Skrevet av Emne: 200kg benkpress i konkurranse på 82,77kg kroppsvekt (s. 1)  (Lest 889690 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

I utgangspunktet er jeg ikke enig i at man kan låne en effekt da litt av poenget var at man skulle bruke av sine surt tjente penger på å støtte opp om motstanderen sitt lag (ja, ingen trenger å le, det her er prinsipielt og gravalvorlig). Men ettersom jeg nå har fått erfare trøbbelet, samt at jeg var så heldig å finne meg en meget simpel effekt til en enda simplere pris så går jeg med på den. Men da syns jeg til gjengeld at det skal være en virkelig effekt også, iform av ei drakt, et skjerf e.l. og ikke som det jeg har funnet fram denne gangen  Grin

Bosingwa er jeg spent på hvordan klarer å tilpasse seg PL, men han holder god klasse og spiller på den plassen Chelsea har vært mest utsatt på helt siden Mourinho tok over laget. Deco er som du sier ikke den kjappeste, men har til gjengjeld et fantastisk blikk og en nydelig pasningsfot. Jeg håper bare Scolari klarer å banke inn i han at i England kan du ikke være en diver i like stor grad som i Spania, det er det jeg er mest redd for med Deco, at han kommer til å filme mye i starten. Men bortsett fra han har vi tre av verdens aller ypperste sentrale midtbanespillere i Lampard, Ballack og Essien, samt en talentfull Essien. Så spørsmålet er heller om Scolari klarer å holde alle fornøyde, vi får se. Jeg er alt veldig optimistisk foran sessongen, men om Robinho skulle komme i tillegg, da kan det bli meget meget bra.

Benzema ville vært et fantastisk kjøp av United tror jeg, men han slippes nok ikke. Villa har vel signalisert at han blir i Valencia. Berbatov er jeg enig i, jeg klarer ikke å forstå hvorfor Ferguson har så lyst på han. Han er en lat jævel som sutrer hele tiden, samt at jeg ikke syns han har så gode kvaliteter som mange skal ha det til.

Tro meg; jeg har overhodet ikke lyst til å måtte kjøpe en effekt med Chelsea-symbolet på, men hvis de skulle vinne og jeg kommer over en poster vil du se meg holde en brennende Chelsea-poster... Hvis ikke kan det hende jeg får låne en drakt eller et skjerf av en kompis som (dessverre) holder med samme lag som deg. Litt synd da han er en veldig ålreit fyr som har mye fornuftig å komme med, men åpner han kjeften om fotball går jeg hjem.

Menne, har dere skaffet dere to spillere som heter Essien? Trodde dere bare hadde en stk Essien jeg, men mulig jeg er på tur nå... Grin

Men fra spøk til alvor; Bosingwa kommer til å prestere bra, men som du sier kan Deco få fallesyken. Han har jo et hovmesterblikk og kan tilføye de aller, aller fleste lag mye bra, men han er en liten, rund tjukkas som kanskje ikke har fysikken som skal til. Han får motbevise mine antakelser... Tror neppe Chelsea får tak i Robinho med mindre Roman graver meget dypt i lommeboka, men det har han jo gjort tidligere så det vil ikke overraske meg. Saken med Robinho er jo at han er strålende på sitt beste, men jeg syns han virker litt "uferdig" og jeg tror han ikke har fått ut potensialet sitt enda. Kanskje Scolari er mannen som kan fikse det?

Benzema blir nok neppe lett å få tak i da Lyon tydeligvis ikke vil gi slipp på ham, men Villa bør det gå an å overtale hvis nok penger legges på bordet. Valencia har ikke gjort det spesielt bra de siste sesongene og han vil sikkert vinne noe igjen samt kjempe om den gjeveste tittelen - Champions League. Berbatov er ikke verdt de 300 millionene Tottenham vil ha for ham, og hvis Ferguson skulle kjøpe ham for den summen kommer jeg til å ta meg en lang og god skogtur for å klarne sinnet - det vil være galskap!

bare holde skiva hengende ved låret? uten å være borti med annet enn fingrene?!

Ja, bare holde den ved siden av låret uten at den støttes til det. Magnesium er tillatt, men hvor vidt det hjelper vet jeg ikke. Må bruke en tykk gummiskive på 25kg for å få bredden som skal til. Det er faktisk overraskende tungt og vi klarte maks å holde den i overkant av 33 sekunder...

Forresten, prøvde også å løfte 5kg skivene som ble brukt på NM ved at vi tok tre stk og holdt dem ved siden av hverandre. Man skulle så gripe over alle tre med den ene hånda og løfte opp og holde i minimum to sekunder etter at man stod oppreist. Både Per, Jørgen og meg klarte tre, men kun Jørgen og Per klarte fire. Jeg hadde ikke sjanse dels pga. grepet, men også pga. lengden på fingrene.

Nb! Det glatte feltet (baksiden) var vendt ut på begge skivene som var ytterst.


Denne typen 5kg skiver...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Hehe, jeg mente Mikel.

Morro blir det ihvertfall, og jeg håper på en tett kamp som i fjor, hvor hver runde er ekstremt spennende. Også er jeg spent på hva Liverpool får til, det er ikke til å stikke under en stol at Benitez er i ferd med å få seg et veldig slagkraftig lag. Det overrasket meg stort at Torres slo til den første sessongen, ikke mange spanske spisser som gjør det i PL. Men jeg tviler på at det holder helt inn, de er nok med fram mot julekampene, men tviler på at det holder helt inn. Arsenal har for mye unggutter, trolig det mest talentfulle laget i hele England, som de jo har for vane å være, men man trenger erfaring også.

Uansett blir det morro, til helga er det igang..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Hehe, jeg mente Mikel.

Morro blir det ihvertfall, og jeg håper på en tett kamp som i fjor, hvor hver runde er ekstremt spennende. Også er jeg spent på hva Liverpool får til, det er ikke til å stikke under en stol at Benitez er i ferd med å få seg et veldig slagkraftig lag. Det overrasket meg stort at Torres slo til den første sessongen, ikke mange spanske spisser som gjør det i PL. Men jeg tviler på at det holder helt inn, de er nok med fram mot julekampene, men tviler på at det holder helt inn. Arsenal har for mye unggutter, trolig det mest talentfulle laget i hele England, som de jo har for vane å være, men man trenger erfaring også.

Uansett blir det morro, til helga er det igang..

Regna med du mente svikeren Mikel - mannen jeg aldri igjen vil se i den røde Manchester United drakta... Angry

Liverpool er jo så heldige at de har Rafa Benitez så jeg tror de kjører ut i grøfta i år igjen. Keane er et godt kjøp, men til rundt 200 millioner? Backene har jeg liten kjennskap til, men det skal bli spennende å se hva slags standard de holder. Å kjøpe Barry fra Aston Villa for 170-200 millioner høres vilt ut i mine ører, og jeg ville nok heller valgt en spiss av verdensklasse fremfor en ganske god spiss og en ganske god stopper.

Arsenal har, som du sier, et veldig talentfullt lag, men de mangler rutine. Hleb er borte, men Adebayor blir (ser det ut som). Videre har de en kanonstopper i Toure, men han har vel klart å bli smittet av malaria og jeg vet ikke hvordan han stiller til sesongstart.

Nei, seieren står igjen mellom Manchester United og Chelsea, men hvis Anderson og Nani har vokst siden ifjor, Rooney og Tevez putter flere mål og Ronaldo holder samme klasse som forrige sesong blir vi vanskelige å slå! Midtforsvaret med Ferdinand og Vidic er kanonsterkt, men jeg er litt bekymra for høyrebacken hvor vi har en aldrende Neville og en Brown som jeg ikke har helt tiltro til grunnet liten interesse til å skrive ny kontrakt. Evra er derimot stabil og god og van der Sar en solid sisteskanse. Problemet vårt er kanskje backup på keeperplass der jeg tror polakken med navnet jeg ikke klarer å skrive ikke holder godt nok nivå...

Men igjen; Chelsea har handlet bra og blir skumle i år også, men jeg hadde håpet Drogba ville reise fra Stamford Bridge og det samme med Lampard. Men men, det får så være - det er jo morsommere å slå et lag når det har sine beste spillere, og ikke når de benytter seg av backup-spillerne... Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Håper Jan Arthur leser dette... jeg tror han har over 100 kg i mark med to langfingre i dobbelt overfingergrep! Smiley

Med bare langfingrene og overhåndsgrep uten magnesium har jeg 110 kg satt under styrkeløft NM 07" i oppvarmingsrommet.
Med låsegrep har jeg tatt 6 reps på 140 kg uten magnesium selvfølgelig.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Det er blandet grep (altså mixed grip) han mener. Ikke låsegrep. Hvis det var overhåndsgrep dere brukte bare en finger på hver hånd i så forstår jeg bedre at 50 kg var rundt maks. Det var hvis det var mixed grip, altså helt vanlig markløft, at jeg syntes 50 kg var litt lite.

Ja, det var overhåndsgrep med kun en finger pr hånd, altså kun langfinger. Problemet var, for Fredrik og meg, at vi har ganske korte fingre og dermed var det desto vanskeligere å få fingrene rundt stanga. Er jo kun 165cm med dertil korte fingre, og for å illustrere dette kan jeg si at fra håndleddet ut til tuppen av langfinger er det ca 17cm. Langfingeren utgjør da ca 7,5cm av dette, og man får jo ikke så godt grep med små pølsefingre...

Men misforstå meg ikke; skal ikke unnskylde at jeg har et dårlig "fingergrep". Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Har en overraskelse til deg;) haha...
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Har en overraskelse til deg;) haha...

Faen, Jørgen! Jaja, slo deg den dagen - får leve en stund på det frem til jeg kommer meg til Ulefoss igjen og får prøvd nok en gang. Det er uaktuelt at du går forbi meg uten at jeg gir det et eller flere forsøk på å ta deg igjen! Wink

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

http://www.youtube.com/watch?v=VxPy8zuQGkY

Tok det før marken denne dagen. Lykke til!!
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

http://www.youtube.com/watch?v=VxPy8zuQGkY

Tok det før marken denne dagen. Lykke til!!

Ah, jeg hadde håpet at du havnet på rundt 35 sekunder jeg, men så går du faen meg hen og holder i hele 45! Den kan bli hard å slå, men du kan banne på at jeg skal gi det flere forsøk! Wink

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Personlig trener jeg både rykkdrag og rykkbøy Smiley Knall fine øvelser begge to!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Personlig trener jeg både rykkdrag og rykkbøy Smiley Knall fine øvelser begge to!

Har du noen bra filmsnutter som vises hvordan disse øvelsene skal utføres? Men når du sier dette er knallfine øvelser - du er da overbevist om at disse har hjulpet deg til å løfte tyngre i bøy og mark antar jeg? Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

TOP OF THE LEAGUE!!!!!!! Grin Grin Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Mens alle andre snakker om stevneresultater skal jeg si det jeg vet du har venta på: TOP OF THE LEAGUE Grin Grin Grin


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Champ of champions  Gull

Er det morro med stevner, eller ikke?!  Wink
Håper du kjører "all out" fremover!
Du er en kvalitetsløfter av sjeldent merke, Kim  Bow
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Har, etter litt banning og svarting, fått fiksa størrelsen på et bilde som ble tatt av Carl Yngvar og undertegnede på Syd-Norsk og tenkte jeg skulle poste det. Det viser hvordan forskjellen på en mann som veide inn på 73,7kg og en som veide inn på 148,9. For de som lurer veier mannen til han i rød t-skjorte til venstre mest, men det bør vel neppe komme som et sjokk! Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!