Skrevet av Emne: Ut å drikke  (Lest 3575 ganger)

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Ut å drikke
« #15 : 09. oktober 2005, 01:49 »
Hø, da lærte jeg noe nytt. Jeg har hørt at musklene forbrenner alkohol og omvendt og at man burde spise mye for å ikke miste musklene mens man drekker! Jaja jeg drikker aldri/sjeldent så har heldigvis ikke det problemet enda!

Det som skjer når du drikker er at kroppen vil prøve å bli kvitt alkoholen fortest mulig. Derfor prioriteres alkoholen istede for maten du spiser. Denne maten blir lagret.. Derfor er det gjerne ofte ikke alkoholen du legger på deg av, men maten du spiser når du er ute å drikker.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Ut å drikke
« #16 : 09. oktober 2005, 10:58 »
Det som skjer når du drikker er at kroppen vil prøve å bli kvitt alkoholen fortest mulig. Derfor prioriteres alkoholen istede for maten du spiser. Denne maten blir lagret.. Derfor er det gjerne ofte ikke alkoholen du legger på deg av, men maten du spiser når du er ute å drikker.

.. men hvis du trener regelmessig og spiser sunt resten av uka, har en fyllekule lite eller ingenting å si, ikke for meg i alle fall.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget LittleArnold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • Liten, hehe
SV: Ut å drikke
« #17 : 09. oktober 2005, 11:18 »
Okei, jeg føler bare skyldsfølelse for treninga vis jeg drekker. Men gidder ikke være helt avholds vis det skjer noe spesielt heller. Men gidder ikke drekka hver helg!
Født: 130487
Treningsfrelst: desember 2002
Vekt/høyde: ca 80/183
Mål:
80 kg med muskler, lav fett%
Være liten å sterk;)

Progym hokksund/Spenst Mjøndalen

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Ut å drikke
« #18 : 09. oktober 2005, 16:51 »
Okei, jeg føler bare skyldsfølelse for treninga vis jeg drekker. Men gidder ikke være helt avholds vis det skjer noe spesielt heller. Men gidder ikke drekka hver helg!

Jeg forstår akkurat hva du mener, skal ikke påstå at jeg alltid drikker med like god samvittighet, men det er verdt det. Det er ikke kjekt å være edru på en fest. Jeg har vært det et titalls ganger, og det har vært like kjedelig hver eneste gang.

Uansett hva jeg finner på i helgene, inkluderer det egentlig en eller annen form for usunn mat og/eller drikke. Hva er alternativet en kveld fylt med alkohol? Jo, en jentekveld med de super-søte venninnene mine? Kino? Filmkveld med resten av gjengen? Ut å spise på en fin restaurant? Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg bestiller i alle fall ikke en salat og et glass vann hvis jeg først spiser ute. Jeg har holdt meg for snop i over ett år nå, så det er utelukket, men hvis vi bestemmer oss for å ha en jentekveld, går det ned med stooore mengder mat, ikke alltid like sunn. Kino er greit nok, det funker fint med en eske eller to Lacryl og tyggi, men det er vanligvis ikke det vi knasker på under en filmkveld.

Før hadde jeg nok sagt nei til en jente- eller filmkveld, nettopp på grunn av all den usunne maten det innebærer. Tror det kan sammenlignes med din (og tidligere min) holdning til alkohol. Selv om det påvirker treningen, enten i stor eller liten grad, har jeg blitt veldig opptatt av at det er jeg som skal styre treningen, og ikke treningen styre meg. Jeg skal tross alt unne meg noe, enten det er snakk om god mat eller drikke. Etter en hard uke med skolearbeid og jobb, er det herlig å vite at jeg endelig kan slappe av.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Ut å drikke
« #19 : 09. oktober 2005, 16:58 »
visst man er på et høyt nivå innen en sport så har vel drikkemønsteret my mer å si, enn for de som utøver sport på et lavere nivå.
Uansett så er jo ikke alkohol det beste for en kropp som gjennomgår mye trening, og som trenger hvile.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

SV: Ut å drikke
« #20 : 09. oktober 2005, 17:07 »
Har ikke noe å si om man drikker innimellom når man trener, de fleste gjør vel det. Det viktigste av alt når man trener er tross alt kvaliteten på treningen og talent. Er man litt uggen etter ei fyllekule kan man trene litt lett for å bli kvitt eventuelle uhumskheter. Neste dag kan man være fit for fight igjen. Det kan bli for seriøst innimellom også.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Ut å drikke
« #21 : 09. oktober 2005, 17:11 »
vel, er mange delte meninger om dette.Men sier seg selv, skal du ha optimale forhold for trening så er det bare å skru korken på flaska.
men klart det er jo individuelt hvordan en blir dagen derpå, men tror skal en bli best i noe så er vel alkohol ikke det beste for å bli det.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Ut å drikke
« #22 : 09. oktober 2005, 17:37 »
Nei, men jeg tror ikke du får det særlig bra meg deg selv hvis du aldri kan unne deg noe. Er ikke noe poeng i å gå og pine seg selv for treningens skyld, uansett om du ligger på et lavt eller høyt nivå.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget LittleArnold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • Liten, hehe
SV: Ut å drikke
« #23 : 09. oktober 2005, 22:19 »
Nei, men jeg tror ikke du får det særlig bra meg deg selv hvis du aldri kan unne deg noe. Er ikke noe poeng i å gå og pine seg selv for treningens skyld, uansett om du ligger på et lavt eller høyt nivå.
Det er sant, er jo ikke livsviktig. ER viktig og LEVE også!
Født: 130487
Treningsfrelst: desember 2002
Vekt/høyde: ca 80/183
Mål:
80 kg med muskler, lav fett%
Være liten å sterk;)

Progym hokksund/Spenst Mjøndalen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!