Skrevet av Emne: Lavkarbo og proteininntak  (Lest 3096 ganger)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Lavkarbo og proteininntak
« : 12. oktober 2005, 14:52 »
J Clin Endocrinol Metab. 2005 Sep;90(9):5175-81. Epub 2005 Jun 21.

Effects of dietary carbohydrate restriction with high protein intake on protein metabolism and the somatotropic axis.


Harber MP, Schenk S, Barkan AL, Horowitz JF.

University of Michigan, Division of Kinesiology, 401 Washtenaw Avenue, Ann Arbor, Michigan 48109-2208, USA.

CONTEXT: Alterations in dietary macronutrient intake can influence protein turnover. OBJECTIVE: The purpose of this study was to assess the influence of a low-carbohydrate/high-protein diet (LC/HP) on skeletal muscle protein synthesis and whole-body proteolysis, without the confounding influence of a negative energy balance. DESIGN: Nine-day dietary intervention was applied. SETTING: Subjects remained in the General Clinical Research Center throughout the 9-d study. PARTICIPANTS: Eight young, healthy volunteers participated. INTERVENTION: Subjects ate a typical Western diet (60% carbohydrate, 30% fat, 10% protein) for 2 d, followed immediately by 7 d of an isocaloric LC/HP (5% carbohydrate, 60% fat, 35% protein). MAIN OUTCOME MEASURES: Skeletal muscle fractional synthetic rate and whole-body proteolysis [leucine rate of appearance in plasma (Ra)] were measured after an overnight fast before and after 2 and 7 d of LC/HP. We also measured plasma concentrations of insulin, GH, and IGF-I. RESULTS: Leucine Ra was increased (P = 0.03) after 2 and 7 d of LC/HP, and muscle fractional synthetic rate was approximately 2-fold higher (P < 0.01) after 7 d of LC/HP. Fat free mass was not altered by LC/HP. Average 24-h plasma insulin concentration was 50% lower (P < 0.001) after 2 and 7 d of LC/HP, whereas GH secretion and total plasma IGF-I concentrations were unchanged with LC/HP. However, plasma free IGF-I decreased by approximately 30% after 7 d of LC/HP (P = 0.002), whereas muscle IGF-I mRNA increased about 2-fold (P = 0.05). CONCLUSIONS: Increasing dietary protein content during a 7-d carbohydrate restricted diet stimulated muscle protein synthesis and whole-body proteolysis without a measurable change in fat free mass.[/i]
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Lavkarbo og proteininntak
« #1 : 12. oktober 2005, 15:43 »
Hvis du er koblet til nettverket til NTNU, så har du tilgang til hele studien Smiley
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Lavkarbo og proteininntak
« #2 : 12. oktober 2005, 15:44 »
Noen mulighet til å maile meg den kanskje ?? Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!