Skrevet av Emne: 200kg benkpress i konkurranse på 82,77kg kroppsvekt (s. 1)  (Lest 889684 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Kjipt å høre at formen er dårlig, håper du blir bra fort. Jeg vil se deg gjøre det bra på BenkNM!!

Vel, formen er fortsatt ikke spesielt bra, noe som kan bli avgjorende mht resultat paa Benk-NM. Har ikke lenger store problemer med magen, men fortsatt noe smaakvalm, og har spydd ved flere anledninger. Skal nok uansett ta turen til Sande og varme opp, saa faar vi se hva det blir til... Smiley

Det høres bra ut. Har vært en god del plasser i usa selv, men aldri New York. Hehe, ja maten i usa er litt ymse, fysh. Husker min første frokost i usa var arme riddere, og gud, jeg spøy. Jeg _hater_ kanel, fyshfysh. Jeg bruker å kjøpe en boks havregryn å ta med meg når jeg ligger på hotell siden de fleste har melk til frokosten. Ellers så vil jeg anbefale IHOP, ikke veldig sunt, men så godt! Kos deg i usa, og nyt den lave dollarkursen Cheesy

Og god bedring!

Vi har faktisk vaert paa en del plasser her i USA allerede, og naa skal vi til New Hampton. Vaert innom fire stater og kjort over 150mil (i leiebil - som heldigvis har free milage). Skal for ovrig hjem paa onsdag, noe jeg ser fram til da maten her er dritt og formen ikke er helt kanon. Naar man er syk er det beste stedet aa vaere hjemme hos mor. (Har flytta hjem for sommeren...) Smiley



Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Vi har faktisk vaert paa en del plasser her i USA allerede, og naa skal vi til New Hampton. Vaert innom fire stater og kjort over 150mil (i leiebil - som heldigvis har free milage). Skal for ovrig hjem paa onsdag, noe jeg ser fram til da maten her er dritt og formen ikke er helt kanon. Naar man er syk er det beste stedet aa vaere hjemme hos mor. (Har flytta hjem for sommeren...) Smiley



Må si jeg kjenner igjen den følelsen, selv reiser jeg hjem om 11 dager etter ca 11 måneders opphold i Texas. Det skal jammen meg bli godt med NORSK MAT! God tur hjem da Smiley

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Må si jeg kjenner igjen den følelsen, selv reiser jeg hjem om 11 dager etter ca 11 måneders opphold i Texas. Det skal jammen meg bli godt med NORSK MAT! God tur hjem da Smiley

Mhm, så og si bare drittmat å få tak i. Ble kvalm av det meste jeg spiste, og var strålende fornøyd når jeg kunne spise en frokost bestående av brød med syltetøy og juice inntil. Hva faen skal man med kaker, pannekaker med sirup, feite pølser og bacon til frokost? Ikke rart 3/4 av de amerikanerne jeg så var overvektige...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

28 mai 2008

Nå har jeg endelig kommet hjem til Norge igjen etter en uke i USA, og det føles nydelig! Vi reiste fra New York igår i fire tida lokal tid (dvs klokka ti på formiddag her hjemme), og jeg ankom huset vårt for ca en halvtime siden. Det er en god del timer på reisefot og det tar virkelig på. Lange timer på Newark International og enda flere på Heathrow samt flerfoldige timer i fly.

Av ren nysgjerrighet måtte jeg sjekke hva vekta stoppet på etter en uke i et mathelvete kombinert med oppkast og mageproblemer, og det skal sies at det er første gang på veldig, veldig, veldig lang tid jeg har sett 72-tallet på vekta... Nå, etter middag, veide jeg altså under 73 - det lover ikke spesielt bra...

Men men, orker ikke skrive noe særlig nå, men må få skrevet et referat seinere. USA er et fascinerende, merkelig og morsomt land, og det som overrasket meg mest var at det var lettere å få tak i våpen enn det var å finne musikk-cder... (Wal-Mart solgte skytevåpen...)

Nb! Bildet er tatt på 102 etasje av Empire State Building...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Gundersen™ - snart Benk-NM...
« #49 : 29. mai 2008, 13:22 »
Prisene på kjøretøy over Atlanteren er latterlige, og det er kanskje noe av grunnen til at biler som Ford Mustang cab (med V8 selvsagt) var ganske vanlige.

Det er prisene i Norge som er latterlige, ikke de i USA ... Wink

Jeg for min del ramlet nesten av stolen da jeg fant ut at jeg kunne kjøpe meg en Cayenne til ca. 400 000,- der borte. I Norge oppunder 2 mill... Shocked
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Gundersen™ - snart Benk-NM...
« #50 : 29. mai 2008, 13:31 »
Det er prisene i Norge som er latterlige, ikke de i USA ... Wink

Jeg for min del ramlet nesten av stolen da jeg fant ut at jeg kunne kjøpe meg en Cayenne til ca. 400 000,- der borte. I Norge oppunder 2 mill... Shocked

Det har du forsåvidt helt rett i, UaC. Snakket med en amerikansk bil/båtselger da han så vi stod og gliste mens vi så på noen av utstillingsbilene hans, og han kom for å tilby oss en 2007mod. Chevrolet Corvette cab. Sa vi kunne få den fantastiske bilen med få miles "på klokka" for under 55tusen dollar. Faktisk for lave 52,5. Da vi sa vi var fra Norge lurte han på hva slikt ville koste her til lands, og da jeg sa 250-300tusen dollar holdt han nesten på å få hjerteinnfarkt. Det var tydeligvis noe av det mest hårreisende han hadde hørt på svært lenge, hvilket jeg igrunn er enig meg ham i. Prisen pr gallon bensin var for øvrig på rundt 4dollar, noe amerikanere syns var altfor dyrt - de skulle bare visst...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: Gundersen™ - snart Benk-NM...
« #51 : 29. mai 2008, 13:33 »
Mhm, så og si bare drittmat å få tak i. Ble kvalm av det meste jeg spiste, og var strålende fornøyd når jeg kunne spise en frokost bestående av brød med syltetøy og juice inntil. Hva faen skal man med kaker, pannekaker med sirup, feite pølser og bacon til frokost? Ikke rart 3/4 av de amerikanerne jeg så var overvektige...

Hehe, har aldri vært i USA, men pleier alltid å ha med havregryn om jeg skal på stevne i utlandet. Skjønner ikke helt det der med pølser og kaker til frokost!

Spis masse (karbs og salt mat) i dag og i morgen, så kanskje energien er bedre enn du tror. Men du får se an formen på oppvarmingen.

Lykke til!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Gratulerer med Gull  Cool
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

31 mai 2008

Benk-NM i Sande.

Idag veide jeg inn på 72,5kg og var den desidert letteste i min vektklasse, men trykket var ikke helt kanon da jeg har gått ned en del i vekt. Spiste dog greit før innveiing og fikk i meg en god del væske, hvilket gjorde at situasjonen ble så bra som den kunne fått blitt alt tatt i betrakning. USA-turen var selvsagt ingen ideell oppladning, men noen ganger må man veie to ting opp mot hverandre og prøve å finne ut hva som vil gi en mest. Ja, jeg hadde selvsagt vanvittig lyst på gull på Benk-NM, men hva var sjansen for at jeg skulle få invitasjon til en liknende tur med det første?

Uansett; dårlige resultater skal ikke unnskyldes med dårlig form, så jeg får heller komme til de tørre fakta. Løfta som vanlig med den gamle Furyen min i str. 40 da den er sikker som banken, og løftene ble som følger:

- 1. Løft
  160kg godkjent 3-0


- 2. Løft
  167,5kg godkjent 3-0


- 3. Løft
  172,5kg underkjent 3-0


Dårlig trykk, men det holdt likevel. Fuglevik på andre havnet på 160kg, og jeg bomma selv på 172,5. Er selvsagt ikke fornøyd med resultatet rent vektmessig, men får være fornøyd med det faktum at jeg likevel fikk med meg gull. Alt i alt en flott dag hvor jeg har truffet mange hyggelige og imøtekommende mennesker og samtidig snakka med gamle kjente. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Gratulerer så mye med NM-GULL! Smiley

Studenten

  • Gjest
Gratulerer med årets andre NM-gull  Cheesy

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Jeg ser frem til å se et bilde av deg med en Manchester United-effekt, men du må nå huske å smile pent da slik at jeg kan se hvor fornøyd du er! Grin

Videre skal det sies at jeg ikke er spesielt fornøyd med at Chelsea har handlet en back som ser ut til å holde høy standard samt en ganske god, dog noe treig, playmaker i Deco. Når det i samme åndedrag kan nevnes at både Rooney og Ronaldo er ute med skader ser det stygt ut de første kampene, men jeg har nå alltid trua på eget lag og jeg kan godt godta en utfordring!

Veddemålet gjelder hvis enten Chelsea eller Manchester United vinner, men hvis et annet lag skulle vinne går begge fri fra å kjøpe en supportereffekt. Selv om Liverpool har handlet mye hjelper ikke det dem i noen særlig grad, og Arsenal har heller ikke sjanse i år. Gullet står mellom Manchester United og Chelsea, men jeg tror vi får på plass en eller to spillere den nærmeste tida så vi blir farlige i år også! Klaas-Jan Huntelaar er mitt tips da jeg tror Berbatov ikke får gå fra Tottenham. Egentlig like greit da jeg syns han er en lat jævel...

Uansett; veddemål i år også, Simen!


Jepp, veddemålet har samme karakter som i fjor, United eller Chelsea må vinne. Straffen til den tapende part er å måtte kjøpe en supportereffekt av et eller annet slag som man må avbildes med så man tydelig ser personen med supportereffekten (forøvrig uten noen supportereffekt av "sitt" lag samtidig, man kan ikke prøve å veie opp for ydmykelsen det innebærer å bruke penger på en motstander sitt lag). Bildet skal postes i denne loggen FØR den nye sessongen i Premier League sparkes igang.

United dreit seg forøvrig ut de første kampene i forrige sessong også, og det endte jo bra til slutt. Ja, Chelsea har gjort noen ålreite kjøp denne gangen, og jeg er spent på hva en brasse i managerstolen kan uttrette, oppkjøringskampene har sett bra ut og jeg gleder meg nå. Forøvrig er jeg sikker på at Ferguson får inn ihvertfall et nytt navn innen kort tid, ville vært merkelig om han kasta seg over en ny sessong uten noen utskiftninger etter i fjor.

Uansett blir det spennende og jeg gleder meg som den lille ungen jeg er Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Jepp, veddemålet har samme karakter som i fjor, United eller Chelsea må vinne. Straffen til den tapende part er å måtte kjøpe en supportereffekt av et eller annet slag som man må avbildes med så man tydelig ser personen med supportereffekten (forøvrig uten noen supportereffekt av "sitt" lag samtidig, man kan ikke prøve å veie opp for ydmykelsen det innebærer å bruke penger på en motstander sitt lag). Bildet skal postes i denne loggen FØR den nye sessongen i Premier League sparkes igang.

United dreit seg forøvrig ut de første kampene i forrige sessong også, og det endte jo bra til slutt. Ja, Chelsea har gjort noen ålreite kjøp denne gangen, og jeg er spent på hva en brasse i managerstolen kan uttrette, oppkjøringskampene har sett bra ut og jeg gleder meg nå. Forøvrig er jeg sikker på at Ferguson får inn ihvertfall et nytt navn innen kort tid, ville vært merkelig om han kasta seg over en ny sessong uten noen utskiftninger etter i fjor.

Uansett blir det spennende og jeg gleder meg som den lille ungen jeg er Grin

Skal vi si at man kan låne en supportereffekt ala drakt eller liknende fra kompiser slik at man slipper å kjøpe, men at straffen er å bli avbildet i hatlagets farger? Det er, som du har nevnt tidligere, ikke så lett å få tak i supportereffekter her til lands...

Jeg tror for øvrig Bosingwa kan gjøre det meget bra, men Deco er ganske treig og jeg er usikker på hvordan han vil passe inn i den fysiske spillestilen i England. Jeg er noe skeptisk til Scolari da han ikke akkurat er veldig dyktig i engelsk, men det er liten tvil om at han har særdeles gode ferdigheter som manager. Som du sier hadde ikke United den beste starten i fjor, men vi trenger uansett forsterkninger da det er en lang sesong og flere av de tidligere nøkkelspillerne drar på årene. Vi trenger, slik jeg ser det, en ving og en spiss da Nani er ung og svært lovende, men uferdig. Giggs drar på årene og mangler farten og raidene, men er en bedre lagspiller pr nå. Silva og David Villa er de jeg drømmer om å se i Manchester United drakt, men jeg regner vel egentlig med at vi får se Klaas-Jan Huntelaar i rødt i nær framtid. Benzema hadde vært et mer spennende kjøp, men Berbatov vil jeg ikke ha.

Men som du sier - det blir uansett uhyre spennende og jeg tror det vil bli kamp til siste slutt, akkurat som i fjor! Måtte det beste laget vinne og jeg tror nok en gang det er kledd i rødt! Wink

Nb! Jeg liker ikke de nye bortedraktene til Manchester United - hvite og blå! BLÅ!!! Nei, takke seg til den bortedrakta jeg har, den er svart og rød og meget pen. Den nye ser ut som noe drit Chelsea kunne kommet opp med...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Skal vi si at man kan låne en supportereffekt ala drakt eller liknende fra kompiser slik at man slipper å kjøpe, men at straffen er å bli avbildet i hatlagets farger? Det er, som du har nevnt tidligere, ikke så lett å få tak i supportereffekter her til lands...

Jeg tror for øvrig Bosingwa kan gjøre det meget bra, men Deco er ganske treig og jeg er usikker på hvordan han vil passe inn i den fysiske spillestilen i England. Jeg er noe skeptisk til Scolari da han ikke akkurat er veldig dyktig i engelsk, men det er liten tvil om at han har særdeles gode ferdigheter som manager. Som du sier hadde ikke United den beste starten i fjor, men vi trenger uansett forsterkninger da det er en lang sesong og flere av de tidligere nøkkelspillerne drar på årene. Vi trenger, slik jeg ser det, en ving og en spiss da Nani er ung og svært lovende, men uferdig. Giggs drar på årene og mangler farten og raidene, men er en bedre lagspiller pr nå. Silva og David Villa er de jeg drømmer om å se i Manchester United drakt, men jeg regner vel egentlig med at vi får se Klaas-Jan Huntelaar i rødt i nær framtid. Benzema hadde vært et mer spennende kjøp, men Berbatov vil jeg ikke ha.

Men som du sier - det blir uansett uhyre spennende og jeg tror det vil bli kamp til siste slutt, akkurat som i fjor! Måtte det beste laget vinne og jeg tror nok en gang det er kledd i rødt! Wink

Nb! Jeg liker ikke de nye bortedraktene til Manchester United - hvite og blå! BLÅ!!! Nei, takke seg til den bortedrakta jeg har, den er svart og rød og meget pen. Den nye ser ut som noe drit Chelsea kunne kommet opp med...



I utgangspunktet er jeg ikke enig i at man kan låne en effekt da litt av poenget var at man skulle bruke av sine surt tjente penger på å støtte opp om motstanderen sitt lag (ja, ingen trenger å le, det her er prinsipielt og gravalvorlig). Men ettersom jeg nå har fått erfare trøbbelet, samt at jeg var så heldig å finne meg en meget simpel effekt til en enda simplere pris så går jeg med på den. Men da syns jeg til gjengeld at det skal være en virkelig effekt også, iform av ei drakt, et skjerf e.l. og ikke som det jeg har funnet fram denne gangen  Grin

Bosingwa er jeg spent på hvordan klarer å tilpasse seg PL, men han holder god klasse og spiller på den plassen Chelsea har vært mest utsatt på helt siden Mourinho tok over laget. Deco er som du sier ikke den kjappeste, men har til gjengjeld et fantastisk blikk og en nydelig pasningsfot. Jeg håper bare Scolari klarer å banke inn i han at i England kan du ikke være en diver i like stor grad som i Spania, det er det jeg er mest redd for med Deco, at han kommer til å filme mye i starten. Men bortsett fra han har vi tre av verdens aller ypperste sentrale midtbanespillere i Lampard, Ballack og Essien, samt en talentfull Essien. Så spørsmålet er heller om Scolari klarer å holde alle fornøyde, vi får se. Jeg er alt veldig optimistisk foran sessongen, men om Robinho skulle komme i tillegg, da kan det bli meget meget bra.

Benzema ville vært et fantastisk kjøp av United tror jeg, men han slippes nok ikke. Villa har vel signalisert at han blir i Valencia. Berbatov er jeg enig i, jeg klarer ikke å forstå hvorfor Ferguson har så lyst på han. Han er en lat jævel som sutrer hele tiden, samt at jeg ikke syns han har så gode kvaliteter som mange skal ha det til.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

bare holde skiva hengende ved låret? uten å være borti med annet enn fingrene?!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!