Skrevet av Emne: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!  (Lest 6480 ganger)

Utlogget Bechstrømmen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« : 09. oktober 2005, 21:18 »
Hei, mitt navn er Bechstr0mmen, jeg er en temmelig feit 16-åring (190cm høy, 135kg) som kunne tenke seg å begynne med seriøs vekttrening. Jeg vil tro at siden jeg er såpass feit så har jeg mye å ta av for å bygge muskler. Jeg er ikke egentlig så veldig lite trent, har trent en del kondisjonstrening før og holdt på i noen uker til og fra med vektløfting/vekttrening.

Jeg har nå gått seriøst inn for å bygge muskler og kunne tenke meg noen tips om hvordan å få dette til å fungere så bra som mulig. For øyeblikket har jeg tatt maksløft i alle de treningsøvelsene jeg skal trene, disse øvelsene går ut på å trene alle mulige kroppsdeler, jeg regnet deretter ut 70% av maksløft og trener med dette 4x8. Jeg trener 3 dager etter hverandre (dag 1: armer, dag 2: bryst/legger, dag 3: skuldre/nakke/rygg/vinger) og en dag pause, altså 6 dager i uken.

Det jeg lurer mest på er om det å trene 4x8 med 70% av maksløft er en bra treningsmetode, altså f.eks. løfter jeg maks 40kg omtrent med curl-stang (biceps), så derfor trener jeg med 28kg (70%) 4x8. Jeg har nå trent i en uke og jeg kjenner absolutt at musklene har fått kjørt seg, og jeg klarer akkurat å fullføre 4x8 med disse vektene før jeg går absolute failure.

Om noen har noen tips og råd til meg ville jeg satt stor pris på dette.  Smile

På forhånd takk
Bechstr0mmen
"No pain, no gain!"

andreassk

  • Gjest
SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #1 : 09. oktober 2005, 21:22 »
Du bør finne ut hva du vil! Vil du satse på styrkeløft eller kroppsbygging? Dette er to forskjellige treningsmåter. Selv ville jeg satset på styrkeløft viss jeg har vært på din størrelse. Du er sikkert en stærk jævel kan jeg tenke meg;) Lykke til;)

Utlogget Bechstrømmen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #2 : 09. oktober 2005, 21:24 »
Er nå ikke altfor sterk hehe.. vel, når det gjelder styrkeløft eller kroppsbygger er jeg ikke helt sikker. Målet mitt er i hovedprioritet å se bra ut, men jeg vil jo også bli sterk. Men jeg vil tro at det er kroppsbygging jeg går mest inn for.
"No pain, no gain!"

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #3 : 09. oktober 2005, 21:45 »
Er nå ikke altfor sterk hehe.. vel, når det gjelder styrkeløft eller kroppsbygger er jeg ikke helt sikker. Målet mitt er i hovedprioritet å se bra ut, men jeg vil jo også bli sterk. Men jeg vil tro at det er kroppsbygging jeg går mest inn for.

Hvis du vil se bra ut så er nok den eneste måten å gå i kaloriunderskudd og kjøre kardiotrening noen ganger i uken. Vil du bare bli sterkere så hold deg i kalorioverskudd (hvis du er det nå) og tren hardt. Du vil med andre ord ikke bli markert før du kvitter deg med fett.

lykke til! mvh petter Smiley
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Bechstrømmen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #4 : 09. oktober 2005, 21:51 »
Jeg spiser vel egentlig ganske bra nå, jeg vet jo at jeg ikke vil bli markert før jeg kvitter meg med fett, men denne jobben er i gang. Målet mitt er å bruke så mye av alt fettet jeg har nå fordi jeg er så feit og bygge så muskler og styrke som mulig, så får jeg heller kose meg med en fin muskeløs kropp den dag fettet er borte. Men er det noen som har noen meninger/endringer/tips til det treningsprogrammet jeg kjører? Jeg skrev litt om det i første innlegget. Kunne trenge tips her, for de som da lurer er målet mitt å bli sterkere, og med tiden få mer markerte og større muskler.
"No pain, no gain!"

Utlogget Bechstrømmen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #5 : 09. oktober 2005, 22:05 »
Glemte forresten å takke Petter, lykke til videre for deg også med din trening!
"No pain, no gain!"

Utlogget LOLEbolle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #6 : 09. oktober 2005, 22:11 »
Noe som du kan gjøre er å lese alt du kjem over av stoff på denne og andre treningssider.
Les innlegg i forumet osv.

Cheesy
Eg vil bli STERK

Utlogget LittleArnold

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • Liten, hehe
SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #7 : 09. oktober 2005, 22:11 »
Ville prøvd og slanke det mest mulig samtidig som du trener vekter... Da blir du mere markert med tiden og sterkere og mere klar for orntelig kroppsbygging med kalorioverskudd når den tid kommer!
Født: 130487
Treningsfrelst: desember 2002
Vekt/høyde: ca 80/183
Mål:
80 kg med muskler, lav fett%
Være liten å sterk;)

Progym hokksund/Spenst Mjøndalen

Utlogget Bechstrømmen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #8 : 09. oktober 2005, 22:26 »
Joda, slanker meg ved siden av. Har gått fra 152kg til 135kg nå. Er etter min mening forbanna sterk i bena og ryggen, men ikke i overkroppen, tar ikke mer enn 70kg i benk. Tar derimot 100kg i markløft uten noen problemer, trener med 120kg i tåhev for leggtrening, har ikke testa benpress på en stund, men sist tok jeg rundt 200kg.
"No pain, no gain!"

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #9 : 09. oktober 2005, 23:45 »
etter min personlige erfaring så er høyt antall reps (10-15) å anbefale. Jeg driver selv og deffer og har hatt smått med økning i diverse øvelser.

Men som sagt, finn ut hva du ønsker. Hvis du ønsker masse styrke, så er det liten vits i å slanke seg, mens hvis du ønsker deg en markert og muskuløs kropp så går du inn for fitness/kroppsbygning.
Treningslogg

No pain, no gain

silentk

  • Gjest
SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #10 : 09. oktober 2005, 23:57 »
Jeg ville ikke satset på kalorioverskudd for å bli sterkere, som Petter foreslår.

Tren hardt med vekter, mye kardiotrening, økt proteininntak og generelt kaloriunderskudd. Vær disiplinert og ha viljestyrke! Jeg vil tro at disse momentene er de viktigste Smiley

Utlogget kesse

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #11 : 10. oktober 2005, 00:05 »
Det går ikke ann å gjøre om fett til muskler! så du må bestemme deg om du vil ned i fett, eller bygge muskler! lykke til! Wink

Utlogget big_88

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #12 : 10. oktober 2005, 14:08 »
jeg er 1.85 og ca 110-120 kg er overvektig og blir 17 snart.For meg funker det veldig bra å løfte vekter/styrke pluss å trene kardio 4 ganger i uka.Kostholdet er ikke så spesielt,bare ikke brus og godteri,og helst ikke annen mat enn frukt etter 19.00 på kvelden,lite smør på skiva og spise mye om morgenen(gjerne 3 brødskiver).Merker at jeg blir sterkere og blir slankere(pleide og akkurat å få pressa meg in i bukser str.46,nå passer 42/44 helt bra). Lykke til!

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #13 : 10. oktober 2005, 14:25 »
Joda, slanker meg ved siden av. Har gått fra 152kg til 135kg nå. Er etter min mening forbanna sterk i bena og ryggen, men ikke i overkroppen, tar ikke mer enn 70kg i benk. Tar derimot 100kg i markløft uten noen problemer, trener med 120kg i tåhev for leggtrening, har ikke testa benpress på en stund, men sist tok jeg rundt 200kg.

syns det hørtes helt normalt ut jeg, folk er som vanlig mye sterkere mark og tåhev osv enn i benk, så ville ikke sagt du var svak i ovenkroppen.

har du noengang tenkt på å kjøre powerbuilding, er veldig mange kjente kroppsbyggere som startet med styrkeløft og gikk over til kroppsbygging i senere tid, så hvis du er i tvil om hvem du skal velge av de to tror jeg det ville vært lurest å velge styrkeløft, da får du et bra grunnlag til kroppsbygging, hvis du tar bygging og ombestemmer deg til styrke senere tror jeg ikke du vil få like bra grunnlag som vice versa Smiley

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Feit 16-åring (190cm/135kg) trenger råd!
« #14 : 10. oktober 2005, 14:32 »
Hvor bor du?

Hvis du er i nærheten av Oslo kan du jo komme på trening i Vulkanhallen Ved akerselva på Grunerløkka 17:30 å få masse tips der.


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!