Skrevet av Emne: Sticky: Knesmerter? Les her...  (Lest 81155 ganger)

Utlogget pewpew93

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: Sticky: Knesmerter? Les her...
« #15 : 25. april 2011, 03:49 »
jeg har vondt rett under kneet på senen eller hva det heter, det kom etter jeg begynte på 5x5 SL og vektene ble tunge. Tung knebøy 3 ganger i uka tar på. Jeg har knebøy uten sko rett på tregulvet, lurte på om dette kan være en av grunnene til at jeg har fått vonde knær? Blir det eventuelt bedre med annet underlag eller sko, eventuelt hvilke sko?

Utlogget ZoDz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Sticky: Knesmerter? Les her...
« #16 : 17. april 2012, 20:49 »
Noen tips til trening for røket fremre korsbånd? Dette er andre gangen. Nå sliter jeg ofte med at kneet går ut av ledd når jeg sitter på dem. Skal operere og venter på datoen. Men noe jeg bør gjøre frem til da?

Utlogget Miasor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Sv: Sticky: Knesmerter? Les her...
« #17 : 19. mars 2013, 19:45 »
Jeg sliter med patellofemoralt smertesyndrom og patellartendinitt.. Klarer ikke sitte med bena i kors over lengere tid, da klarer jeg omtrent ikke rette de ut igjen. Får låsninger i trapper eller når jeg reiser meg opp. Har også hendt at knærna har låst seg i dype knebøy, Ikke mye morro. Har smerter mye på forsiden av patellaen og endel på siden også. bruker balansebrett, kjører ettbensknebøy, skånsomme tøyeutøvelser og små div belastningsøvelser og øvelser som styrker støttemuskulatur. Men lurer på om noen har noen fine øvelser å dele med meg..
Feks gode oppvarmingsøvelser slik at jeg får jogget litt, kanskje endelig fått kjørt litt knebøy( kjører nå frontbøy som alternativ, men ikke dype)

Utlogget SelmaBeatrice

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Sticky: Knesmerter? Les her...
« #18 : 26. november 2013, 00:05 »
Hvilke øvelser kan jeg trene når jeg har knebursitt? Er ikke skadefri før om 6 uker, men har så maur i rumpa...  helpme

Utlogget Swidi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Sticky: Knesmerter? Les her...
« #19 : 04. februar 2014, 16:05 »
Hei. Har 2 "problemer" med knærne. Har trent seriøs styrketrening i litt over et halvår nå. Har hele tiden trent Highbar knebøy og lest meg opp på teknikk. Fikk for ikke lenge siden innspill på teknikken av en profesjonell styrkeløfter som mente at teknikken så bra ut.

Det ene problemet jeg har er:
Helt siden dag 1 har jeg hatt småvondt på utsiden av knærne etter å ha trent knebøy og/eller annen benøvelse. Disse smertene er ikke merkbare under trening, men etterpå. Spesielt når jeg er ute og går tur og lignende. Av og til har jeg sett små hevelser på disse områdene etter ben-trening.

Det andre problemet jeg har (som oppsto for en par uker siden):

Har nå også begynt å få vondt på innsiden av knærne. Dette er heller ikke særlig merkbart under trening, men etter trening. Spesielt når jeg ute og går tur osv. Smertene på innsiden er hakket verre enn de på utsiden, og bekymrer meg mer. Håper virkelig ikke det er menisk.

Oppvarmingen min før bentrening består som regel av:
5 min generell oppvarming på ellipsemaskin, få sirkulasjon og temperatur
3-4 min med skumrulling av lår, rumpe og legger
6-7 min med mobiliseringsøvelser og lett statisk tøyning, spesielt av hamstring
3-4 oppvarmingsett før arbeidssett

Har nå bestillt meg legetime i håp om få henvisning til MR-undersøkelse, for å kunne se hvordan knærne ser ut. Den ene "teorien" jeg har på hva som kanskje forårsaker smertene er at styrkeforholdet mellom quadriceps og hamstrings er skjevfordelt. Altså at hamstrings er meget svake i forhold til quadriceps, og derfor muligens bidrar til ustabile skadeutsatte knær..........

Setter stor pris råd og tilbakemeldinger!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!