller om det hjelper?  Huh

http://ericcressey.com/ac-joint-impingement-vs-regular-shoulder-impingement
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Danny20

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #55 : 25. juni 2011, 23:00 »
Senebetennelse (tendinose)
Utgjør 75% av alle skulderlidelser og ca 4 av 5 skyldes betennelse i supraspinatussenen
Gir smerter i skulderen som forverres når du utfører bevegelser som belaster senen

Hva heter skaden man typisk får dersom man overprioriterer benkpress og bryst? Den kan utarte seg som vondt på baksiden av skulderen merkelig nok. Hadde dette selv en periode, men det gikk bort da jeg fokuserte skikkelig på rygg.


Jeg har nettopp fått betennelse i nakke/skulder. bakside merkling nok som du sier.. men kjenner meg igjen i det du sier ang. overtrening på bryst. spessielt benkpress..Da dette er favoritt øvelsen min :p


dette kalles Ifraspinatus tendinitt.

Noen som har tips til treningsmetoder, øvelser, når jeg begynner å løfte igjen ?

Takk for svar .

Utlogget Atropos

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Sticky : Skuldersmerter? Les her...
« #56 : 26. april 2012, 13:00 »
Hei,

Etter årevis med for mye jobbing, skader og generell latskap så er det nå på tide og komme seg ordentlig i form igjen. Planen er å konsentrere meg om baseøvelsene, og ikke mye annet, til jeg har fått igjen et minimum av styrke. Problemet er at når jeg gjør benkpress så får jeg en intens stikkende smerte foran på skulderen omtrent i overgangen skulder/bryst hvor det kjennes ut som om noen stikker inn en varm kniv og vrir rundt. Jeg har en ganske høy smerteterskel, men dette er lett en 7'er på en skala opp til 10. Smerten er kun der mens løftet pågår, men om jeg ignorerer det og fortsetter så er det ømt i noen dager etterpå. Det spiller heller ingen rolle om jeg løfter tungt eller lett, men har merket meg at dersom jeg har trent skuldrene nesten til utmattelse før benken så tar det lenger tid før det kommer. Problemet er selvsagt at jeg da heller ikke orker å gjøre noe særlig med benkpress…

Første gang jeg fikk dette var rundt 1993/1994 og jeg sluttet da med benkpress i håpet om at det skulle gå vekk av seg selv. Etter det har jeg prøvd igjen med noen års mellomrom, men med det samme resultat at smerten kommer umiddelbart tilbake.

Smerten kommer kun ved press i retning direkte ut fra kroppen. Tidligere kjente jeg litt murring på samme sted også ved push-ups, men det har heldigvis opphørt.

Er det noen som vet hva dette kan være og hvordan man kan bli kvitt det? Har lekt litt med tanken på at det kan være i festet til pectoralis minor, men dette er bare ren gjetning fra min side. Når samme stedet gjør vondt etter nesten 20 år så er det vel på tide å gjøre noe med det…

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!