Skrevet av Emne: Chins og dips  (Lest 3078 ganger)

Utlogget IAB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

SV: Chins og dips
« #15 : 16. oktober 2005, 14:29 »
Du kan jo prøve å trene disse øvelsene 2-3 ganger i uken. Chins tar du 4-5 set max, og med hjelp. Dips gjør du det samme, 4-5 knallharde set,men ta dipsene veldig dypt. Det som da skjer er at du øker i antall konkurranse godkjente dips etterhvert. Jo dypere du tar de, pluss øker i reps, jo flere vanlige dips tar du. E du med på den?

Utlogget Esprit

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

SV: Chins og dips
« #16 : 17. oktober 2005, 14:17 »
Bare vær forsiktig med dype dips! Ser mange nybegynnere på gymmet som detter helt i bunn, før de sliter seg opp. Dette er ekstremt belastende på fremside skuldre, og bør etter min mening unngås. (SRY IAB). Konsentrer heller på flere repetisjoner i andre øvelser. Kjører du tungt og med få repetisjoner så sliter du når du kommer over et antall reps. triceps press med ben på benk ga meg rask økning. Du kan gjerne legge vekter på bena og få en til å ta de av etter hvert under.
Kjør på!
Høyde: 182 Vekt: 82 Alder: 27
Benkpress: 35x80kg  Dips: 48 Chins: 19
Markløft: 5x5 på 150kg.
Mål: 50 dips, 20 chins, 85kg.

Utlogget tobbis85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6

SV: Chins og dips
« #17 : 17. oktober 2005, 16:17 »
Chins øker man jo ganske kjapt i antall reps. Startet med den øvelsen for en måned side å da tok jeg fire nå tar jeg ca 10-12

Utlogget IAB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

SV: Chins og dips
« #18 : 17. oktober 2005, 21:37 »
Jeg snakker bare ut i fra erfaring. Kjører dips og chins slik 3-4 mnd før hver konkurranse. Pleier gå veldig fort opp i reps, men det er jo individuelt også som sagt. Dype dips river godt i fremside skuldre ja, så det er jo en forutsetning at man har et treningsgrunnlag fra før av:-))

Utlogget Esprit

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

SV: Chins og dips
« #19 : 18. oktober 2005, 10:03 »
Du har sikkert alle forutsetninger for det IAB, ser bare mange nybegynnere sliter med 10-15 rep, og har 120 grader i albuen.
Hvor mange dips/chins tar du?
Vurderer å stille etter hvert, trenger et par år trening til, 3-4 kg muskler.
Trener du chins på en spesiell måte? (rep/serier/pauser/strikk/10x10?)

Høyde: 182 Vekt: 82 Alder: 27
Benkpress: 35x80kg  Dips: 48 Chins: 19
Markløft: 5x5 på 150kg.
Mål: 50 dips, 20 chins, 85kg.

Utlogget IAB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

SV: Chins og dips
« #20 : 18. oktober 2005, 10:30 »
Begynner som sagt 3-4 mnd før konkurranse. Trener 2-3 ganger i uken på både chins og dips. Tar 5-6 set på hver, maxer hver gang. Høres ikke særlig komplisert ut, men det er det ikke heller. Øker jevnt i reps frem mot den store dagen. Pleier ligge på 24-25 reps i chins, og rundt 50 dips. Ligger på rundt 91-92 kilo ferdig slanket.

Utlogget Esprit

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

SV: Chins og dips
« #21 : 18. oktober 2005, 11:05 »
Høres meget bra ut. Sliter selv med å komme over 20 chins, men er bra i press øvelser, og har hatt 48 (sats godkjente riktignok.)
Bare å bite tenna sammen og henge seg i stanga da skjønner jeg...
Hvor høy er du forresten? Trent lenge? Finner forøvrig ikke utfyllende resultater fra Fitness NM i år. Antall chins/dips, dommerkort etc. Noen tips til linker? Takker for svar
Høyde: 182 Vekt: 82 Alder: 27
Benkpress: 35x80kg  Dips: 48 Chins: 19
Markløft: 5x5 på 150kg.
Mål: 50 dips, 20 chins, 85kg.

Utlogget Bønna34

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

SV: Chins og dips
« #22 : 18. oktober 2005, 15:15 »
Er det noen som sitter med tips for å bli sterkere i disse øvelsene? Vil det lønne seg å trene de, selv om jeg ikke klarer mer enn 4-6 reps?

Jeg har gode råd for dips...jeg var en reser der for mange år siden, så kom en periode med sofa sitting og da jeg skulle begynne på igjen var jeg ikke god for mer enn ca 6 reps i dips. Så, det jeg gjorde var å trene i maskin. jukseapperat for dips pleide jeg kalle det. Du sitter med beina låst og presser armene ned som om det var dips,(du forstår hva jeg mener)  Kjør knallhardt på dette. konsentrer deg om å gjøre 10-12 reps, når det begynner å bli lett legger du på mer vekter. i løpet av vinteren tok jeg meg inn igjen rimelig bra. nå gjør jeg dips med egen kroppsvekt(91 kg) og kan henge på meg 20kg og ta 10 reps(sånn..fikk jeg skrytet litt her og) uten vekter opp mot 30 reps. 

Chins.....vel der sliter jeg litt og. på en god dag klarer jeg kanskje 6-7. målet er å ta 11-15 til mars neste år(lov å håpe)
Dop er for tapere.

Utlogget Esprit

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

SV: Chins og dips
« #23 : 19. oktober 2005, 12:31 »
Ja, jeg trener den en del selv, fin øvelse. Men problemet på SATS er at det er maks 100kg i stativet. Så jeg må kjøre den mot slutten av økten. Prøv gjerne også dips mellom to benker. Hendene på en bak ryggen, og bena strake med helene på den andre. Men pass på fremsiden av skuldre, veldig belastning!
Høyde: 182 Vekt: 82 Alder: 27
Benkpress: 35x80kg  Dips: 48 Chins: 19
Markløft: 5x5 på 150kg.
Mål: 50 dips, 20 chins, 85kg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!